Montico
Recensioner från anställda på Montico

Omväxlande jobb, trevliga arbetskamrater

11 augusti 2016
Eftersom jag var uthyrd av Montico till Euroform en kortare tid under pågående flytt, kan jag bara beskriva arbetet på Euroform. Arbetstiderna var 2-skift, förmiddagsveckan började jag med att hjälpa till med gradning och montering, innan maskinen jag skulle arbeta vid var uppstartad. Sedan arbetade jag vid maskinen med avbrott för frukost och lunch. Ibland blev jag avbytt, ibland stoppades maskinen beroende på möjlighet till avbyte. Kvällsveckan pratade jag först med den jag skulle byta av om hur maskinen fungerade, om det var några problem och om det var något särskilt jag skulle kontrollera. Största delen av ledningen fanns på annan ort, men den fungerade bra för min del. Kollegerna var trevliga och hjälpsamma. Den svåraste delen var att rapportera av orderna, eftersom jag inte hann lära mig det ordentligt. Den bästa delen med arbetet var att det var omväxlande, man arbetade inte vid samma maskin varje dag.
23 oktober 2020
Administratör (Tidigare anställd) - Landskrona
Ja, den del av företaget jag arbetade på domineras TOTALT av informella grupper/nepotism. Familjemedlem/kompis=ok, andra = gör dig inte besvär.
Fördelar
Slö arbetstakt
Nackdelar
Nepotism, småskaligt tänkande
1 juni 2020
Lärare (Tidigare anställd) - Växjö
Ett företag med låtsaslärare som leker skola. Ej att rekommendera om du är en riktig lärare.
14 januari 2020
konsult ??? (Tidigare anställd) - Nässjö
En ständig misstro mot chefer, bemötande med en attityd att man ej var god nog.
  1. Omväxlande jobb, trevliga arbetskamrater