Montico
Recensioner från anställda på Montico

Ett blufföretag

1 juni 2020
Ett företag med låtsaslärare som leker skola. Ej att rekommendera om du är en riktig lärare.
Similar reviews
14 januari 2020
konsult ??? (Tidigare anställd) - Nässjö
En ständig misstro mot chefer, bemötande med en attityd att man ej var god nog.
28 november 2019
Beredare/projektör (Nuvarande anställd) - Norrköping
OBS! Jag arbetat på ELTEL via Montico.
Saknar styrande hand, dålig kommunikation
24 november 2019
Kundtjänstmedarbetare (Nuvarande anställd) - Eskilstuna
Montico erbjuder tjänster som jag skulle rekommendera ungdomar som är eller nyligen gått i gymnasiet. De kräver inte särskilt mycket på dig som person förutom att du är villig att jobba. Det reflekteras av i arbetsuppgifterna och främst lönen.

Den lön som de erbjuder dig är marknadsbaserad, enligt Montico och Unionen. Dock är det ingen levnadsbar lön när du väl börjar röra dig i åren och har eller ska flytta in i egen bostad, vill resa eller t o m skaffa familj. Räkna inte med en hög provision heller eftersom du praktiskt taget behöver sälja i varje samtal för att komma upp i flera tusen per månad - och det gör knappt de bästa som jobbat i flera år där.

Min närmaste chef är mycket trevlig, men väldigt stressad och det är svårt att få tag på hen om man inte ringer. Kommunikationen är rätt bristfällig på grund av högt tempo och belastning för hen (för tillfället i alla fall).

Är du nöjd med jobbet - kör på! Vill du utveckla en karriär och vidare i livet med större drömmar än att prata med otrevliga och otacksamma kunder dag ut och dag in, är detta bra erfarenhet även om du bör ha andra planer i åtanke.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Montico. Vår community är redo att svara.
2,7
2,6