MediCarrier AB

Recensioner från anställda på MediCarrier AB

Fantastiskt roligt jobb i en tuff fysisk miljö
Jag älskar mitt jobb på Medicarrier, det är tufft, hårt och stressigt fysiskt vilket jag alltid har tyckt om och också förhållanden där jag fungerar som bäst i.
Jag börjar min dag 04:00 på morgnarna då transporterna till Stockholms stora sjukhus ska ske för att sen fortsätta med vårdcentraler, sjukgymnaster, tandläkarmottagningar etc etc samt bokning av expressbud och akutbilar.
Fördelar
Arbetskamrater, arbetet
Nackdelar
Ledningen
Värsta arbetsplatsen
Jag har jobbat här under min studietid och har aldig varit med om en värre arbetsplats och sämre ledning. Arbetarna blir utnyttjade de följer inte ens vad företagets nyckel ord förespråkar. De anställda på pallplocksavdelingen blir utbrända. De sätter mål om att plocka 200 rader som motsvarar flera ton SOM inte är avtalat. Gör man inte klart det som timmis blir du utrfyst och du får inga pass. Och som vikarie riskerar du att inte få en tillsvidare anställning.

Den fackligarepresentanten representerar inte oss under några omständigheter. De förhandlas mellan ledningen och honom sjävla utan att ens ha pratat med oss.

De har anställda som spionerar på andra medarbetare. Man känner sig verkligen frihetsberövad.

Finns anställda som har blivit av med sina löneförhöjning. Anställda med invandrarbakgrund som inte kan prata bra svenska och inte rikigt kan sina rättigheter har blivit utnyttjade på flera olika sätt.

Att prata med ledningen om brister på jobbet eller om man påpekar sina rättigheter är inte något de vill höra om kan även leda till sparken.

Det finns många flera exempel men sammanfattningsvis så är det en ohälsosam arbetsplats. Inte bara att den är fysiskt krävande så påverkas man psykiskt otroligt mycket. Det är bara att kolla statistiken på sjukskriva i företaget.

LO och arbetsmiljöverket detta är ett företag som borde granskas snarast.
Fördelar
Kollegor
Nackdelar
Allt annat framförallt LEDNINGEN
lärorikt
Man plockar samt sorterar, det var ganska fysiskt krävande men för mig var det inga problem för jag gillar att träna.
Bra jobb.
Bra ledning, bästa var att jag fick testa på nästan alla avdelningar.
Ex: Steril avdelning, informationsavdelning, in och ut leveranser, plocka och packa, transportledningsavdelningen.
Flitig arbetsmiljö
Rolig arbetsmiljö med härliga kollegor som hjälper till när det behövs.
Se fler recensioner av MediCarrier AB
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos MediCarrier AB. Vår community är redo att svara.
3,2
3,8