Media Markt

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på Media Markt

Butiksbiträde4 recensioner
Klarar man inte av att jobba under stress så är detta jobb inte för dig. Kollegorna är underbara, och ledningsgruppen likaså, men det är inte ett jobb för alla. Roligt men kan vara riktigt mycket under perioder.
Fördelar
Gratis parkering med motorvärmare.
Mycket bra arbetsplats med varierande utmaningar. Ett besök på Media MArkt betyder hög service, trevlig personal och brett sortiment. Vi strävar alltid efter att lösa kundens behov och prioriterar alltid våra kunder i första hand.
Intressant arbete med mycket kontakt med människor. Bra administrerat.
När jag jobbade på service avdelningen skulle man förbereda kaffemaskinen fräscha upp avdelningen och sedan dyker kunderna in. Det är viktigt att man behåller lugnet och alltid försöker lösa problemet på bästa sätt, även om en kund kan komma in och vara irriterad. Mycket viktigt att ta hjälp av kollegor ifall man fastnar i konversation som man inte kan lösa själv. Ibland kan jobbet vara stressigt beroende på om varuhuset har någon kampanj eller liknande men då är man många gånger tre stycken anställda vid kunddisken som gör jobbet och stressen lättare. Svåraste delen av jobbet var att det finns så många olika system att hålla reda på. Olika system för att kreditansöka olika produkter och liknande. Det bästa med jobbet är att det är otroligt utvecklande och att man måste jobba där i flera år innan man har full koll på det mesta.
Fördelar
Mycket smarta kollegor och trevlig arbetsmiljö.
Nackdelar
Jobba öppning till stängning.