Media Markt

Recensioner från anställda på Media Markt i Göteborg

Göteborg6 recensioner
Tyckte när jag jobbade på Media Markt att det var en väldigt strulig arbetsplats
Fördelar
Rabatt på produkter
Media Markt är en fantastisk arbetsplats om man bara ser till kollegor. Överlag fantastiska människor. Men det är också där det stannar. Teamleaders, chefer och övriga högre pampar är helt bedrövliga. De struntar helt och hållet i personalens bästa och välmående. Allt handlar om pengar och att tjäna så mycket som möjligt, oavsett om det är på bekostnad av personalen. De kör över folk, ignorerar dåligt mående och behandlar folk som förbrukningsvaror. Håll er borta från detta fruktansvärda företaget om du vill ha hälsan i behåll.
rolig arbetsmiljö med roliga kollegor. Stressigt i mellan åt
Varierande arbetsuppgifter och mycket vilja och driv från både chefer och kollektivanställda.
Största utmaningen var inte alltid att förhandla priset på produkt av leverantör ,det var oftast att få personalen att förstå vikten av att sälja rätt produkt och varför dom skall göra det .
Fördelar
mångfaldigt jobb
Nackdelar
ibland långa dagar
Jobbar på kundtjänst och inte i butik. Rörig arbetsplats, då vi under en längre tid inte haft någon chef. Väldigt monotona arbetsuppgifter, alla har inte höj och sänkbara bord vilket gör att man får sitta i 8 timmar varje dag. Många som är sjuka hela tiden och alldeles för långa ring köer på alldeles för få personal. Detta har skapat väldigt mycket negativ energi, dels från kunder man talar med och även bland alla kollegor. Tävlingar som vi haft och gett järnet på har vi inte fått något för, endast godis trots att vi har en hälsoprofil! De som är positiv är arbetskollegorna vi försöker ha skoj och hålla humöret uppe trots en rörig arbetsplats.
Fördelar
Kollegor
Nackdelar
Monotont, rörig arbetsplats, chefer som är dåliga på att ge info!