Media Markt
Recensioner från anställda på Media Markt

stressigt arbete men alla drar åt samma håll så det går bra

18 februari 2015
min typiska arbetsdag ser ut som följer,lossning av lastbilar samt inbokning av varorna,sedan se till att varorna blir larmade så dessa kan levereras ut i butik,mina arbets kollegor är ett samman svetsat gäng vi jobbar åt samma riktning,den svåraste delen i detta arbete är att vi aldrig vet hur mycket gods det kommer till oss,
3 september 2020
Praktikant (Tidigare anställd) - Nacka kommun
Det var i 2016 jag praktiserad på Nacka Forums Mediamarkt. Tyckte det var otroligt rolig att medarbetarna behandlade mig som en av dem, när jag var bara 16 år gammal! Jag tyckte det var lite långtråkigt att fronta varor samt städa runt. Fast jag gjorde det ändå för att se till så att jag gav en bra intryck!
Fördelar
Det finns gemenskap mellan medarbetarna
Nackdelar
Ingen betalning då det var praktik
15 maj 2020
Servicemedarbetare (Tidigare anställd) - Kristianstad
Fruktansvärt hård och kall företagskultur och narcissism inom ledning. Jag har arbetat inom handels i 10 år och fått lära mig att aldrig säga nej till en kund, utan istället vara lösningsorienterad nog att hitta ett annat alternativ som passar kundens behov. Jag var sen tidigare van att alltid få lov att göra mitt bästa för att hjälpa kunder. Här fick jag inte det alls, utan var väldigt bunden och samtidigt ska man absolut inte störa teamleaders eller någon annan i ledningen. De är mest besvärade över allt. Jag fick därför utskällningar av kunder titt som tätt varje dag. Vilket för mig är helt förståeligt. Blev mobbad och utsatt av en del av ledningen, varje dag under 4 månaders tid. Facket är ofta och hälsar på i bygget och det finns en anledning. Inte ens värt att genomlida en sommar faktiskt.
11 februari 2020
Säljare/ Kassamedarbetare (Nuvarande anställd) - Kalmar
Mycket bra arbetsplats med varierande utmaningar. Ett besök på Media MArkt betyder hög service, trevlig personal och brett sortiment. Vi strävar alltid efter att lösa kundens behov och prioriterar alltid våra kunder i första hand.