Media Markt
Recensioner från anställda på Media Markt

Positiv stämning, området var ej det mest folktätaste

9 januari 2017
Dagen börjar kl 10 (när butiken öppnar), tar en kaffe för att göra dig i ordning för dagen, byter om till arbetskläder. Brett leende och ut ur dörren för att ta emot människor i butiken gällande frågor om produkter, priser osv.
Fördelar
Väldigt god stämning bland arbetarna.
Nackdelar
Slöa dagar under helgerna, inget att göra.
3 april 2019
Mediamarkt Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Barkarby
En vanlig dag slet jag mycket med ombyggnad (På egen hand) av butiks inredningar. Levde ganska farligt då chefen totalt struntade i min säkerhet och ville ha utfört jobb till sin fördel. Liksom se bra ut. Lärde mig personligen att vara självgående då jag nästan trivdes bäst att arbeta själv med en to-do list. Den svåraste delen med jobbet var att man kunde stanna kvar på obestämd tid längre än vad man var schemalagd. Dvs övertid. Fick aldrig frågan om jag KAN stanna utan var tvungen och vid en vägran kunde konsekvenser uppstå. Den bästa delen av jobbet var att lära känna andra individer på avdelningarna.
Nackdelar
Inget erkännande
3 september 2020
Praktikant (Tidigare anställd) - Nacka kommun
Det var i 2016 jag praktiserad på Nacka Forums Mediamarkt. Tyckte det var otroligt rolig att medarbetarna behandlade mig som en av dem, när jag var bara 16 år gammal! Jag tyckte det var lite långtråkigt att fronta varor samt städa runt. Fast jag gjorde det ändå för att se till så att jag gav en bra intryck!
Fördelar
Det finns gemenskap mellan medarbetarna
Nackdelar
Ingen betalning då det var praktik
15 maj 2020
Servicemedarbetare (Tidigare anställd) - Kristianstad
Fruktansvärt hård och kall företagskultur och narcissism inom ledning. Jag har arbetat inom handels i 10 år och fått lära mig att aldrig säga nej till en kund, utan istället vara lösningsorienterad nog att hitta ett annat alternativ som passar kundens behov. Jag var sen tidigare van att alltid få lov att göra mitt bästa för att hjälpa kunder. Här fick jag inte det alls, utan var väldigt bunden och samtidigt ska man absolut inte störa teamleaders eller någon annan i ledningen. De är mest besvärade över allt. Jag fick därför utskällningar av kunder titt som tätt varje dag. Vilket för mig är helt förståeligt. Blev mobbad och utsatt av en del av ledningen, varje dag under 4 månaders tid. Facket är ofta och hälsar på i bygget och det finns en anledning. Inte ens värt att genomlida en sommar faktiskt.