Media Markt
Recensioner från anställda på Media Markt

Omväxlande utmaningar

29 april 2019
Arbetet som Team Leader med ansvar för utveckling av både avdelningsledare och säljare var mycket givande och omväxlande. Ansvarade även för en stor del av den lokala marknadsföringen i press och tog tillsammans med leverantörer fram starka och framgångsrika kampanjer. Från en bottenplacering i Sverige till lönsam avdelning och en mittenplacering genom rekrytering av nya säljare, starkt fokus på personliga resultat och uppföljning samt omfattande sortimentsgenomgång
Fördelar
Att få utveckla anställda
Nackdelar
MediaMarkt i Sverige lyckades aldrig gå med vinst = färre säljare för mig
10 september 2019
Säljare (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag kan absolut inte rekommendera jobb på Mediamarkt. Företagskulturen är väldigt hård, där det råder en start byråkrati från Tyskland. Ledningen är pressade vilket märks tydligt då det ständigt var en negativ och tryckt stämning i butiken. När man börjar på jobbet får man en väldigt bristfällig utbildning i systemen och ingen alls gällande produktkunskaper. Man förväntas att lösa problem men får ingen vägledning om hur. Under min tid hos MediaMarkt (7 månader) slutade 10 personer. Arbetsuppgifterna består dels i att plocka upp varor, fixa med hyllorna, ändra prisskyltar och samtidigt hjälpa kunder. Cheferna spionerade dessutom via kameror i varuhuset och man kunde få SMS som "ta kunderna som står ljud de har inte fått någon hjälp" när chefen satt nere på kontoret och tittade på kamerorna. Sammanfattningsvis kände man sig väldigt ouppskattad som arbetstagare (samtliga månader låg jag topp 5 på försäljningslistan) och jag skulle inte rekommendera denna arbetsgivaren till någon.
2 januari 2019
Försäljare (Tidigare anställd) - Stockholm
Bra ledare som förklara tydligt hur man ska gör, för det jag blir tillsagt
3 september 2020
Praktikant (Tidigare anställd) - Nacka kommun
Det var i 2016 jag praktiserad på Nacka Forums Mediamarkt. Tyckte det var otroligt rolig att medarbetarna behandlade mig som en av dem, när jag var bara 16 år gammal! Jag tyckte det var lite långtråkigt att fronta varor samt städa runt. Fast jag gjorde det ändå för att se till så att jag gav en bra intryck!
Fördelar
Det finns gemenskap mellan medarbetarna
Nackdelar
Ingen betalning då det var praktik