Media Markt
Recensioner från anställda på Media Markt

Katastrof/kaos, ingen introduktion

7 mars 2018
Absolut det värsta stället jag arbetat på, har 20års erfarenhet inom detaljhandeln varav 14 år som butikschef . Har aldrig någonsin varit med om ett företag med ett så dåligt hållbarhetstänkande, ett Ryanair i varuhusformat. Ingen introduktion överhuvudtaget, trots att jag arbetade som avdelningschef för en för mig helt ny avdelning. Arbetet är en livsstil, du har jourer 2-3 ggr/vecka då du är där och öppnar med väktare på morgonen vid 07 och arbetar tills varuhuset är stängt, kassorna räknade och väktaren larmat på. Ingen övertid, varken i pengar eller tid. Jag arbetade minst 200h/månad. Var anställd i fem månader tills jag blev utbytt mot en annan som inte vågade ifrågasätta varuhuschefen. Vi bytte skyltar 2ggr/dag då priserna ändras hela tiden, personalen hinner knappt hjälpa kunderna då alla har fullt upp med prisändringar tex när kunden tar en vara från hyllan kan priset ha ändrats tills dess att kunden ska betala i kassan, det ironiska är att varuhuset har elektroniska skyltar, men vi skulle använda pappersskyltar också, A1:or, A:4or osv. Alla från den avdelning jag ansvarade för har slutat/bytt jobb, ca 7st.
Fördelar
Ingenting
Nackdelar
Personalpolitiken
7 december 2016
Avdelningsansvarig Foto (Tidigare anställd) - Länna
trevliga arbetes kamrater bra skola men glad att jag inte jobbar där längre
2 december 2015
Avdelningschef TV & HiFi (Tidigare anställd) - Göteborg, O
Största utmaningen var inte alltid att förhandla priset på produkt av leverantör ,det var oftast att få personalen att förstå vikten av att sälja rätt produkt och varför dom skall göra det .
Fördelar
mångfaldigt jobb
Nackdelar
ibland långa dagar
12 januari 2020
Servicemedarbetare & Kassabiträde (Nuvarande anställd) - Luleå
Klarar man inte av att jobba under stress så är detta jobb inte för dig. Kollegorna är underbara, och ledningsgruppen likaså, men det är inte ett jobb för alla. Roligt men kan vara riktigt mycket under perioder.
Fördelar
Gratis parkering med motorvärmare.