Media Markt
Recensioner från anställda på Media Markt

Jobba på mediamarkt

4 maj 2019
En typisk arbetsdag var att jag gick in bak vägen med mitt arbetes kort och sedan gick jag till omklädningsrummet men jag hängde bara av mig jacka där för jag byter alltid om hemma vilket jag föredrar. Sedan gick jag till personalrummet och lämnade matlåda i kyl och fyllde min vatten flaska sedan gick jag ut till min station vid kalibreringsbåset och självklart sa jag godmorgon till alla medarbetare när jag passerade dom på vägen. när jag kom fram så började jag packa upp kalibrerings utrustningen sedan när det var färdigt så gick jag till han som bestämde på TV avdelningen och frågade vad som skulle kalibreras idag. Då fick jag instruerat vilka apparater som jag skulle kalibrera och så började jag köra igång. Jag gjorde på en bra dag runt 10 apparater och jag tyckte att det var väldigt roligt men efter ett tag så började det gå sämre för att man måste bära mycket tungt jag behövde lyfta upp apparaterna på en ställning och det är ej lätt att lyfta 55-65 tums Tv så jag började få ont i ryggen. Då vart jag instruerad att ej lyfta själv och att jag skulle fråga själv men det gick inge bra för att oftast så fans det ingen i närheten som kunde hjälpa och sedan brukar ja ha jättesvårt att be om hjälp jag brukar alltid vilja lösa saker på egen hand. Jag började jobba vid 10 men jag var alltid där 30-40 min tidigare för jag gillar ej att komma försent sedan slutade jag vid 15:00 jag hade korta dagar för att jag ej klarar av att jobba länge med min diagnos men om jag jobbar med något som motiverar mig mycket så kan jag jobba längre speciellt när det inte är så fysiskt pga att jag har - mer...
3 september 2020
Praktikant (Tidigare anställd) - Nacka kommun
Det var i 2016 jag praktiserad på Nacka Forums Mediamarkt. Tyckte det var otroligt rolig att medarbetarna behandlade mig som en av dem, när jag var bara 16 år gammal! Jag tyckte det var lite långtråkigt att fronta varor samt städa runt. Fast jag gjorde det ändå för att se till så att jag gav en bra intryck!
Fördelar
Det finns gemenskap mellan medarbetarna
Nackdelar
Ingen betalning då det var praktik
15 maj 2020
Servicemedarbetare (Tidigare anställd) - Kristianstad
Fruktansvärt hård och kall företagskultur och narcissism inom ledning. Jag har arbetat inom handels i 10 år och fått lära mig att aldrig säga nej till en kund, utan istället vara lösningsorienterad nog att hitta ett annat alternativ som passar kundens behov. Jag var sen tidigare van att alltid få lov att göra mitt bästa för att hjälpa kunder. Här fick jag inte det alls, utan var väldigt bunden och samtidigt ska man absolut inte störa teamleaders eller någon annan i ledningen. De är mest besvärade över allt. Jag fick därför utskällningar av kunder titt som tätt varje dag. Vilket för mig är helt förståeligt. Blev mobbad och utsatt av en del av ledningen, varje dag under 4 månaders tid. Facket är ofta och hälsar på i bygget och det finns en anledning. Inte ens värt att genomlida en sommar faktiskt.
11 februari 2020
Säljare/ Kassamedarbetare (Nuvarande anställd) - Kalmar
Mycket bra arbetsplats med varierande utmaningar. Ett besök på Media MArkt betyder hög service, trevlig personal och brett sortiment. Vi strävar alltid efter att lösa kundens behov och prioriterar alltid våra kunder i första hand.