Media Markt
Recensioner från anställda på Media Markt

Härliga människor men stressigt

12 januari 2020
Klarar man inte av att jobba under stress så är detta jobb inte för dig. Kollegorna är underbara, och ledningsgruppen likaså, men det är inte ett jobb för alla. Roligt men kan vara riktigt mycket under perioder.
Fördelar
Gratis parkering med motorvärmare.
11 februari 2020
Säljare/ Kassamedarbetare (Nuvarande anställd) - Kalmar
Mycket bra arbetsplats med varierande utmaningar. Ett besök på Media MArkt betyder hög service, trevlig personal och brett sortiment. Vi strävar alltid efter att lösa kundens behov och prioriterar alltid våra kunder i första hand.
17 september 2018
MediaMarkt Kassa/Service (Tidigare anställd) - Eskilstuna
Intressant arbete med mycket kontakt med människor. Bra administrerat.
7 mars 2018
Avdelningschef (Tidigare anställd) - Luleå
Absolut det värsta stället jag arbetat på, har 20års erfarenhet inom detaljhandeln varav 14 år som butikschef .
Har aldrig någonsin varit med om ett företag med ett så dåligt hållbarhetstänkande, ett Ryanair i varuhusformat.

Ingen introduktion överhuvudtaget, trots att jag arbetade som avdelningschef för en för mig helt ny avdelning. Arbetet är en livsstil, du har jourer 2-3 ggr/vecka då du är där och öppnar med väktare på morgonen vid 07 och arbetar tills varuhuset är stängt, kassorna räknade och väktaren larmat på.

Ingen övertid, varken i pengar eller tid. Jag arbetade minst 200h/månad. Var anställd i fem månader tills jag blev utbytt mot en annan som inte vågade ifrågasätta varuhuschefen.

Vi bytte skyltar 2ggr/dag då priserna ändras hela tiden, personalen hinner knappt hjälpa kunderna då alla har fullt upp med prisändringar tex när kunden tar en vara från hyllan kan priset ha ändrats tills dess att kunden ska betala i kassan, det ironiska är att varuhuset har elektroniska skyltar, men vi skulle använda pappersskyltar också, A1:or, A:4or osv. Alla från den avdelning jag ansvarade för har slutat/bytt jobb, ca 7st.
Fördelar
Ingenting
Nackdelar
Personalpolitiken