Media Markt

Recensioner från anställda på Media Markt

Hittade 49 recensioner som matchade sökningenVisa alla 1 414 recensioner

Rolig praktik!

Det var i 2016 jag praktiserad på Nacka Forums Mediamarkt. Tyckte det var otroligt rolig att medarbetarna behandlade mig som en av dem, när jag var bara 16 år gammal! Jag tyckte det var lite långtråkigt att fronta varor samt städa runt. Fast jag gjorde det ändå för att se till så att jag gav en bra intryck!

Fördelar

Det finns gemenskap mellan medarbetarna

Nackdelar

Ingen betalning då det var praktik

Extremt dåliga och okunniga chefer/produktchefer

Efter många år på Mediamarkt så orkade jag inte längre. Det började bra, roligt tempo och roliga utmaningar, positiv feedback och trevliga kollegor. Men efter ett tag så börjar ledningen ta en för givet, att man alltid ska prestera på topp. Det börjar nya chefer som är totalt inkompetenta när det gäller försäljning och ledning. Man får ingen coaching eller utvecklingsmöjligheter trots att man ger sin själ till företaget. Om man ska komma någonstans inom Mediamarkt så gäller det att man är väldigt duktig på att smöra för cheferna. Företaget anställer nya människor hit och dit utan att ge dem någon ordentlig introduktion. Om man säger sina åsikter så blir man vuxenmobbad och utfryst. Tyvärr kommer Mediamarkt aldrig gå med vinst i Sverige med den nuvarande ledningen i företaget.

Sök inte jobb här

Skulle aldrig rekommendera någon att söka jobb på Media Markt. Extremt dåligt ledarskap från alla som besitter någon typ av ledande roll, vilket faller ner på alla medarbetare. Väldigt stressigt utöver det vanliga i butik, dålig utbildning i system och väldigt dåligt organiserat överlag. Ingen i ledningen är ens lite lyhörd och har en väldigt opedagogisk attityd. Dåliga på att motivera utan klagar och skäller hellre. Bra medarbetare annars, därav en stjärna, skulle gett noll annars. Tyvärr så blir dom flesta överarbetade, sjuka och/eller säger upp sig. Den sämsta arbetsplatsen jag varit på utan tvekan.

Fördelar

kollegor

Nackdelar

ledningen

Bra företagskultur och stabilt företag

Ett företag med stabila rutiner och värderingar. Men de gäller att du kan leva upp till företagets standard. Rekommenderar god erfarenhet och ett extremt socialt behärskande.

Fördelar

Stor butik, långa pauser, stort personalrum

Nackdelar

Högt tempo, höga prestationskrav

Skit dåligt inte ens en beskrivning om varför man inte fick jobba kvar .

Erbjuder inte den upplärning man behöver för att klara av deras mål

Hemsk ljugande chef som är galet konflikträdd

Har jobbat inom sälj över 40 år och aldrig varit med om en fegare chef som samtidigt går över lik för att själv avancera i karriären. Jag hade jobbat där 3 år innan den nyutnämnda varuhuschefen började jobba för att få bort mig. Först började hans underchefer att sätta upp kryss i varuhuset där man var tvungen att stå. Sedan började han med att sänka mitt kontrakt successivt under några månader. Han manipulerade alla, mutade folk med godis och dryck när vissa utvalda gjort ett bra jobb. Sedan började han tvinga sina underchefer att ta i med hårdhandskarna mot oss säljare. Pga han själv vågade inte ens ta en konflikt. Istället lät han andra ta hans konflikter. Han belönade dem som han jobbat ihop med tidigare. Samt snackades att han även låg med en anställd som fick förhöjt kontrakt när vi andra sänktes. Värt att notera är att han hade fru o barn hemma. Ja efter veckors terror så kom jag med Ett önskemål att jag ville ha tillbaka mina fd timmar som jag haft i 3 år tidigare. Han ljög mig rakt upp i ansiktet o sa det finns inga möjligheter till detta. Därefter ger han tjejen som det snackades om att han låg med en höjning trots att hon inte någonsin presterat i närheten av vad en annan gjort. Mådde pest sista månaderna och hoppas verkligen ingen någonsin jobbar för Mediamarkt i Kristianstad under den nuvarande ledningen!

ett skämt. rekommenderar hellre arbetslöshet än att jobba på mediamarkt.jobbade på media martk i nacka i ca 3 månader. 90% av folk som jobbade där var psykisk sjuka. (en TL var bipolär t.o.m).När du ser gubbar på media markt så vet du att de har inte kommit långt i livet med tanke på att de jobbar fortfarande kvar på golvet. dessa gubbar ska du ha som kollegor.

Nackdelar

dålig arbetsmiljö, skadade kollegor, tjafs mellan kollegor, opålitliga mot sina anställda, för mycket snack

Skit arbetsplats

Dom ljuger och ingenting är som det ska där. Dom borde inte få ha en butik där. Cheferna är fruktansvärda elaka.

Nackdelar

Allt

Stressig och mobbning

Jag jobbade på telecom och var enda tjejen på den avdelningen. Övrigt var det vanligt att alla tjejer fick jobb i kassan. Lönen är ändå helt okej. Men det var absolut ingen utbildning, vissa dagar saknade vi uppåt 5 personer i butiken - vilket gjorde att vi fick jobba på avdelningar vi inte kunde någonting om.Minns en dag väldigt väl. Under julrushen var vi 3 personer i kassan - som aldrig jobbat i kassan tidigare. Anledningen? De som faktiskt kunde jobba i kassan vägrade. Alltså är det ingen teamkänsla what so ever.Övrigt så hör man både kollegor och chefer prata illa om en och ens presentation på jobbet. Jag som tjej vart även utsatt för sexuellt kränkande kommentarer av andra manliga kollegor - vilket chefen inte brydde sig om. Nu var det ett tag sedan jag jobbade där. Men när jag går förbi butiken så ser jag fortfarande bara kvinnor i kassan och inga kvinnor på golvet. Tråkigt att det inte är jämställt.

Fördelar

Helt ok lön, bra provisionssystem

Nackdelar

Dålig ledning som inte tar tag i problem, Inte jämställt alls, Ingen utbildning, Ingen teamwork, Kollegor orkar inte hjälpa varandra, Otroligt stressigt, Ständigt underbemannat.

Utvecklande och givande

Media Markt Eskilstuna ärvden bästa arbetsplatsen jag upplevt. Slutade för att plugga. Vår chef för tjänster och utveckling hjälpte oss dagligen och utmanade oss att bli bättre att ta hand om kunderna. Varje dag var det fullfart, men tiden gick fort och var roligt. Väldigt bra chefer överlag och varuhuschef.Men bäst var kollegerna och sammanhållningen på min avdelning.

Fördelar

Priser och övertid

Nackdelar

Jobba jul och nyår

En tidsfråga innan facket stänger ner stället

Har aldrig varit med om en liknande arbetsplats i hela mitt liv. På media Markt Kristianstad finns en team leader som borde fått sparken för länge sedan. Maktmissbruk, härskarteknik och självgodhet så det räcker till en hel armé. Han avslutar folks anställningar för sin egen vinning eller för att de anses vara ett hot mot hans image. Antingen innan provanställningen är slut, sänker kontrakt så arbetet inte går att leva på längre eller så köper ledningen ut dom. Han manipulerar resten av ledningsgruppen för att se bra ut i deras ögon och för att de ska vara på hans sida. Alla anställda mår dåligt, men ingen vågar säga något, för då kan man få sparken. Precis som alla andra som öppnat munnen. Börja inte arbeta här, inga pengar i världen är mer värda en din egen hälsa.

Fördelar

Goda kollegor förutom TL

Nackdelar

Allt annat

Inte för den ambitiösa

Media Markt som företag? Det passar sig som vill komma och sitta av dina timmar. Visa inte ambition, redovisa inte resultat, för då är du ett hot.Ledningen på Media Markt leds av en sekt som är helt bortkopplad från Tyskland, det har ingen koll alls på hur cheferna i media markt sverige jobbar.De enda svenska ledningen gör är att säkerställa att duktig personal inte bemärks. Det är inte konstigt att Media Markt backar i Sverige varje år och tappar marknadsandelar, medans Elgiganten växer.En hel del media markt chefer och säljare som hoppat ur företaget och gått till konkurrenten.De erbjuder sällan utbildning till säljarna, utan de in och lära sig på en vecka tycker de, jag fick se många gå för att de inte fick några verktyg alls.En tjej svimmade, jobbade övertid och fick inte besked om sin semester över ett halvår.Var toppsäljare med bäst intäkter för media markt.Deklart media markts hk och andra ryggdunkarchefer stöter bort en så gott de kan så att du inte hotar deras position och bemärks av Tyskland.Enda positiva är handelsavtalet och när man får prata med tyska kontoret. Men media markt sveriges chefer tillverkar enbart sina fallskärmslöner inför en eventuell konkurs.

Fördelar

Handelsavtal, attraktiva varumärken

Nackdelar

Motverkar personlig utveckling, jantelagen präglas där

Företagskultur och ledarskap

Fruktansvärt hård och kall företagskultur och narcissism inom ledning. Jag har arbetat inom handels i 10 år och fått lära mig att aldrig säga nej till en kund, utan istället vara lösningsorienterad nog att hitta ett annat alternativ som passar kundens behov. Jag var sen tidigare van att alltid få lov att göra mitt bästa för att hjälpa kunder. Här fick jag inte det alls, utan var väldigt bunden och samtidigt ska man absolut inte störa teamleaders eller någon annan i ledningen. De är mest besvärade över allt. Jag fick därför utskällningar av kunder titt som tätt varje dag. Vilket för mig är helt förståeligt. Blev mobbad och utsatt av en del av ledningen, varje dag under 4 månaders tid. Facket är ofta och hälsar på i bygget och det finns en anledning. Inte ens värt att genomlida en sommar faktiskt.

Rolig arbetsmiljö

Mycket bra arbetsplats med varierande utmaningar. Ett besök på Media MArkt betyder hög service, trevlig personal och brett sortiment. Vi strävar alltid efter att lösa kundens behov och prioriterar alltid våra kunder i första hand.

Intressant

Tungt, ofta stressigt, extremt mycket kundkontakt där viss pedagogisk och empatisk förmåga rekommenderas samtidigt som jag behövde fokusera på just mina arbetsuppgifter, mycket information att ta in, kräver att kunna hålla många bollar i luften, kräver struktur och ordningssinne, bra kommunikation med kollegor och chefer på alla nivåer i just den butiken och därmed också mycket stimulerande och roligt! Enligt min tidigare arbetslivserfarenhet och åsikt.

Hade bara praktik

Jag hade bara praktik på Media Markt och det jag gjort var att jag tog upp nya varor på hyllorna och tittade så allt var snyggt och prydligt.

Härliga människor men stressigt

Klarar man inte av att jobba under stress så är detta jobb inte för dig. Kollegorna är underbara, och ledningsgruppen likaså, men det är inte ett jobb för alla. Roligt men kan vara riktigt mycket under perioder.

Fördelar

Gratis parkering med motorvärmare.

Mycket rolig arbetsmiljö

Jag gillar jobba Mediamarkt, alla personal finns där är snäll och respektfullt. Jag känner bra när jag där. Jag hoppas jag ska försätta och jobba där framtiden. Stor tack Mediamarkt.

Värsta arbetsplatsen

Jag kan absolut inte rekommendera jobb på Mediamarkt. Företagskulturen är väldigt hård, där det råder en start byråkrati från Tyskland. Ledningen är pressade vilket märks tydligt då det ständigt var en negativ och tryckt stämning i butiken. När man börjar på jobbet får man en väldigt bristfällig utbildning i systemen och ingen alls gällande produktkunskaper. Man förväntas att lösa problem men får ingen vägledning om hur. Under min tid hos MediaMarkt (7 månader) slutade 10 personer. Arbetsuppgifterna består dels i att plocka upp varor, fixa med hyllorna, ändra prisskyltar och samtidigt hjälpa kunder. Cheferna spionerade dessutom via kameror i varuhuset och man kunde få SMS som "ta kunderna som står ljud de har inte fått någon hjälp" när chefen satt nere på kontoret och tittade på kamerorna. Sammanfattningsvis kände man sig väldigt ouppskattad som arbetstagare (samtliga månader låg jag topp 5 på försäljningslistan) och jag skulle inte rekommendera denna arbetsgivaren till någon.

Helt underbara kollegor!

Kollegorna är helt underbara och jargongen är den bästa jag varit med om <3

Modern och teknisk arbetsmiljö

Det var mycket att lära sig samt mycket att tänka på då det var alltid kunder runt om en.

Fördelar

Väldigt snäll personal

Nackdelar

Mycket privatliv blev inblandat på företaget

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Media Markt. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 1 414 omdömen

Jämför Media Markt med