Media Markt recensioner av medarbetare

Hittade 32 recensioner som matchade sökningen Se alla 1 057 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Mycket rolig arbetsmiljö
Lagerarbetare (Nuvarande anställd) –  Malmö10 oktober 2019
Jag gillar jobba Mediamarkt, alla personal finns där är snäll och respektfullt. Jag känner bra när jag där. Jag hoppas jag ska försätta och jobba där framtiden. Stor tack Mediamarkt.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Värsta arbetsplatsen
Säljare (Tidigare anställd) –  Stockholm10 september 2019
Jag kan absolut inte rekommendera jobb på Mediamarkt. Företagskulturen är väldigt hård, där det råder en start byråkrati från Tyskland. Ledningen är pressade vilket märks tydligt då det ständigt var en negativ och tryckt stämning i butiken. När man börjar på jobbet får man en väldigt bristfällig utbildning i systemen och ingen alls gällande produktkunskaper. Man förväntas att lösa problem men får ingen vägledning om hur. Under min tid hos MediaMarkt (7 månader) slutade 10 personer. Arbetsuppgifterna består dels i att plocka upp varor, fixa med hyllorna, ändra prisskyltar och samtidigt hjälpa kunder. Cheferna spionerade dessutom via kameror i varuhuset och man kunde få SMS som "ta kunderna som står ljud de har inte fått någon hjälp" när chefen satt nere på kontoret och tittade på kamerorna. Sammanfattningsvis kände man sig väldigt ouppskattad som arbetstagare (samtliga månader låg jag topp 5 på försäljningslistan) och jag skulle inte rekommendera denna arbetsgivaren till någon.
Bra lön
Försäljare(Foto/IT/Dator)/Personal (Tidigare anställd) –  Malmö19 juli 2019
Jag gillade att jobba där för jag kunde använda mina teknikkunskaper och prata med intresserade kunder.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Social omväxlande miljö
SÄLJARE (Tidigare anställd) –  Barkarby2 juli 2019
Den ena dagen var inte den andre lik. Kul med försäljning, men framförallt att försöka hjälpa kund med deras behov.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Dåligt ledarskap
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholms Län26 juni 2019
Trevliga arbetskamrater men ledningen hade ingen koll, bryr sig inte om sina anställda och behandlar dem som förbrukningsvaror. Bryr sig bara om pengar och undanhåller viktig information/ kommunicerar inte med sina medarbetare. Ändringar hela tiden som förvirrar både personal och kunder.

Men som sagt arbetskamraterna är trevliga. Personalrabatten är helt ok.
Fördelar
Arbetskamraterna, personalrabatten
Nackdelar
Allt annat
Erg slecht
Kassamedewerkster (Tidigare anställd) –  Mediamarkt Centrum24 maj 2019
Mediamarkt Einhoven.

Er is niks goed gerelgd betalingen worden niet goed uitgevoerd vaak te weinig of te veel en dan kun je het terug betalen. Er worden geen vaste contracten gegeven en na 2 contracten word je er uit gegooid met als smoes te weinig inzetbaar.
Wanneer er mensen te kort zijn word er gebeld en word er gevraagd naar de reden waarom je niet kan werken. Er word geen rekening gehouden met schooltijden.
Ook is er in het team geen band en hebben collega's niks voor je over.
Als je weg gaat word je ook niet bedankt voor je dienst geen dankbaarheid van dit bedrijf.
Fördelar
niks
Nackdelar
te veel
Jobba på mediamarkt
Kalibrerings Expert av TV (Tidigare anställd) –  Nacka4 maj 2019
En typisk arbetsdag var att jag gick in bak vägen med mitt arbetes kort och sedan gick jag till omklädningsrummet men jag hängde bara av mig jacka där för jag byter alltid om hemma vilket jag föredrar. Sedan gick jag till personalrummet och lämnade matlåda i kyl och fyllde min vatten flaska sedan gick jag ut till min station vid kalibreringsbåset och självklart sa jag godmorgon till alla medarbetare när jag passerade dom på vägen. när jag kom fram så började jag packa upp kalibrerings utrustningen sedan när det var färdigt så gick jag till han som bestämde på TV avdelningen och frågade vad som skulle kalibreras idag. Då fick jag instruerat vilka apparater som jag skulle kalibrera och så började jag köra igång.
Jag gjorde på en bra dag runt 10 apparater och jag tyckte att det var väldigt roligt men efter ett tag så började det gå sämre för att man måste bära mycket tungt jag behövde lyfta upp apparaterna på en ställning och det är ej lätt att lyfta 55-65 tums Tv så jag började få ont i ryggen. Då vart jag instruerad att ej lyfta själv och att jag skulle fråga själv men det gick inge bra för att oftast så fans det ingen i närheten som kunde hjälpa och sedan brukar ja ha jättesvårt att be om hjälp jag brukar alltid vilja lösa saker på egen hand.
Jag började jobba vid 10 men jag var alltid där 30-40 min tidigare för jag gillar ej att komma försent sedan slutade jag vid 15:00 jag hade korta dagar för att jag ej klarar av att jobba länge med min diagnos men om jag jobbar med något som motiverar mig mycket så kan jag jobba längre speciellt när det inte är så fysiskt pga att jag har
  mer... rygg problem.  mindre
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 3Rapportera
Omväxlande utmaningar
Team Leader Vitvaror (Tidigare anställd) –  Stockholm29 april 2019
Arbetet som Team Leader med ansvar för utveckling av både avdelningsledare och säljare var mycket givande och omväxlande. Ansvarade även för en stor del av den lokala marknadsföringen i press och tog tillsammans med leverantörer fram starka och framgångsrika kampanjer. Från en bottenplacering i Sverige till lönsam avdelning och en mittenplacering genom rekrytering av nya säljare, starkt fokus på personliga resultat och uppföljning samt omfattande sortimentsgenomgång
Fördelar
Att få utveckla anställda
Nackdelar
MediaMarkt i Sverige lyckades aldrig gå med vinst = färre säljare för mig
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Totalt överkörd
Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborg13 februari 2019
Media Markt är en fantastisk arbetsplats om man bara ser till kollegor. Överlag fantastiska människor. Men det är också där det stannar. Teamleaders, chefer och övriga högre pampar är helt bedrövliga. De struntar helt och hållet i personalens bästa och välmående. Allt handlar om pengar och att tjäna så mycket som möjligt, oavsett om det är på bekostnad av personalen. De kör över folk, ignorerar dåligt mående och behandlar folk som förbrukningsvaror. Håll er borta från detta fruktansvärda företaget om du vill ha hälsan i behåll.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 1Rapportera
Bra
Försäljare (Tidigare anställd) –  Stockholm2 januari 2019
Bra ledare som förklara tydligt hur man ska gör, för det jag blir tillsagt
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 6Rapportera
Utvecklande service/kassa arbete.
MediaMarkt Kassa/Service (Tidigare anställd) –  Eskilstuna17 september 2018
Intressant arbete med mycket kontakt med människor. Bra administrerat.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra arbetsplats för en kortare stund
Servicetekniker (Nuvarande anställd) –  Eskilstuna12 april 2018
En superbra arbetsplats där du lär dig väldigt mycket samt får mycket nya kontakter.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 4Rapportera
Katastrof/kaos, ingen introduktion
Avdelningschef (Tidigare anställd) –  Luleå7 mars 2018
Absolut det värsta stället jag arbetat på, har 20års erfarenhet inom detaljhandeln varav 14 år som butikschef .
Har aldrig någonsin varit med om ett företag med ett så dåligt hållbarhetstänkande, ett Ryanair i varuhusformat.
Ingen introduktion överhuvudtaget, trots att jag arbetade som avdelningschef för en för mig helt ny avdelning. Arbetet är en livsstil, du har jourer 2-3 ggr/vecka då du är där och öppnar med väktare på morgonen vid 07 och arbetar tills varuhuset är stängt, kassorna räknade och väktaren larmat på.
Ingen övertid, varken i pengar eller tid. Jag arbetade minst 200h/månad. Var anställd i fem månader tills jag blev utbytt mot en annan som inte vågade ifrågasätta varuhuschefen.
Vi bytte skyltar 2ggr/dag då priserna ändras hela tiden, personalen hinner knappt hjälpa kunderna då alla har fullt upp med prisändringar tex när kunden tar en vara från hyllan kan priset ha ändrats tills dess att kunden ska betala i kassan, det ironiska är att varuhuset har elektroniska skyltar, men vi skulle använda pappersskyltar också, A1:or, A:4or osv. Alla från den avdelning jag ansvarade för har slutat/bytt jobb, ca 7st.
Fördelar
Ingenting
Nackdelar
Personalpolitiken
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 2Rapportera
Roligt och informellt
Omni Channel Content Administrator (Tidigare anställd) –  Uppsala26 februari 2018
Trevlig arbetsplats där alla känner alla. Ingen stress eller tävlingsinriktad kultur.
Fördelar
Nära till kommunikationslinjer, väldigt trevliga medarbetare
Nackdelar
Lite väl informellt då och då
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 5Rapportera
Strulig arbetsplats
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborg9 februari 2018
Tyckte när jag jobbade på Media Markt att det var en väldigt strulig arbetsplats
Fördelar
Rabatt på produkter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 5Rapportera
Roligt
Vitvaror (Tidigare anställd) –  Göteborg29 november 2017
rolig arbetsmiljö med roliga kollegor. Stressigt i mellan åt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 6Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra jobbarkompisar, dom få som är kvar..
Säljare (Nuvarande anställd) –  Norrköping13 juli 2017
Från att ha varit en trivsam arbetsplats har det bara gått utför, vilket avspeglas tydligt på mängden folk som slutat sista tiden. Och inte ersatts, vilket innebär att alla sliter hårdare och mår sämre
Fördelar
Nackdelar
Resten
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 23Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Informele werkomgeving met betrokken medewerkers.
Verkoopleider (Nuvarande anställd) –  Westerhaven centrum25 juni 2017
Sinds 2001 werkzaam bij Media Markt. Eerste halfjaar in de Arena gewerkt in Amsterdam. Daarna aan de westerhaven. In 2009 de overstap gemaakt naar Saturn aan het sontplein. In 2014 weer terug naar Media Markt Westerhaven tot heden in de functie van verkoopleider van plusminus 80 medewerkers.
Fördelar
Dynamische werkomgeving.
Nackdelar
Onregelmatige werktijden.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
babyliss produkter
Representant för Babyliss (Tidigare anställd) –  Stockholms Län14 juni 2017
rolig stämning med kollegor, kunderna och arbetsplatsen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 8Rapportera
Arbetsplatskultur
Positiv stämning, området var ej det mest folktätaste
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun9 januari 2017
Dagen börjar kl 10 (när butiken öppnar), tar en kaffe för att göra dig i ordning för dagen, byter om till arbetskläder. Brett leende och ut ur dörren för att ta emot människor i butiken gällande frågor om produkter, priser osv.
Fördelar
Väldigt god stämning bland arbetarna.
Nackdelar
Slöa dagar under helgerna, inget att göra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 13Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Media Markt. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6