Medborgarskolan

Recensioner från anställda på Medborgarskolan

Jag arbetade som danslärare och det är en väldigt avslappnad miljö. att arbeta som danslärare på heltid hade inte fungerat dock på man får lönen terminsvis och och inte månadsvis. Sedan är lönen inte tillräcklig för att kunna betala både hyra, mat och andra räkningar men det är ett perfekt jobb att ha vid sidan av och tjäna lite extra pengar.
Jobbade där som ferie så jag möttes ganska exakt av det jag väntat mig
Att jobba som lärare är en fin chans att kunna berätta om ditt hemland, dess kultur, traditioner samt som att undervisa språket.
Jag lärde mig mycket hos de men som jag sagt, det är inte ett fast jobb utan det är vecko lektioner som ges en gång per veckan och därfor lönen är inte bra.
Roligt och lärorikt. Man utvecklas som person. Finns alltid någon att ringa ifall man undrar något
Det ska vara i perfekt anpassning. Trevliga personalen och bra betalt och semester med semester ersättningen. Rast och fika.
Fördelar
Man kan äta lite ändu.
Nackdelar
Inga nackdelar.
Arbetet innebar ansvar men en stor frihet för att uppfylla målen. Verksamheten hade tydliga mål men lösningarna kring det operativa arbetet överläts till mig. Med detta förtroende i bagaget kunde jag lösa alla situationer som uppkom, allt från fakturor till lokalbokningar. Arbetsmiljön präglades av kreativitet, positivitet och en tilltro till personalens kompetens.
Vi for runt till olika äldreboende och spelade gammalt musik för de.
Det var rolig tycker jag, för att jag själv älskar musik och jag kunde se hur glada de blev när vi spelade för dem.
Frihet under ansvar - stimulerande och spännande, möten mellan människor.
Jag ställer iordning materialen och verktygen inför lektionen.
Väntar in kursdeltagarna och går igenom lite olika moment.

Arbetet var utvecklande och stimulerande.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Jag har ett stort intresse av att ständigt få utmanas och utvecklas som person eftersom jag tycker om bra resultat och gärna ett resultat som har genererats i en arbetsgrupp av kompetenta medarbetare, t.ex. ett bra resultat av ett lyckat genomfört projekt.

På fritiden brukar jag leka med mina barn, umgås med vänner, läsa böcker om språk och gillar att träna fotball, simma.
Trevliga människor men mkt slarvande med info och utskick.
Jag har fått privilegiet att föreläsa om grundläggande bokföring, vilket innebar att lägga upp en kurs på tre tillfällen à 2,15 h (eller två tillfällen à 3 h, dagtid) och sedan genomföra kursen utefter kursplaneringen. Det har varit väldigt givande och utvecklande och jag kände att jag fick stödet jag behövde för att lägga upp kursen på så bra sätt som möjligt.
Fördelar
Utvecklande
Nackdelar
Tyvärr inget jag fick göra på heltid
Den bästa som jag jobba med där ätt jag själv som vilja ämnen och för ätt jag var en dag en av de nyanlända då det ger mig mer chans att vara nära till deras behovs och ger dem mer uppmärksamhet och förståelse ätt ja få deras kärlek och lyssna till deras problem det var ett annat glädje som hade lärt mig ätt jag kan mer som jag tänkte förut.
Fördelar
Gratis frukost
Att jobba som språkledare är spännande då man lär känna nya människor.
Man individanpassar undervisning utifrån varje deltagarens behov.

Målinriktat och strukturerat lärande. ett varierat och givande arbete.

Däremot jag jobbar en dag i veckan samt tillfälligt jobb och ingen anställning.
Fördelar
Terminsavslutnings fest för alla språkledaren
Jag har bort i Sverige mer än tio år och större delen av mitt arbetsliv gått inom många olika offentliga sektorer. Mest arbetet jag som lärare, tolk och arkeolog samt som försäljare och har haft eget företag. Detta gav mig en gedigen erfarenhet inom en rad olika yrken men pedagogik och historia är mina stora intressen och genom att jobba med dess båda känner jag att jag gör nytta. Försäljning och styrande av eget företag, både dess gav mig stora erfarenheter, som hur lätt att få bra kontakt med kunder och hur ska behandla ansvar.

Som person är jag mycket nyfiken och gillar nya utmaningar, jag är en ambitiös aktiv person, öppen, glad, spontan, har stil, modemedveten med bra självförtroende, vet vad jag vill och hur ska behandla saker och ting m.m. Till sist jag hoppas ni finner min CV intressant och skulle gärna vilja diskutera detta vidare i ett personligt möte.

Med vänliga hälsningar

Tony Nawfel
Handleder deltagarna när de arbetar i silververkstaden och tillverkar bl.a. smycken.
Lärt mig att organisera och planera, lyssna till deltagarnas behov och hjälpa. Dela med mig av mina erfarenheter och ta del av andras.

Ledningen är bra men man arbetar självständigt och planerar sina kurser själv. Och träffar sällan de andra kursledarna, kontaktar varandra ibland och delar erfarenheter.

Svåraste med jobbet är att förklara så deltagarna förstår på ett bra sätt och försöka hjälpa dem med deras idéer från skiss till färdig produkt.

Det bästa med jobbet är att få träffa människor och se glädjen i deras ögon när de t.ex. tillverkat en egen ring.
trygg miljö, bra löner, trevliga kollegor och duktiga elever
Fördelar
uppskattning, respekt och bra samarbete
Nackdelar
Jag har lärt mig mycket om gruppledning och att umgås med andra.
Den lokala ledningsfunktion och övrig stödverksamhet fungerar klanderfritt.

Allt förberett så mitt fokus kan ligga på planering och genomförande av lektioner.

Ingen insikt i hur verksamheten styrs centralt och hur kommunikationen förs internt.
Har mycket att göra
följa planen

sak kunnig

Respekt

känslor

nå resultat
Fördelar
Present kort
Nackdelar
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Medborgarskolan. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6