MAX

Recensioner från anställda på MAX

Hittade 48 recensioner som matchade sökningenVisa alla 148 recensioner

Produktiv och mycket rolig arbetsmiljö

En typisk dag kan variera beroende på vilken position man får. Ibland kan det vara ett enformigt arbete, men det finns gott om utrymme för att ta egna initiativ under arbetspasset. Max har lärt mig mycket. Detta var mitt första fasta jobb och jag skulle rekommendera det till vem som helst som söker sitt första jobb. Max ger dig möjligheten att utvecklas snabbt om du visar framfötterna, och det finns god potential att klättra snabbt inom företaget. Max har en väldigt stabil ledning och jag har inte haft några synpunkter på ledningen överlag. Max har en lång bakgrund och en väldigt fin företagskultur. Varje år har de exempelvis en stor innebandyturnering med andra Max restauranger runt om i Sverige och Norge. De har en mycket god struktur på företaget riktlinjer och liknande så man kommer fort in i jobbet. Svårast med jobbet skulle vara de gånger de blir riktigt stressigt. Eller att behöva ta snabba beslut. Detta är samtidigt den roliga sidan med jobbet. Det tvingar en att alltid vara på fötterna i alla lägen.

Rekommenderar inte detta jobb för någon

Skulle aldrig rekommendera Max till någon. För stressig och för liten lön. Dem obekväma tiderna suger och du får inte mycket mer betalt för dem timmarna. För jobbiga kunder som är svåra att förstå. Sök något annat kommer aldrig att sätta foten innanför en restaurangkök igen. Personalen vill knappt samarbeta heller utan det är mycket man får klara själv. Sa upp mig efter 2 månader där va droppen.

Ingenting för mig

Ett ställe där du inte ses som människa. Att få skit av chefer & gäster och på samma gång vara under pressen att ta beställningar, packa mat och hjälpa någon annan station var något man bara fick vänja sig vid och acceptera. Dock var det endast misstagen man gjorde som upplyftes, och aldrig det faktum att man tagit på sig 3 personers jobb för att få saker & ting att hända.Ingen som helst trygghet inför passen då det ofta var folk som sjukanmälde sig i sista sekund och ingen kunde ställa upp vilket inte heller är så konstigt kan man tycka med tanke på arbetsförhållandena.22kr i OB-ersättning är ett skämt för ett ställe där du utsätts för den pressen som du gör.Denna arbetsplats med sura och osympatiska chefer bröt ner mig psykiskt och jag vill aldrig sätta min fot där igen, inte ens som gäst.

Fördelar

Träffade en vän för livet

Föredrar jag att va arbetslös eller jobba på max? Bra fråga.

Max som arbetsplats, vart ska en ens börja? Till en början får ledningen dig att tro att du gör ett enastående jobb och att du betyder mycket för restaurangen. Du kommer snabbt märka den drastiska förändringen i deras beteende efter dina fem upplärningsdagar. Ditt värde som person försvinner eftersom fokuset är på att tiderna ska vara så låga som möjligt, för ju lägre desto bättre ser det ut utåt för chefen. Ju längre tid jag spenderade på max desto mer insåg jag hur bisarra prioriteringarna var. Om någon i personalen hade en dålig dag så kunde den bli skuldbelagd, vart det någon som gjorde det mänskliga felet i att missa minsta lilla sak i en order så kunde det bli hus i helvete och sist men inte minst, var du den typen av person som inte gjorde någonting alls utan bara lallade? Då sket dem bara i dig och tvingade alla andra jobba mer. Ångrar jag mina år inom snabbmat generellt? Nej. Ångrar jag min period på max? Nja, arbetet och ledningen är det som gör att en ångrar varje vaken sekund att en ens tackade ja till jobbet. Jobbet i sig var dugligt i dem flesta situationer. Men det som gjorde att jag klarade och VILLE stanna var att jag hade turen att hitta ena av mina absoluta bästa vänner. En själsvän.

Fördelar

Träffade min bästa vän

Nackdelar

Opålitlig ledning och ingen respekt

Besvikelse

Ingen bra bemötande alls. Besviken och slöseri med tiden

Dålig ledarskap, stressig arbetsmiljö, för låg lön.

Min recension på Max är att det är väldigt stressigt. Både cheferna och gästerna är otrevliga. Man märker verkligen att det är en hierarki och dom som inte jobbat länge behandlas sämre.

Fördelar

Bra erfarenhet

Nackdelar

Det känns som att man gör slavarbete

Det luktar

Det är fult luktar bajs alla kisar på vägarna det är skräp överallt nästan alla som kommer in ditt kräks för det luktar så vidrigt. Visa som jobbar där läger snor på burgaren jag säger till chefen men han bryr sig inte.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Det luktar

stressigt

väldigt stressigt, för lite bemanning, men samtidigt var det bra teamwork

Härlig arbetsmiljö med trevliga kollegor

Max är en trevlig arbetsplats som har mycket att erbjuda. Jag skulle definitivt rekomendera MAX till en kompis som söker jobb.

No review

I don't have any review concerning the work place. I wouldn't recommend anyone to work there. People are not treated with courtesy. You are given jobs meant for 2 or 3 persons to do as long as you are not Swede!

Hög tempo i stressig miljö

På Max var där alltid högt tempo, oavsett vilken del av restaurangen du va i. Väldigt trevliga kollegor och stark laganda där du alltid hade någon som kunde hjälpa dig. Likt många andra kundservicejobb så kunde kunderna förbättra eller försämra din dag. Dock med den låga lön och den dåliga OBn inom restaurangbranschen, som är väldigt stresig, känner mig sig lite utnyttjad.

Bra extrajobb

Att arbeta på Max har gett mig väldigt mycket i form av stresshantering, samarbete, kundbemötande och att alltid hålla uppe god service. Man kan känna sig vilsen i början men när man gett jobbet en chans och verkligen lärt sig uppgifterna blir det både roligt och givande. Alla har varit nybörjare nån gång och det bästa man kan göra (inte bara för en själv med också andra) är att ställa mycket frågor om det man inte förstår.

Fördelar

Bra stämning, hjälpsamma kollegor, massor av nya erfarenheter.

Nackdelar

Stressigt, kan bli enformigt

Ett krävande arbetsmiljö med roliga kollegor.

Man kommer till jobbet med ett taggad humör och man vet inte vad dagen har att erbjuda.

Helt okej arbete

Jag tyckte mycket om att jobba på max, trevliga människor med bra inlärnings metoder. Men väldigt dåliga löner med inget märkbart ob alls. Bra ställe att börja på och lära sig av sig själv och vad som passar för en själv, om man klarar stress eller om man inte gör det tex. Anställnings avtal och annat väsentligt fick jag personligen inte förens jag hade jobbat där ett par månader efter mycket tjat så tvingades dem ge mig ett avtal. Ingen information om lön eller hur man gick tillväga var given till mig innan man började jobba. Vilket inte var bra.

Stressigt, dålig lön

Extremt dålig lön för det arbetet man va tvungen att göra.

Recension

En trevlig arbetsplats och man får vänner för livet men dåligt betalt då du snittar 1700 per arbetspass. Samt att oftast så får du inte jobba så mycket utan blir oftast bara en extra plats när de behövs.

Fuktansvärt dåliga arbetsledare

Har aldrig varit med om några sämre chefer, som gång på gång underpresterar och sedan skyller på andra för deras misstag, samt att dom ändå på något sätt tar sitt jobb på alldeles för stort allvar.

Rolig arbetsmiljö med högt tempo

En vanlig arbetsdag på Max börjar med att alla hälsar på varandra, tittar vilket station man ska stå vid och vilka sekundära uppgifter man har. Om man börjar innan en rusch hjälper man till med att fylla på kylar/frysar/pappersvaror och städar. När folk börjar rulla in går alla till sina positioner och gör sitt jobb, man kommunicerar och samarbetar så att man får ut maten så fort som möjligt med en hög kvalitet. När en rusch är över skickar passchefen folk på rast och övriga som är kvar börjar städa och fylla på. När det inte är några gäster och allt är rent och snyggt samt uppfyllt börjar man med dagliga rutiner som kan vara till exempel att moppa kyl och frys eller göra rent silar till alla vattenkranar. Under hela passet har man det roligt och pratar med sina kollegor även när det är högt tempo, man hjälper dem om de behöver hjälp eller har det för stressigt. Det negativa med arbetsplatsen är främst lönen då det finns inga individuella löner utan alla får lön efter kollektivavtal - förutom restaurangchefer. Arbetsledartillägget är väldigt lågt mot det extra jobbet man gör och ansvaret man får (+3-11kr/timmen). Ibland kan det vara underbemannat vilken ökar såklart stressen, men man hjälps ändå åt så gott som det går.

Fördelar

35% rabatt före, under och efter arbetspass. 15% på fritiden. Trevliga kollegor

Nackdelar

Kollektivavtal för restaurang så dålig lön och OB

Givande utvecklingsmiljö

På MAX är det väldigt stressigt, men som jag upplever det har det varit väldigt givande för både min personliga utveckling och mitt välmående. Det bästa med jobbet är att mina kollegor är alldeles underbara, roliga människor att jobba med. Vi kan ha kul även om det är extremt stressigt och man få en slags tillfredsställelse när man vet att våra gäster går ifrån restaurangen nöjda och mätta. Det svåraste med arbetet är att det alltid är fullt med arbetsuppgifter som man ska göra och man aldrig egentligen står still. Trots det har jobbet på MAX varit väldigt betydelsefullt för mig som människa.

Fördelar

15% rabatt på mat

Nackdelar

För låg lön

Jätte bra arbetsmiljö men ingen bra betalt

Lärt mig att jobba i kassa och ge god service till kunder

Max Hamnurgare AB

Tyckte att arbetsmiljön på Max var mycket bra samt mycket bra planering ifrån restaurangchefen. Glada och hängivna personer man fick jobba med som allt tyckte om jobbet trots den höga stress nivån ibland.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos MAX. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför MAX med

• MAX
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?