Max Burgers AB

Max Burgers AB – recensioner om Lön och förmåner

2,9Lön och förmåner

Hittade 38 recensioner som matchade sökningenVisa alla 82 recensioner

Stressig men rolig arbetsplats

Mycket jobb för lite pengar, stress, obekväma arbetstider som inte ger bra extra betalt. Annars lärorikt och bra arbetsplats för att lära sig till nya jobb.

Fördelar

Bra ledarskapsutbildning

Nackdelar

Korta luncher, dåliga arbetstider

Bättre än inget

Vissa utvalda personer får cred konstant så fort de gör något bra, medans andra får skit så fort de gör minsta lilla fel och ingen cred vid nått bra. Chefen snackar skit om en bakom ryggen på en, uselt betalt och rent av utnyttjande av unga människor som behöver jobb.

Hemsk arbetsmiljö med hemska chefer

Förutom att arbetsvillkoren liknar slavarbete där du springer i 5h utan någon rast eller paus så kräver de en hel del från dig. Du ska vara på alla ställen samtidigt och chefen kommer alltid anklaga dig för grejer och litar på sina kunder före sina anställda. Anställda på jobbet är mestadels otrevliga och fryser ut dig oftast. Lönen är orimlig för det jobbet du gör och skulle inte rekommendera detta jobb för någon alls. Till skillnad från andra snabbmatskedjor så får du inte ens gratis mat eller ens dricka på jobbet. Din introduktionsvecka som är till för att du ska lära dig arbetet kommer det mestadels skicka dig till att städa toaletterna, sopstationen och jobb som de helt enkelt själva inte vill utföra.

Fördelar

Rabatt på maten

Nackdelar

Bemötandet av dina kollegor och chefer

Sämsta företag, sämsta lön, sämsta chefer!!

Extremt Stress, dåligt arbetsmiljö, dåligt arbetststider helger kvällar, ingen förståelse av cheferna, du ska jobba som slav med extremt stress och hög tempo. Och till slut ingen kommer att tacka dig om du vill sluta eller första jobba. Du kommer mår illa om du ska jobba där!! 2 års erfarenhet på max som driftledare och det känns att jag har förlorat 2 års av mitt liv!!

Dålig arbetsplats

Jobbade i MAX Emporia i några dagar och redan då kände jag mig att arbetsplatsen är dåligt. Ingen hygien, rasism kommentar från kvällschefen och att cheferna ljuger när man konfrontera de om hur orimligt de behandlar medarbetarna.

Fördelar

Rabbat på mat

Nackdelar

Cheferna

Bra första jobb men hade inte rekommenderat

Sa upp mig från Max för ett par månader sen och kan säga att det är en rolig arbetsplats från dag till dag men oftast inte. Driftledare är oftast folk som har jobbat längst/mest och inte folk som är lämpade till att vara ledare, medarbetare får väldigt mycket skit från dessa individer. Många av mina kollegor har gråtit under eller efter sina pass pga. otrevliga driftledare som tex. Fryser ut oss, har väldigt mycket dubbelmoral, skriker på oss, favoriserar, skyller på saker vi inte kan kontrollera etc.Väldigt ofta underbemannat på personal och vi medarbetare få skit av våra chefer för våra dåliga tider fast än det inte finns något vi kan göra åt det men blir även att vi får springa runt och ta hand om ca 3 stationer samtidigt vilket är extremt jobbigt speciellt under rusher.En annan sak jag har märkt på senaste är hur lite det tränar/har upplärning med de nya medarbetarna, vilket tex. Gör att vi som jobbat längre ofta får jobba på samma jobbiga stationer och att det blir jobbigt för de nya att hänga med under rusher då det inte vet vad det ska ta väga. Otrevliga kunder kommer då och då men inte så farligt är bara att be om ursäkt och fråga om det finns något man kan göra. Blev även ringd mycket under skoltid på lektioner även fast det visste att jag plugga. Det positiva jag har fått med mig från att jobba på Max är bättre tålamod, bättre stresshantering, ett bättre CV och att jobba med jämnåriga är alltid kul fick nya kompisar! :)

Fördelar

15% personalrabatt på maten som vanlig kund, roliga medarbetare, man lär sig en del om att jobba inom service

Nackdelar

Dåliga chefer, ostrukturerat, dåliga golv, ringer under skoltid, snål rabatt på personal maten, ofta underbemannat, för många arbetsuppgifter ibland

Toppenjobb!, men passar inte alla

Max är ett perfekt första jobb och med vännerna man får så vill du aldrig sluta, högt tempo men man vänjer sig snabbt, men om man inte klarar stress så är detta kanske inte jobbet för den.Bra chefer som är både trevliga och förstående, och det är alltid nära till skratt och humor. Är du ute efter att bli rik så kanske inte Max är det rätta stället, men om du vill ha kul på jobbet och utvecklas som person och få nya vänner så är Max helt klart det rätta valet!

Fördelar

Nya vänner, rolig arbetsplats, bra ledning, rabatter

Nackdelar

Betala för maten (dras av på lönen)

Mobbning

Chefer och vissa arbetare tyckte att det var helt ok att mobba och förolämpa medarbetare. Ingen lön för utbildningen du går hos dem när du kommer igång. Kränkande arbetsplats i överlag.

Fördelar

Nackdelar

Allt

Dålig Arbetsmiljö

Det fanns ingen struktur för hur saker skulle styras.Från första dagen till mitt sista pass fanns ingen trygghet på arbetsplatsen

Fördelar

Rabatt på Mat

Nackdelar

Ingen garanti på regelbundet arbete

Roligt första jobb

En arbetsplats där du växer som människa, får respekt för alla grupper i världen och får egenskaper du inte visste att du kunde ha.

Fördelar

Rabatterad mar

Nackdelar

Lite låg lön

Speciell arbetsmiljö

Vanligtvis är det mycket att göra, men det kan också vara väldigt lite gäster i resturangen. I stressiga situationer ser man hur teamet håller ihop, och alla hjälper varandra. Det ger en erfarenhet att klara svåra situationer. Det svåraste med jobbet är att lära sig alla elementen, men den bästa delen är gemenskapen.

Produktiv men tuff arbetsmiljö

En typisk arbetsdag kan variera, då man aldrig vet vad som händer, plötsligt kan man få 2-3 bussar samtidigt och ha en väldigt kämpigt försäljningstimme,och sen kan det vara åt andra hållet att man inte har något att göra alls. Jag har lärt mig mycket genom företaget, allt från att förbereda och servera färdiga måltider till att jobba med prognosförsäljning, rekrytering, utbildning och inventeringar samt bokslut. Man kan i detta bolag klättra långt, men rekommenderas inte om han har andra förpliktelser i livet som partner och/eller barn då man får jobba mycket extra för att klättra, något som går utöver privatlivet. Svåraste delen i jobbet är oförutsägbarheten när det kommer till hur mycket det blir att göra, den bästa delen av jobbet är när man lämnar sitt arbetspass med ett leende för att man tillsammans i ett team har klarat sig genom ett rush, och har gjort gästerna nöjda.

Fördelar

35% rabatt på maten på ditt arbetsskift.

Nackdelar

inga vidare förmåner, endast om man uppnår partnerskap

Är inte så bra som man kan tro

Att jobba på Max är definitivt ett bra första jobb, dels pga merit och dels pga erfarenhet. Jobbet och arbetsuppgifterna passar dock långt från alla. Det är ofta underbemannat, stressigt och det är kunder som klagar 24/7. Flera av mina kollegor, inklusive mig själv, har genomlidit panikattacker under arbetspassen pga den press som cheferna sätter på sina axlar. Var beredd på att jobbet sliter på ditt psyke. Om du är duktig och klarar av stressen och pressen kommer cheferna utnyttja det. Du kommer obetalt få extra ansvar och få de stressigare arbetsuppgifterna. Men du får mer pass = mer pengar

Fördelar

Kollegor som man lätt kommer nära

Nackdelar

Efter ett pass så är man helt slut

Härlig arbetsmiljö

Att jobba på Max var ofta stressigt men det fina kamratskapet som finns bland dem medarbetande gjorde så att allt gick som ett smort klockspel och alla klickade bara.

Fördelar

Gratis lunch + dricka om du blir törstig

Nackdelar

Långa pass.

Snabb men inkluderande arbetsmiljö

Max har en lugn start då man helt enkelt ska välja och stryka sina kläder, man börjar även sällan under en gäst rush vilket ger en tid att komma in i arbete. Däremot trappar arbetstempot fort upp lite senare på dagen då folk börjar rulla in.

Fördelar

Billigare mat

Givande, lärorik och rolig arbetsplats

Här finns det verkligen ingenting som du inte kan lära dig. Arbetsledarna ger dig rum att lära dig någonting nytt och teamet du hamnar i kan vara uppgjorda utav så fantastiska människor som hela tiden peppar dig att nå nya mål. Arbetet skiftar så mycket beroende på vilken tid på dygnet du arbetar och viken dag det är. Krogen rusher kan vara så roliga och skadeglädjen man ibland känner är bortom någons förstånd.

Fördelar

Stor rabatt på maten

Nackdelar

Inga nackdelar

Chans till karriär och personlig utveckling!

Jag började arbeta på Max som extraanställd vid sidan om mina gymnasiestudier. Att komma in i en fartfylld främmande miljö som ung 17 åring var lätt tack vare fantastiskt stöttande och kompetenta kollegor. Drygt ett år senare fick jag möjligheten att utbilda mig internt till restaurangchefsassistent, vilket innebar ansvar och drift av skift. Det som skiljer Max mot andra företag i branschen är fokus på ledarskap och jargong. Jag fick utbildning i hur en bra ledare, notera; inte chef, skall bete sig. Två år senare fick jag erbjudandet om att avancera som biträdande restaurangchef vilket är min nuvarande befattning. Tack vare stöttande chefer och en riktigt bra sammanhållen ledning, ser jag möjligheten att idag ge 100% varje dag på jobbet. Då jag tidigare jobbat hos en annan känd fast food-kedja ser jag skillnaden på en arbetsplats där cheferna använder sig av ”management by fear” och en arbetsplats där chefer leder personal genom att utbilda, inspirera och coacha dem. Det bästa med mitt jobb är att ge unga personer som befinner sig i den åldern jag befann mig i när min resa på Max startade. Det finns inget som slår känslan av att skriva ett nytt anställningsbevis med en ung extraanställd och veta att hon eller han har samma fantastiska möjligheter i företaget som jag en gång i tiden gavs.

Rolig och utmanande arbetsplats

Den bästa och svåraste delen av jobbet var hur utmanande det var. Varje dag när man gick till jobb visste man inte vad man skulle förvänta sig. Har lärt mig otroligt mycket av denna arbetsplats, men känner att det nu är dags att lära sig lite nytt.

Otrevlig personal och förlorat mig självkänsla

Jag mår psykiskt inte bra av att jobba på detta ställe. Mina kolleger är otrevliga och kan va hotfulla ibland mot en när vi jobbar. När man inte når upp till förväntan så skvallrar kollegor om en till restaurangchefen så man får stå och skämmas sen för att man inte räcker till. Jag är inte en bläckfisk som kan göra allt åt alla och bara för det får jag skäll. Jag räcker aldrig till eller så gör jag fel hela tiden.

Fördelar

Man kan växa i företaget

Nackdelar

Otrevlig personal, hårda pass, 15% av på maten

Roliga kollegor

Det jag minns mest från min tid hos Max är att man arbetade alltid med roliga medarbetare som var unga och energiska. Cheferna kunde vara rätt hårda och ibland t o m otrevliga. Men jag tror det beror på hög stress, långa arbetstimmar och mycket ansvar på deras axlar. Tyvärr tyckte jag att vi arbetade alldeles för mycket och fick för lite rast i gengäld. Att få max 45 min rast i gengäld för närmast 11 h pass är inte hållbart. Kroppen gör ont, stressen tar koll på dig och huvudet är helt tom efter dagens slut. Självklart är det viktigt att hjälpa kunder och kollegor; dock blir det inte bra eftersom man får stressa fram och tillbaks mellan stationer och sysslor för att "kunden alltid har rätt" (vilket inte stämmer; kunden har oftast fel). Det är viktigt att leverera resultat snabbt. Men på bekostnad till personalens berättigade raster är inte rätt; till och med olagligt, om jag inte har fel. Dock är det ett bra ungdomsjobb. Man lär sig att samarbeta, klara hög stress, disciplin och att lyssna till chefer.

Fördelar

Roliga kollegor

Nackdelar

Hög stress, långa arbetspass

Roligt

Väldigt roligt jobb med tanke på kollegorna annars värdelöst

Fördelar

Gratis mat

Nackdelar

Dålig lön

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Max Burgers AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Max Burgers AB
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?