Max Burgers AB

Recensioner från anställda som Restaurangchef på Max Burgers AB

Restaurangchef3 recensioner

Hittade 3 recensioner som matchade sökningenVisa alla 82 recensioner

Produktiv men tuff arbetsmiljö

En typisk arbetsdag kan variera, då man aldrig vet vad som händer, plötsligt kan man få 2-3 bussar samtidigt och ha en väldigt kämpigt försäljningstimme,och sen kan det vara åt andra hållet att man inte har något att göra alls. Jag har lärt mig mycket genom företaget, allt från att förbereda och servera färdiga måltider till att jobba med prognosförsäljning, rekrytering, utbildning och inventeringar samt bokslut. Man kan i detta bolag klättra långt, men rekommenderas inte om han har andra förpliktelser i livet som partner och/eller barn då man får jobba mycket extra för att klättra, något som går utöver privatlivet. Svåraste delen i jobbet är oförutsägbarheten när det kommer till hur mycket det blir att göra, den bästa delen av jobbet är när man lämnar sitt arbetspass med ett leende för att man tillsammans i ett team har klarat sig genom ett rush, och har gjort gästerna nöjda.

Fördelar

35% rabatt på maten på ditt arbetsskift.

Nackdelar

inga vidare förmåner, endast om man uppnår partnerskap

Chans till karriär och personlig utveckling!

Jag började arbeta på Max som extraanställd vid sidan om mina gymnasiestudier. Att komma in i en fartfylld främmande miljö som ung 17 åring var lätt tack vare fantastiskt stöttande och kompetenta kollegor. Drygt ett år senare fick jag möjligheten att utbilda mig internt till restaurangchefsassistent, vilket innebar ansvar och drift av skift. Det som skiljer Max mot andra företag i branschen är fokus på ledarskap och jargong. Jag fick utbildning i hur en bra ledare, notera; inte chef, skall bete sig. Två år senare fick jag erbjudandet om att avancera som biträdande restaurangchef vilket är min nuvarande befattning. Tack vare stöttande chefer och en riktigt bra sammanhållen ledning, ser jag möjligheten att idag ge 100% varje dag på jobbet. Då jag tidigare jobbat hos en annan känd fast food-kedja ser jag skillnaden på en arbetsplats där cheferna använder sig av ”management by fear” och en arbetsplats där chefer leder personal genom att utbilda, inspirera och coacha dem. Det bästa med mitt jobb är att ge unga personer som befinner sig i den åldern jag befann mig i när min resa på Max startade. Det finns inget som slår känslan av att skriva ett nytt anställningsbevis med en ung extraanställd och veta att hon eller han har samma fantastiska möjligheter i företaget som jag en gång i tiden gavs.

Bra sammanhållning, möjligheter att växa

En rolig arbetsdag med många händelser, varje dag är sig aldrig lik. Många möjligheter till att växa, bara du som sätter stopp för din egen utvecklingskurva.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Max Burgers AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Max Burgers AB recensioner per plats

• Max Burgers AB