Max Burgers AB

Recensioner från anställda som Restaurangbiträde på Max Burgers AB

Restaurangbiträde14 recensioner

Hittade 14 recensioner som matchade sökningenVisa alla 82 recensioner

lärorikt

bra förstajobb, trevliga och tydliga med vad som gäller

Dålig Arbetsmiljö

Det fanns ingen struktur för hur saker skulle styras.Från första dagen till mitt sista pass fanns ingen trygghet på arbetsplatsen

Fördelar

Rabatt på Mat

Nackdelar

Ingen garanti på regelbundet arbete

Stressig arbetsmiljö

Ledningen var inte bra överhuvudtaget, tog inte anställda på allvar.

Produktiv

Är väldigt bra och trevlig plats att jobba på som jag kan rekommendera andra att jobba där också.

Fördelar

Bra Gemenskap

Nackdelar

Stressigt

Roliga kollegor

Det jag minns mest från min tid hos Max är att man arbetade alltid med roliga medarbetare som var unga och energiska. Cheferna kunde vara rätt hårda och ibland t o m otrevliga. Men jag tror det beror på hög stress, långa arbetstimmar och mycket ansvar på deras axlar. Tyvärr tyckte jag att vi arbetade alldeles för mycket och fick för lite rast i gengäld. Att få max 45 min rast i gengäld för närmast 11 h pass är inte hållbart. Kroppen gör ont, stressen tar koll på dig och huvudet är helt tom efter dagens slut. Självklart är det viktigt att hjälpa kunder och kollegor; dock blir det inte bra eftersom man får stressa fram och tillbaks mellan stationer och sysslor för att "kunden alltid har rätt" (vilket inte stämmer; kunden har oftast fel). Det är viktigt att leverera resultat snabbt. Men på bekostnad till personalens berättigade raster är inte rätt; till och med olagligt, om jag inte har fel. Dock är det ett bra ungdomsjobb. Man lär sig att samarbeta, klara hög stress, disciplin och att lyssna till chefer.

Fördelar

Roliga kollegor

Nackdelar

Hög stress, långa arbetspass

Flexibelt

En arbetsplats som endast gynnar unga studerande som fortfarande bor hemma

Fördelar

Efter 6 månaders anställning erbjuds rabatter genom Benify Sweden

Nackdelar

Dåligt betalt och tungt arbete för kropp med lite erbjudande för småpauser

Viktigt på mig arbetsmiljö

En begåvad och driven person som har erfarenhet av att arbeta med service restaurang ,Jag söker nu ett arbete där jag kan använda mina tidigare erfarenheter på bästa sett. Jag har fått höra att jag är bra på att lära mig nya saker på kort tid och att anpassa mig. Dessutom tycker jag att det är viktigt att ha en god relation till mina kollegor och människor jag träffar i mitt jobb.

Fördelar

Jag vet inte riktigt

Nackdelar

Jag vet inte riktigt

Ingen bra upplevelse

Sedan chefsbytet har ledarskapet varit extremt bristande, chefen sköter inte sina uppgifter och är väldigt otrevlig när det inte går som hen vill. Fick knappt någon introduktion eller upplärning som var utlovad, utan fick lära mig allt på egen hand, detsamma gällde för de övriga nyss anställda när jag började. Fanns även en otrevlig attityd från en del av kökscheferna, vilket andra anställda på arbetsplatsen höll med om. Nästan alla restaurangbiträden var extremt hjälpsamma och trevliga, bristerna ligger hos de som har makten på arbetsplatsen. Fruktansvärt besviken på hur chefen har skött allt gällande både min och andras anställning, rekommenderar inte att söka sig till max hamburgare i Skövde.

Fördelar

Mycket trevliga kollegor

Nackdelar

Oerhört bristande ledarskap

Roliga arbetskamrater

Men jag fick oturen att hamna med en dålig chef. Overall en bra arbetsplats.

Nackdelar

Betala för luncher

Trevligt arbetsplats

När folket är onöjd med servisen. Att lära sig ge en bra service. Ledningen går jätte bra. Alla respekterar varandra. När folk är onöjda med servicen. Att träffa massa folk varje dag.

Fördelar

Att träffa nya folk hela tiden

Nackdelar

Att sluta på sent kväll

Farlig arbetsmiljö, otrevlig stämning och högdragna ledare

Ett pass varade mellan 3-11 timmar, med halvtimmes rast om passet var längre än 5 timmar. Man lagade mat på olika stationer och/eller utdelade den. Jag har lärt mig att planera sin tid, använda kassan samt organisera gruppen på ett effektivt sätt.De flesta chefer var jättebra som ledare och kunde organisera arbetet väl, dock stämningen var nedtryckande och pressande (inte från alla, från några av personalen). Det svåraste var att jobba i hög temperatur i ett farligt arbetsmiljö (halt golv och trappor där många ramlade, ingen skydd från het olja). Det bästa var kommunikation med kunderna och förståelse av att man kan hjälpa att välja det som passar bäst.

Fördelar

billigare luncher

Nackdelar

inga förmåner, dålig arbetsmiljö

En bra start in i arbetslivet

Ett bra första jobb ett bra jobb där du lära dig ansvar och får en fot in i arbetslivet

Fördelar

Ansvar

Roligt intensitvt arbete

Intensivt, roliga arbetskamrater, hög stress, kundbemötande

Lärorikt jobb

Jag har blivit väldigt stress tålig, lärt mig kassa och förstått de viktigaste arbetsuppgifterna.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Max Burgers AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Max Burgers AB
  • Restaurangbiträde