Max Burgers AB

Recensioner från anställda som Medarbetare på Max Burgers AB

Medarbetare21 recensioner

Hittade 21 recensioner som matchade sökningenVisa alla 82 recensioner

Produktiv och trevligmiljö

Trevlig och seriös arbetsplats med trevliga kollegor. härlig chef med trevlig attityd mot anställda.

Bra första jobb men hade inte rekommenderat

Sa upp mig från Max för ett par månader sen och kan säga att det är en rolig arbetsplats från dag till dag men oftast inte. Driftledare är oftast folk som har jobbat längst/mest och inte folk som är lämpade till att vara ledare, medarbetare får väldigt mycket skit från dessa individer. Många av mina kollegor har gråtit under eller efter sina pass pga. otrevliga driftledare som tex. Fryser ut oss, har väldigt mycket dubbelmoral, skriker på oss, favoriserar, skyller på saker vi inte kan kontrollera etc.Väldigt ofta underbemannat på personal och vi medarbetare få skit av våra chefer för våra dåliga tider fast än det inte finns något vi kan göra åt det men blir även att vi får springa runt och ta hand om ca 3 stationer samtidigt vilket är extremt jobbigt speciellt under rusher.En annan sak jag har märkt på senaste är hur lite det tränar/har upplärning med de nya medarbetarna, vilket tex. Gör att vi som jobbat längre ofta får jobba på samma jobbiga stationer och att det blir jobbigt för de nya att hänga med under rusher då det inte vet vad det ska ta väga. Otrevliga kunder kommer då och då men inte så farligt är bara att be om ursäkt och fråga om det finns något man kan göra. Blev även ringd mycket under skoltid på lektioner även fast det visste att jag plugga. Det positiva jag har fått med mig från att jobba på Max är bättre tålamod, bättre stresshantering, ett bättre CV och att jobba med jämnåriga är alltid kul fick nya kompisar! :)

Fördelar

15% personalrabatt på maten som vanlig kund, roliga medarbetare, man lär sig en del om att jobba inom service

Nackdelar

Dåliga chefer, ostrukturerat, dåliga golv, ringer under skoltid, snål rabatt på personal maten, ofta underbemannat, för många arbetsuppgifter ibland

Inga arbetsledare som står upp för en

D var ett flertal män i högre position på jobbet som betedde sig extremt illa mot unga tjejer. Ingen fick sparken utan bara en liten tillsägelse då det hände vid extremt många tillfällen

Fördelar

Nära hem

Nackdelar

Stressigt

Mobbning

Chefer och vissa arbetare tyckte att det var helt ok att mobba och förolämpa medarbetare. Ingen lön för utbildningen du går hos dem när du kommer igång. Kränkande arbetsplats i överlag.

Fördelar

Nackdelar

Allt

Fittig chef

Alla hatar sina liv och detta är bara en återvändsgränd för misslyckade

Fördelar

Man måste betala för allt och AFA gör inget

Nackdelar

All of the above

Dåligt jobb. Dom bryr sig ej om medarbetare.

Dålig management, extremt dåligt koll på hur ledare ska bete sig.

Nackdelar

inga alls, kasnke man får bra arbets kollegor men annars allmänt dåligt.

Bra första arbetsplats

Det var ett stressigt jobb men det var en bra första arbetsplats och gav mig en inblick hur det är i det verkliga jobb livet.

Helt ok som extrajobb men inget långsiktigt

För stressigt för mig men bra förstajobb! Man fick snabbt lära sig kundkontakt och kassahantering som är bra erfarenheter till framtiden

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Stressig miljö

Rolig arbetsmiljö

Jag tyckte väldigt mycket om att jobba på max. Det kan vara lite mycket om man inte är stresstålig men man får stöd av sina kollegor i stressiga situationer. Kollegorna gjorde mina dagar bra och jag har hört att det är samma på de flesta restauranger. Arbetsplatsen är trevlig och jobbet går fort för man har alltid något att göra.

Är inte så bra som man kan tro

Att jobba på Max är definitivt ett bra första jobb, dels pga merit och dels pga erfarenhet. Jobbet och arbetsuppgifterna passar dock långt från alla. Det är ofta underbemannat, stressigt och det är kunder som klagar 24/7. Flera av mina kollegor, inklusive mig själv, har genomlidit panikattacker under arbetspassen pga den press som cheferna sätter på sina axlar. Var beredd på att jobbet sliter på ditt psyke. Om du är duktig och klarar av stressen och pressen kommer cheferna utnyttja det. Du kommer obetalt få extra ansvar och få de stressigare arbetsuppgifterna. Men du får mer pass = mer pengar

Fördelar

Kollegor som man lätt kommer nära

Nackdelar

Efter ett pass så är man helt slut

Snabb men inkluderande arbetsmiljö

Max har en lugn start då man helt enkelt ska välja och stryka sina kläder, man börjar även sällan under en gäst rush vilket ger en tid att komma in i arbete. Däremot trappar arbetstempot fort upp lite senare på dagen då folk börjar rulla in.

Fördelar

Billigare mat

Givande, lärorik och rolig arbetsplats

Här finns det verkligen ingenting som du inte kan lära dig. Arbetsledarna ger dig rum att lära dig någonting nytt och teamet du hamnar i kan vara uppgjorda utav så fantastiska människor som hela tiden peppar dig att nå nya mål. Arbetet skiftar så mycket beroende på vilken tid på dygnet du arbetar och viken dag det är. Krogen rusher kan vara så roliga och skadeglädjen man ibland känner är bortom någons förstånd.

Fördelar

Stor rabatt på maten

Nackdelar

Inga nackdelar

Rolig och utmanande arbetsplats

Den bästa och svåraste delen av jobbet var hur utmanande det var. Varje dag när man gick till jobb visste man inte vad man skulle förvänta sig. Har lärt mig otroligt mycket av denna arbetsplats, men känner att det nu är dags att lära sig lite nytt.

Otrevlig personal och förlorat mig självkänsla

Jag mår psykiskt inte bra av att jobba på detta ställe. Mina kolleger är otrevliga och kan va hotfulla ibland mot en när vi jobbar. När man inte når upp till förväntan så skvallrar kollegor om en till restaurangchefen så man får stå och skämmas sen för att man inte räcker till. Jag är inte en bläckfisk som kan göra allt åt alla och bara för det får jag skäll. Jag räcker aldrig till eller så gör jag fel hela tiden.

Fördelar

Man kan växa i företaget

Nackdelar

Otrevlig personal, hårda pass, 15% av på maten

Stressig men anpassbar miljö

En stressig miljö som kräver disciplin och ett skärpt sinne.

Fördelar

Personalrabatt 15%

Nackdelar

Utan kollektivavtal under 8 månader

Roligt

Väldigt roligt jobb med tanke på kollegorna annars värdelöst

Fördelar

Gratis mat

Nackdelar

Dålig lön

Givande

Inget jobb för den som lätt blir uttråkad eller inte tål folk som är otrevliga men bra väg in på arbetsmarknaden

Fartfyllt

Roligt och alltid något och göra. Du får även en rolig stund med de andra medarbetarna

Rolig arbetsmiljö

En rolig arbetsmiljö med många olika trevliga medarbetare.

Fördelar

Rabatter

Nackdelar

Långa arbetstimmar

Produktiv och lärorik miljö

Det är väldigt kul att jobba på Max, jobbar dock endast varannan helg, ett par timmar bara. Tiden jag är där gör jag nytta av, jag gör alltid det som behövs för att uppfylla kundens krav.

Nackdelar

Dåliga tider och dålig arbetsmiljö.

Att jobba på Max var inte min grej. Blev väldigt slut i kroppen av arbets tiderna och miljön som var där.

Fördelar

Trevliga kollegor

Nackdelar

Dåliga tider

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Max Burgers AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Max Burgers AB
  • Medarbetare
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?