Max Burgers AB

Recensioner från anställda på Max Burgers AB

Trevlig och seriös arbetsplats med trevliga kollegor. härlig chef med trevlig attityd mot anställda.
Dålig management, extremt dåligt koll på hur ledare ska bete sig.
Nackdelar
inga alls, kasnke man får bra arbets kollegor men annars allmänt dåligt.
Bra företag och trevliga arbetskamrater. Rekommenderar max som arbetsgivare.
Man träffar mycket roligt folk, och de är som sagt ett bra första jobb men skulle inte rekommendera det i längden och häller inte för någon som inte är stresstålig eller samarbetsvillig.
Vanligtvis är det mycket att göra, men det kan också vara väldigt lite gäster i resturangen. I stressiga situationer ser man hur teamet håller ihop, och alla hjälper varandra. Det ger en erfarenhet att klara svåra situationer. Det svåraste med jobbet är att lära sig alla elementen, men den bästa delen är gemenskapen.
bra förstajobb, trevliga och tydliga med vad som gäller
Det var ett stressigt jobb men det var en bra första arbetsplats och gav mig en inblick hur det är i det verkliga jobb livet.
Chefen lyssnar inte på vad andra som jobbar där har att säga lyssnar bara på 2 specifika personer även om dom typ hatar alla är bitchiga och leker att dom är störst bäst och vackrast
En typisk arbetsdag kan variera, då man aldrig vet vad som händer, plötsligt kan man få 2-3 bussar samtidigt och ha en väldigt kämpigt försäljningstimme,och sen kan det vara åt andra hållet att man inte har något att göra alls.
Jag har lärt mig mycket genom företaget, allt från att förbereda och servera färdiga måltider till att jobba med prognosförsäljning, rekrytering, utbildning och inventeringar samt bokslut.

Man kan i detta bolag klättra långt, men rekommenderas inte om han har andra förpliktelser i livet som partner och/eller barn då man får jobba mycket extra för att klättra, något som går utöver privatlivet.

Svåraste delen i jobbet är oförutsägbarheten när det kommer till hur mycket det blir att göra, den bästa delen av jobbet är när man lämnar sitt arbetspass med ett leende för att man tillsammans i ett team har klarat sig genom ett rush, och har gjort gästerna nöjda.
Fördelar
35% rabatt på maten på ditt arbetsskift.
Nackdelar
inga vidare förmåner, endast om man uppnår partnerskap
För stressigt för mig men bra förstajobb! Man fick snabbt lära sig kundkontakt och kassahantering som är bra erfarenheter till framtiden
Fördelar
Erfarenhet
Nackdelar
Stressig miljö
Gjorde endast praktik på Max hamburgare så har inte så bra insikt men tyckte att det var roligt.
Jag tyckte väldigt mycket om att jobba på max. Det kan vara lite mycket om man inte är stresstålig men man får stöd av sina kollegor i stressiga situationer. Kollegorna gjorde mina dagar bra och jag har hört att det är samma på de flesta restauranger.

Arbetsplatsen är trevlig och jobbet går fort för man har alltid något att göra.
Att jobba på Max är definitivt ett bra första jobb, dels pga merit och dels pga erfarenhet. Jobbet och arbetsuppgifterna passar dock långt från alla. Det är ofta underbemannat, stressigt och det är kunder som klagar 24/7. Flera av mina kollegor, inklusive mig själv, har genomlidit panikattacker under arbetspassen pga den press som cheferna sätter på sina axlar. Var beredd på att jobbet sliter på ditt psyke.

Om du är duktig och klarar av stressen och pressen kommer cheferna utnyttja det. Du kommer obetalt få extra ansvar och få de stressigare arbetsuppgifterna. Men du får mer pass = mer pengar
Fördelar
Kollegor som man lätt kommer nära
Nackdelar
Efter ett pass så är man helt slut
Ledningen var inte bra överhuvudtaget, tog inte anställda på allvar.
Att jobba på Max var ofta stressigt men det fina kamratskapet som finns bland dem medarbetande gjorde så att allt gick som ett smort klockspel och alla klickade bara.
Fördelar
Gratis lunch + dricka om du blir törstig
Nackdelar
Långa pass.
Max har en lugn start då man helt enkelt ska välja och stryka sina kläder, man börjar även sällan under en gäst rush vilket ger en tid att komma in i arbete. Däremot trappar arbetstempot fort upp lite senare på dagen då folk börjar rulla in.
Fördelar
Billigare mat
Är väldigt bra och trevlig plats att jobba på som jag kan rekommendera andra att jobba där också.
Fördelar
Bra Gemenskap
Nackdelar
Stressigt
Här finns det verkligen ingenting som du inte kan lära dig. Arbetsledarna ger dig rum att lära dig någonting nytt och teamet du hamnar i kan vara uppgjorda utav så fantastiska människor som hela tiden peppar dig att nå nya mål. Arbetet skiftar så mycket beroende på vilken tid på dygnet du arbetar och viken dag det är. Krogen rusher kan vara så roliga och skadeglädjen man ibland känner är bortom någons förstånd.
Fördelar
Stor rabatt på maten
Nackdelar
Inga nackdelar
Rolig arbetsmiljö, bra kollegor, bra företagskultur, utvecklingsmöjligheter och bra första jobb.
Fördelar
Härliga kollegor!
Nackdelar
Högre cheferna är väldigt otrevliga och otacksamma.
Jag började arbeta på Max som extraanställd vid sidan om mina gymnasiestudier. Att komma in i en fartfylld främmande miljö som ung 17 åring var lätt tack vare fantastiskt stöttande och kompetenta kollegor. Drygt ett år senare fick jag möjligheten att utbilda mig internt till restaurangchefsassistent, vilket innebar ansvar och drift av skift. Det som skiljer Max mot andra företag i branschen är fokus på ledarskap och jargong. Jag fick utbildning i hur en bra ledare, notera; inte chef, skall bete sig.

Två år senare fick jag erbjudandet om att avancera som biträdande restaurangchef vilket är min nuvarande befattning. Tack vare stöttande chefer och en riktigt bra sammanhållen ledning, ser jag möjligheten att idag ge 100% varje dag på jobbet. Då jag tidigare jobbat hos en annan känd fast food-kedja ser jag skillnaden på en arbetsplats där cheferna använder sig av ”management by fear” och en arbetsplats där chefer leder personal genom att utbilda, inspirera och coacha dem.

Det bästa med mitt jobb är att ge unga personer som befinner sig i den åldern jag befann mig i när min resa på Max startade. Det finns inget som slår känslan av att skriva ett nytt anställningsbevis med en ung extraanställd och veta att hon eller han har samma fantastiska möjligheter i företaget som jag en gång i tiden gavs.
Den bästa och svåraste delen av jobbet var hur utmanande det var. Varje dag när man gick till jobb visste man inte vad man skulle förvänta sig. Har lärt mig otroligt mycket av denna arbetsplats, men känner att det nu är dags att lära sig lite nytt.