Recensioner från anställda på Max Burgers AB

Hittade 66 recensioner som matchade sökningen Visa alla 67 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Bra första arbetsplats
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Köping24 februari 2020
Det var ett stressigt jobb men det var en bra första arbetsplats och gav mig en inblick hur det är i det verkliga jobb livet.
Ja
Kökspersonal (Tidigare anställd) –  Halmstad12 februari 2020
Chefen lyssnar inte på vad andra som jobbar där har att säga lyssnar bara på 2 specifika personer även om dom typ hatar alla är bitchiga och leker att dom är störst bäst och vackrast
Produktiv men tuff arbetsmiljö
Restaurangchef (Tidigare anställd) –  Strömstad11 februari 2020
En typisk arbetsdag kan variera, då man aldrig vet vad som händer, plötsligt kan man få 2-3 bussar samtidigt och ha en väldigt kämpigt försäljningstimme,och sen kan det vara åt andra hållet att man inte har något att göra alls.
Jag har lärt mig mycket genom företaget, allt från att förbereda och servera färdiga måltider till att jobba med prognosförsäljning, rekrytering, utbildning och inventeringar samt bokslut.
Man kan i detta bolag klättra långt, men rekommenderas inte om han har andra förpliktelser i livet som partner och/eller barn då man får jobba mycket extra för att klättra, något som går utöver privatlivet.

Svåraste delen i jobbet är oförutsägbarheten när det kommer till hur mycket det blir att göra, den bästa delen av jobbet är när man lämnar sitt arbetspass med ett leende för att man tillsammans i ett team har klarat sig genom ett rush, och har gjort gästerna nöjda.
Fördelar
35% rabatt på maten på ditt arbetsskift.
Nackdelar
inga vidare förmåner, endast om man uppnår partnerskap
Medarbetare
Anställd (Tidigare anställd) –  Malmö29 januari 2020
Hoppas att jobba bra hos din företag.kommer i tid
Jag har erfarenhet
Jag jobbat i Neto marknade 3 månader 2013 som praktikante
Jag fått mycket erfarenhet
Fördelar
Känner folk
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Helt ok som extrajobb men inget långsiktigt
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Eskilstuna24 januari 2020
För stressigt för mig men bra förstajobb! Man fick snabbt lära sig kundkontakt och kassahantering som är bra erfarenheter till framtiden
Fördelar
Erfarenhet
Nackdelar
Stressig miljö
Roligt
Praktik (Tidigare anställd) –  Täby20 januari 2020
Gjorde endast praktik på Max hamburgare så har inte så bra insikt men tyckte att det var roligt.
Rolig arbetsmiljö
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Luleå12 januari 2020
Jag tyckte väldigt mycket om att jobba på max. Det kan vara lite mycket om man inte är stresstålig men man får stöd av sina kollegor i stressiga situationer. Kollegorna gjorde mina dagar bra och jag har hört att det är samma på de flesta restauranger.

Arbetsplatsen är trevlig och jobbet går fort för man har alltid något att göra.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Är inte så bra som man kan tro
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm15 december 2019
Att jobba på Max är definitivt ett bra första jobb, dels pga merit och dels pga erfarenhet. Jobbet och arbetsuppgifterna passar dock långt från alla. Det är ofta underbemannat, stressigt och det är kunder som klagar 24/7. Flera av mina kollegor, inklusive mig själv, har genomlidit panikattacker under arbetspassen pga den press som cheferna sätter på sina axlar. Var beredd på att jobbet sliter på ditt psyke.

Om du är duktig och klarar av stressen och pressen kommer cheferna utnyttja det. Du kommer obetalt få extra ansvar och få de stressigare arbetsuppgifterna. Men du får mer pass = mer pengar
Fördelar
Kollegor som man lätt kommer nära
Nackdelar
Efter ett pass så är man helt slut
Stressig arbetsmiljö
Restaurangbiträde (Tidigare anställd) –  Varbergs kommun28 november 2019
Ledningen var inte bra överhuvudtaget, tog inte anställda på allvar.
Härlig arbetsmiljö
Max Stortorget som medarbetare (Nuvarande anställd) –  Malmö25 november 2019
Att jobba på Max var ofta stressigt men det fina kamratskapet som finns bland dem medarbetande gjorde så att allt gick som ett smort klockspel och alla klickade bara.
Fördelar
Gratis lunch + dricka om du blir törstig
Nackdelar
Långa pass.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Snabb men inkluderande arbetsmiljö
Medarbetare (Nuvarande anställd) –  Länna18 november 2019
Max har en lugn start då man helt enkelt ska välja och stryka sina kläder, man börjar även sällan under en gäst rush vilket ger en tid att komma in i arbete. Däremot trappar arbetstempot fort upp lite senare på dagen då folk börjar rulla in.
Fördelar
Billigare mat
hussein
vad som hels (Tidigare anställd) –  Göteborg8 november 2019
Presentation
Jag är en engagerad, positiv och social kille som kan arbeta ensam eller i grupp och jag har
lätt att lära mig nya saker. Jag kommer alltid i tid och tycker mycket om att jobba.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 8Rapportera
Produktiv
Restaurangbiträde (Tidigare anställd) –  Jönköping7 november 2019
Är väldigt bra och trevlig plats att jobba på som jag kan rekommendera andra att jobba där också.
Fördelar
Bra Gemenskap
Nackdelar
Stressigt
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
Givande, lärorik och rolig arbetsplats
Medarbetare (Nuvarande anställd) –  Örebro kommun15 oktober 2019
Här finns det verkligen ingenting som du inte kan lära dig. Arbetsledarna ger dig rum att lära dig någonting nytt och teamet du hamnar i kan vara uppgjorda utav så fantastiska människor som hela tiden peppar dig att nå nya mål. Arbetet skiftar så mycket beroende på vilken tid på dygnet du arbetar och viken dag det är. Krogen rusher kan vara så roliga och skadeglädjen man ibland känner är bortom någons förstånd.
Fördelar
Stor rabatt på maten
Nackdelar
Inga nackdelar
Rolig arbetsmiljö.
Anställd (Tidigare anställd) –  Bromma6 oktober 2019
Rolig arbetsmiljö, bra kollegor, bra företagskultur, utvecklingsmöjligheter och bra första jobb.
Fördelar
Härliga kollegor!
Nackdelar
Högre cheferna är väldigt otrevliga och otacksamma.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Chans till karriär och personlig utveckling!
Biträdande Restaurangchef (Nuvarande anställd) –  Göteborg2 oktober 2019
Jag började arbeta på Max som extraanställd vid sidan om mina gymnasiestudier. Att komma in i en fartfylld främmande miljö som ung 17 åring var lätt tack vare fantastiskt stöttande och kompetenta kollegor. Drygt ett år senare fick jag möjligheten att utbilda mig internt till restaurangchefsassistent, vilket innebar ansvar och drift av skift. Det som skiljer Max mot andra företag i branschen är fokus på ledarskap och jargong. Jag fick utbildning i hur en bra ledare, notera; inte chef, skall bete sig.

Två år senare fick jag erbjudandet om att avancera som biträdande restaurangchef vilket är min nuvarande befattning. Tack vare stöttande chefer och en riktigt bra sammanhållen ledning, ser jag möjligheten att idag ge 100% varje dag på jobbet. Då jag tidigare jobbat hos en annan känd fast food-kedja ser jag skillnaden på en arbetsplats där cheferna använder sig av ”management by fear” och en arbetsplats där chefer leder personal genom att utbilda, inspirera och coacha dem.

Det bästa med mitt jobb är att ge unga personer som befinner sig i den åldern jag befann mig i när min resa på Max startade. Det finns inget som slår känslan av att skriva ett nytt anställningsbevis med en ung extraanställd och veta att hon eller han har samma fantastiska möjligheter i företaget som jag en gång i tiden gavs.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Rolig och utmanande arbetsplats
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Malmö1 oktober 2019
Den bästa och svåraste delen av jobbet var hur utmanande det var. Varje dag när man gick till jobb visste man inte vad man skulle förvänta sig. Har lärt mig otroligt mycket av denna arbetsplats, men känner att det nu är dags att lära sig lite nytt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Driftledare (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län30 september 2019
jag har träffat på trevliga människor som är nu nära vänner till mig.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Otrevlig personal och förlorat mig självkänsla
Medarbetare (Nuvarande anställd) –  Karlstad14 september 2019
Jag mår psykiskt inte bra av att jobba på detta ställe. Mina kolleger är otrevliga och kan va hotfulla ibland mot en när vi jobbar. När man inte når upp till förväntan så skvallrar kollegor om en till restaurangchefen så man får stå och skämmas sen för att man inte räcker till. Jag är inte en bläckfisk som kan göra allt åt alla och bara för det får jag skäll. Jag räcker aldrig till eller så gör jag fel hela tiden.
Fördelar
Man kan växa i företaget
Nackdelar
Otrevlig personal, hårda pass, 15% av på maten
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Roliga kollegor
Restaurangbiträde (Tidigare anställd) –  Västerås12 april 2019
Det jag minns mest från min tid hos Max är att man arbetade alltid med roliga medarbetare som var unga och energiska. Cheferna kunde vara rätt hårda och ibland t o m otrevliga. Men jag tror det beror på hög stress, långa arbetstimmar och mycket ansvar på deras axlar.

Tyvärr tyckte jag att vi arbetade alldeles för mycket och fick för lite rast i gengäld. Att få max 45 min rast i gengäld för närmast 11 h pass är inte hållbart. Kroppen gör ont, stressen tar koll på dig och huvudet är helt tom efter dagens slut.

Självklart är det viktigt att hjälpa kunder och kollegor; dock blir det inte bra eftersom man får stressa fram och tillbaks mellan stationer och sysslor för att "kunden alltid har rätt" (vilket inte stämmer; kunden har oftast fel). Det är viktigt att leverera resultat snabbt. Men på bekostnad till personalens berättigade raster är inte rätt; till och med olagligt, om jag inte har fel.

Dock är det ett bra ungdomsjobb. Man lär sig att samarbeta, klara hög stress, disciplin och att lyssna till chefer.
Fördelar
Roliga kollegor
Nackdelar
Hög stress, långa arbetspass
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 1Rapportera
Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Max Burgers AB. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6