Max Burgers AB

Recensioner från anställda på Max Burgers AB

Hittade 74 recensioner som matchade sökningenVisa alla 77 recensioner

Roligt första jobb

En arbetsplats där du växer som människa, får respekt för alla grupper i världen och får egenskaper du inte visste att du kunde ha.

Fördelar

Rabatterad mar

Nackdelar

Lite låg lön

Bra första jobb men hade inte rekommenderat

Sa upp mig från Max för ett par månader sen och kan säga att det är en rolig arbetsplats från dag till dag men oftast inte. Driftledare är oftast folk som har jobbat längst/mest och inte folk som är lämpade till att vara ledare, medarbetare får väldigt mycket skit från dessa individer. Många av mina kollegor har gråtit under eller efter sina pass pga. otrevliga driftledare som tex. Fryser ut oss, har väldigt mycket dubbelmoral, skriker på oss, favoriserar, skyller på saker vi inte kan kontrollera etc.Väldigt ofta underbemannat på personal och vi medarbetare få skit av våra chefer för våra dåliga tider fast än det inte finns något vi kan göra åt det men blir även att vi får springa runt och ta hand om ca 3 stationer samtidigt vilket är extremt jobbigt speciellt under rusher.En annan sak jag har märkt på senaste är hur lite det tränar/har upplärning med de nya medarbetarna, vilket tex. Gör att vi som jobbat längre ofta får jobba på samma jobbiga stationer och att det blir jobbigt för de nya att hänga med under rusher då det inte vet vad det ska ta väga. Otrevliga kunder kommer då och då men inte så farligt är bara att be om ursäkt och fråga om det finns något man kan göra. Blev även ringd mycket under skoltid på lektioner även fast det visste att jag plugga. Det positiva jag har fått med mig från att jobba på Max är bättre tålamod, bättre stresshantering, ett bättre CV och att jobba med jämnåriga är alltid kul fick nya kompisar! :)

Fördelar

15% personalrabatt på maten som vanlig kund, roliga medarbetare, man lär sig en del om att jobba inom service

Nackdelar

Dåliga chefer, ostrukturerat, dåliga golv, ringer under skoltid, snål rabatt på personal maten, ofta underbemannat, för många arbetsuppgifter ibland

Inga arbetsledare som står upp för en

D var ett flertal män i högre position på jobbet som betedde sig extremt illa mot unga tjejer. Ingen fick sparken utan bara en liten tillsägelse då det hände vid extremt många tillfällen

Fördelar

Nära hem

Nackdelar

Stressigt

Toppenjobb!, men passar inte alla

Max är ett perfekt första jobb och med vännerna man får så vill du aldrig sluta, högt tempo men man vänjer sig snabbt, men om man inte klarar stress så är detta kanske inte jobbet för den.Bra chefer som är både trevliga och förstående, och det är alltid nära till skratt och humor. Är du ute efter att bli rik så kanske inte Max är det rätta stället, men om du vill ha kul på jobbet och utvecklas som person och få nya vänner så är Max helt klart det rätta valet!

Fördelar

Nya vänner, rolig arbetsplats, bra ledning, rabatter

Nackdelar

Betala för maten (dras av på lönen)

Mobbning

Chefer och vissa arbetare tyckte att det var helt ok att mobba och förolämpa medarbetare. Ingen lön för utbildningen du går hos dem när du kommer igång. Kränkande arbetsplats i överlag.

Fördelar

Nackdelar

Allt

Dålig Arbetsmiljö

Det fanns ingen struktur för hur saker skulle styras.Från första dagen till mitt sista pass fanns ingen trygghet på arbetsplatsen

Fördelar

Rabatt på Mat

Nackdelar

Ingen garanti på regelbundet arbete

Fittig chef

Alla hatar sina liv och detta är bara en återvändsgränd för misslyckade

Fördelar

Man måste betala för allt och AFA gör inget

Nackdelar

All of the above

Dåligt jobb. Dom bryr sig ej om medarbetare.

Dålig management, extremt dåligt koll på hur ledare ska bete sig.

Nackdelar

inga alls, kasnke man får bra arbets kollegor men annars allmänt dåligt.

Produktiv och trevligmiljö

Trevlig och seriös arbetsplats med trevliga kollegor. härlig chef med trevlig attityd mot anställda.

Produktiv och stimulerande arbetsmiljö

Bra företag och trevliga arbetskamrater. Rekommenderar max som arbetsgivare.

Bra första jobb

Man träffar mycket roligt folk, och de är som sagt ett bra första jobb men skulle inte rekommendera det i längden och häller inte för någon som inte är stresstålig eller samarbetsvillig.

Speciell arbetsmiljö

Vanligtvis är det mycket att göra, men det kan också vara väldigt lite gäster i resturangen. I stressiga situationer ser man hur teamet håller ihop, och alla hjälper varandra. Det ger en erfarenhet att klara svåra situationer. Det svåraste med jobbet är att lära sig alla elementen, men den bästa delen är gemenskapen.

lärorikt

bra förstajobb, trevliga och tydliga med vad som gäller

Bra första arbetsplats

Det var ett stressigt jobb men det var en bra första arbetsplats och gav mig en inblick hur det är i det verkliga jobb livet.

Produktiv men tuff arbetsmiljö

En typisk arbetsdag kan variera, då man aldrig vet vad som händer, plötsligt kan man få 2-3 bussar samtidigt och ha en väldigt kämpigt försäljningstimme,och sen kan det vara åt andra hållet att man inte har något att göra alls. Jag har lärt mig mycket genom företaget, allt från att förbereda och servera färdiga måltider till att jobba med prognosförsäljning, rekrytering, utbildning och inventeringar samt bokslut. Man kan i detta bolag klättra långt, men rekommenderas inte om han har andra förpliktelser i livet som partner och/eller barn då man får jobba mycket extra för att klättra, något som går utöver privatlivet. Svåraste delen i jobbet är oförutsägbarheten när det kommer till hur mycket det blir att göra, den bästa delen av jobbet är när man lämnar sitt arbetspass med ett leende för att man tillsammans i ett team har klarat sig genom ett rush, och har gjort gästerna nöjda.

Fördelar

35% rabatt på maten på ditt arbetsskift.

Nackdelar

inga vidare förmåner, endast om man uppnår partnerskap

Helt ok som extrajobb men inget långsiktigt

För stressigt för mig men bra förstajobb! Man fick snabbt lära sig kundkontakt och kassahantering som är bra erfarenheter till framtiden

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Stressig miljö

Roligt

Gjorde endast praktik på Max hamburgare så har inte så bra insikt men tyckte att det var roligt.

Rolig arbetsmiljö

Jag tyckte väldigt mycket om att jobba på max. Det kan vara lite mycket om man inte är stresstålig men man får stöd av sina kollegor i stressiga situationer. Kollegorna gjorde mina dagar bra och jag har hört att det är samma på de flesta restauranger. Arbetsplatsen är trevlig och jobbet går fort för man har alltid något att göra.

Är inte så bra som man kan tro

Att jobba på Max är definitivt ett bra första jobb, dels pga merit och dels pga erfarenhet. Jobbet och arbetsuppgifterna passar dock långt från alla. Det är ofta underbemannat, stressigt och det är kunder som klagar 24/7. Flera av mina kollegor, inklusive mig själv, har genomlidit panikattacker under arbetspassen pga den press som cheferna sätter på sina axlar. Var beredd på att jobbet sliter på ditt psyke. Om du är duktig och klarar av stressen och pressen kommer cheferna utnyttja det. Du kommer obetalt få extra ansvar och få de stressigare arbetsuppgifterna. Men du får mer pass = mer pengar

Fördelar

Kollegor som man lätt kommer nära

Nackdelar

Efter ett pass så är man helt slut

Stressig arbetsmiljö

Ledningen var inte bra överhuvudtaget, tog inte anställda på allvar.

Härlig arbetsmiljö

Att jobba på Max var ofta stressigt men det fina kamratskapet som finns bland dem medarbetande gjorde så att allt gick som ett smort klockspel och alla klickade bara.

Fördelar

Gratis lunch + dricka om du blir törstig

Nackdelar

Långa pass.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Max Burgers AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

• Max Burgers AB
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?