Mathem i Sverige AB

Recensioner från anställda på Mathem i Sverige AB

Ett företag som är till för kontorsfolk som vill göra karriär. Ledningen anställer utan att veta vad de vill att tjänstemannen ska göra. Chefer som smyger undan sitt eget ansvarsområde och bara lägger ut det på konsulter eller mellanchefer som inte har med saken att göra. Underbetalt, förstår inte att det överhuvudtaget jobbar folk där. Ostrukturerat, oordning, kaosartat.
Jag har jobbat där i 6 år, tungt jobb bra kollegor men inkompetenta chefer och ledning. Folk kunde vara på toa flera timmar utan nån märker. Sättet de hanterar svåra situationer var det sämsta man kunde ha upplevt. Det kom en ny Lagerchef från Tyskland som ingen gillar bara hetsar medarbetarna. Varje dag du längtar hem. Tyvärr sämsta Arbetsplatsen jag stannat
Alltså när mathem startade så var lönerna dåliga, nu kanske ok, därför var det inte mycket kvalitativa som arbetsde då, och de som är chefer nu har jobbat länge och blivit beordrade för det, kanske inte på kvalitet och ledarskap.
Mathem har funkat bra för mig och gett mig mycket erfarenhet.
Som chaufför får man en körlista och bilen är redan färdig lastad så helt okej jobb om man är ung och vill tjäna lite extra pengar om du har B körkort!
Enformigt arbete men härliga kollegor och bra förmåner.
När jag började arbeta på Mathem var det mycket bättre än den tiden som är idag. För Mathems skull har det blivit sämre för de anställda samtidigt som utvecklingen har gått snabbt fram.
Typical start-up with short decision times and lots of parallel projects. The best part of being employed at Mathem is the openess to new ideas and willingness to try.
Jobbade i flera år på detta företag på lagret i Bromma.
Dålig ledning, dålig arbetsmiljö. Bra chefer fanns men dom har slutat, dom orkade nog inte mer. Många har gått in i väggen. Sexuellatrakaserier förekommer och mobbning.
På mathem har jag jobbat två åt halvt år ,jag har lärt mig mycket genom lager ,Registrering på inkommande koli ,truckkörning,orderplock ,inlagringplock,astråsystem ,hantering av brister och multi.
Fördelar
Gratis frukost, och gratis kaffe .
Nackdelar
Dåligt betalt.
Jobbat i/på mathem i 2-3 ¨år, kan säga väl att, jobbet eller företaget är ingen plats för mig, då arbetsmiljön har gått under totalt.
Fördelar
Personal butik/billiga priser
Nackdelar
ingen bryr sig om en
Det är mycket trvisam plats där du får möta nya människor varje dag. Trevliga kollegor på kontoret.
Fördelar
kaffe, frukter, te
Vill jobba som behov för att kunna fortsätta jobba på SATS och sen läsa på SAFE.
En väldigt trevlig arbetsmiljö där kollegor samarbetar och hjälper varandra. Känner du att du hamnar i en situation där du inte vet vad du ska göra är det bara att fråga. Man började arbeta vid 05, lite tidigt men det funkade då det var skönt att få sluta tidigt. Lärde sig hur man kontrollerade frukt och grönt och såg om något var dåligt osv. Vi plockade också upp varor i hyllorna och checkade av att det hade blivit uppställt. Vissa morgonar har man fackat in bröd, tårtor och kakor. Tappar man eller gör sönder något får man krossa den varan och hjälp med att hitta en ny vara, är varan slut så är det en ersättning som gäller. I grupp lyssnar jag på vad andra har att säga men tycker ändå om att bestämma.
Fördelar
Hjälpsamt
Nackdelar
Tidiga morgonar
Loggar in på voicen, tar en vagn och börjar packa i påsar efter kundens beställning. Jobbar i 2 olika "köer" alltså scheman. I färsken, där alla kylvaror bevaras. Och en ute i normal temperatur där alla råvraor finns.
Har lärt mig att ha tålamod då mitt arbete är väldigt monotomt, ergon0omin är också en stor del av hur jag väljer att arbeta. God sammanhållning med kollegor och stresstålig då det brukar vara mycket o göra.

Nu, 2 år senare på MatHem känner jag att jag måste flaxa på vingarna. Vill använda mina potentialer till fullo.

Vaknar 04.00 varje morgon, det har nog slitit mest på mig. Dom tidigarna morgnarna. Kommer sakna mina underbara kollegor och att vi var över 200 anställda.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Dåligt betalt
En typisk arbetsdag börjar på lagret och lasta bilen med kundernas varor sen kör man ut & levererar, sen tillbaka i slutet av arbetspasset & tömma bilen. Bra arbetskollegor & arbetsledare! Svåraste delen skulle vara att det är tungt jobb, bästa delen är att man får köra runt och träffa många olika typer av människor & miljöer
Mathem är jättebra när man jobbar man kommer trivas i mathem jag har inte jobbat i mathem
Fördelar
okej
Nackdelar
ja
Den bästa delen är att man får det man jobbar för, den svåraste delen var de omväxlande temperaturerna.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Mathem i Sverige AB. Vår community är redo att svara.
2,8
2,5