Marks Kommun

Recensioner från anställda på Marks Kommun

i tre månader, gott gäng, mysig kommun och trevlig arbetsplats.
Bra arbetsplats med sköna kollegor och bra arbetsvillkor
Jag har inte så mycket att säga eftersom jag utförde en praktik på en kort period, men jätte bra arbetsplats och arbetare som var hjälpsamma.
Mycket lärorik, rolig miljö. Den typiska arbetsdagen startade med brevhantering. Därefter ett vanligtvis 9:30 eller 10 möte för att genomgå dagens instruktioner och målsättningar. Sedan var det en möjlighet att, i snabbt tempo då jobba efter de instruktioner vi tagit del av. En timmes lunch vid 12, för att därefter återuppta dagens visioner. Under lunchen satt personalen tillsammans, som bidrar till en god arbetsmiljö. Arbetet var varierande, ledningen var pålitlig, instruerande. Bästa delen av jobbet: definitivt den goda, motiverande miljön. Den svåraste delen på jobbet: Det fanns egentligen inget supersvårt uppdrag, utan det var problemfritt.
Fördelar
Goda arbetstider. Möjlighet till ett högt tempo. Motiverande miljö.
Vill jobba närmare där jag bor I Härryda kommun bor nu i Landvetter
Bra och trevlig arbetsmiljö i vacker naturmiljö , i ett projekt miljöprogram LIP
Fördelar
Lugn Miljö
Nackdelar
Marks Kommun har ett geografiskt läge som gör det obesökt
Utvecklande att leda människor framåt. Eget ansvar.
Fördelar
Pedagogisk lunch. Friskvård
Trivsamt arbete med härliga kollegor. Lärorikt och utmanande.
bra arbetskollegor.
bra städutbildningar.

stora områden
Arbetskollegor är viktigt och en Brå miljö på arbetsplats
Härför skulle behövas betydligt större utrymme.
Då formuläret kräver ytterligare upplysningar vill jag endast upprepa att skolverksamheten under 1980-talet kunde liknas vid en experimentverkstad för KPML:are och andra rabiata anhängare av den politiska vänstern vilka, som enda egentliga resultat, lyckades påbörja den utveckling av kunskaperna hos den svenska ungdomen som redovisats i "Pisaundersökningen".
Elivassestent jag var trevis ochså jag hade svanska och somaliska utbildar
Mvh

Aweys

Att jobba för kommunen som någon form av Civilingenjör eller Högskoleingenjör är helt meningslöst då du kommer få dåliga löneförhållanden som ligger 15-20% under det marknadsmässiga. Inga förmåner såsom tjänstebil eller företagstjänster vilket kan vara naturligt i yrkesgruppen för ovannämnda. Organisationen styrs av folk som inte har en aning om vad teknik är och de i sin tur styrs av lekmannapolitiker/kommunledning som skall ta beslut över vad som skall göras utan någon kunskap att begrunda det på. Det som hänt på kommunen är en kraftig personal omsättning och många väljer att jobba som konsult inom de tekniska områdena för att få upp sina löner på marknadsmässiga förhållanden och förmåner samt utvecklingsmöjligheterna att kunna jobba med det man faktist är utbildad inom. Många gånger så lider kommunen utav personalbrist och kvalificerat folk får sitta med rutinmässig pappersvändning. Att försöka förhandla med kommunen är desutom värdelöst och de väljer hellre att anställa en konsult för det tredubbla av vad det hade kostat att anställa någon med marknadsmässiga löner.

Min rekommendation till alla ingenjörer som funderar på att söka sig till kommunen är att söka sig till de privata konsultbolagen där du kommer få en bredare möjlighet att välja dina arbetsuppgifter och inte jobba med triviala pappersvändningsuppgifter som inte har med ditt yrke att göra. Du kommer även kunna få en lön som passar yrkeskategorin och förmåner därefter. Att behandlas på annat vis är en ren skymf mot ingenjörsyrket och än så länge lever vi i en fri arbetsmarknad där du har möjligheten att påverka
 - mer...
Fördelar
Inga.
Nackdelar
Extremt dåliga löner, obefintliga förmåner, inget förhandlingsrum.
Verkställighet inom äldreomsorgen för vård- och omsorgsboende för boende med demensdiagnos.
Leda medarbetare att utföra god vård och omsorg för våra boende i en bra arbetsmiljö med ett gott bemötande enligt skattning i BPSD. Leda och samarbeta tätt med PAS, samrehab samt medarbetare i kvalitetsarbete i samråd samt i BPSD.

Dagliga möten med boende, anhöriga, kollegor, chefer, medarbetare och andra berörda.

Dokumentation i SafeDoc, Mobipen, SPS samt KLARA.

Bästa delen av arbetet är gruppdynamiken och mötet med alla boende.
Nackdelar
Fritt och omväxlande jobb med trevliga kollegor och bra ledning. Jag lärde mig hur mycket det finns att göra i en kommun med liten budget, och hur man var tvungen att prioritera för att hinna med så mycket som möjligt. Kollegorna var toppen. Det svåraste för mig var i början att hitta till alla olika platser, men det löste sig på ett bra sätt.