Malmö stad

Recensioner från anställda på Malmö stad

Rolig arbetsmiljö, ibland hög tempo................
Så länge jag var där hade jag mestadels en kollega att arbeta med, då var det smärtfritt. De gångerna jag var ensamt vikariat fick man känna på verkligt tempo och ansvar. Det var väldigt värdefullt och givande!
Fördelar
Bra kollegor och gratis frukost och lunch
Nackdelar
Bekymmersamma kollegor
Vi har bra ledarskap där vår chef är lyhörd och tar emot åsikter och kämpar för att vi ska få en bra arbetsmiljö.Vi är ca 90 anställda och det är ofta högt i tak vilket leder till bra och roliga diskussioner. Vi har kontonerliga arbetsplatsträffar där vi också känner av att vi har ett bra arbetsklimat
Fördelar
Grattis kaffe
Nackdelar
vet ej
Att jobba som barnskötare , är ett roligt och stimulerande jobb. Att få vara med och påverka barnen och deras lärande är ett viktigt jobb. Och att få ta hand om barnen på dagen är en förmån , och ett privilegium ...
Fördelar
Nära till jobb
Nackdelar
jag jobbade som kontakt personen där vi gjorde olika aktiviteter som spela tenis, promenad, etc.
Vi hade för stort område och tungt. Vi gick över till varannan helg som är gammalmodigt. Vantrivdes på stället men arbetskamraterna var helt underbara.
Nackdelar
Tungt och stressigt
Har lärt mig hur det är att jobba mer personer som har funktionsnedsättningar och hur man ska behandla dem för att dem ska känna sig så bra som möjligt och känna sig delaktiga som alla andra.
Att arbeta med äldreboende skapar man trygghet och säkerhet.
Jobbade som varmkök kallkök och kasa arbetare servering eget kontroll , rolig att jobba med restaurang och varmkök . grupparbeten , ge bra service
Fördelar
gratis frukost och lunch
Nackdelar
En arbetsplats med mycket olika intryck.. underbara elever men olika bakgrunder och kulturer som kan lära en ett och annat.. En arbetsplats där man kan lära sig mycket men inte lätt. Massa kärlek och respekt om man ge de tillbaks.
Fördelar
Eleverna
Nackdelar
Inga förmåner, dålig kommunikation melöan personal och chefer
Med intressanta utmaningar vill jag nå ut till elever de kunskaper som Skolverket förmedlar. Att se möjligheter att få elever att bli intresserade i ämnet. Träffa öppna och intressanta arbetskollegor. Den sociala problematiken. Möta glada och öppna elever.
Anställd av Malmö Stad för att ingå i vikariebanken (hemtjänsten). Trivs väldigt bra i den vårdande rollen där jag fått mycket positiv feedback för mitt bemötande. Vill gärna vidareutveckla mig inom vården genom bredare kompetensbredd. Vad gäller just hemtjänsten var den väldigt hårt satta tidsplaneringen för varje besök något som jag ansåg vara ansträngande då detta försvårade möjligheten att skapa så personcentrerad vård som möjligt.
Fördelar
Härliga arbetskollegor
Nackdelar
Tight tidsschema
Jag tycker att Malmö stad är en bra arbetsgivare som ger trygghet och förmåner till sina anställda.
Fördelar
Friskvård
Ett brett spektrum av arbetsuppgifter för människor som varje dag försöker göra Malmö en lite bättre stad att leva, Bo, studera och arbeta i.
Jag har bra arbetskamrater som jag trivs väldigt mycket med.
Fördelar
jobbtrygghet
Nackdelar
korta raster
Arbetsdagarna ser väldigt olika ut det är det som är charmen med jobbet. Nya utmaningar varje dag.
Jobbade en längre tid på skolan, med främst en elev, som gick ett praktiskt program. Det roliga var att skolveckan växlade mellan teoretiskt och praktiskt, vilket också ledde till omväxlande och utvecklande förmåner för mig som anställd. Dock väldigt långa och krävande arbetsdagar, jobbade ofta över eller på kvällstid då skolan driver en restaurang också. Hade ett fint samarbete med specialpedagog samt några andra elevassistenter. Detta var guld värt, då jag förmodligen hade den sämsta chef och ledare under hela mitt arbetsliv. Denna chef gav mig även sparken i min sjukskrivning, som jag tyvärr drabbades av då jag fick två dödshot på skolan av två olika elever. Stödet jag fick från ledningen på skolan var under all kritik, samt blev det så "besvärligt" för min dåvarande chef, så hen valde att säga upp mig trots att den elev jag egentligen var anställd för, fortfarande gick på skolan. Så jag blev uppsagd på inga belägg. Som tur var, hade jag förtur i Malmö stad, inom gymnasieförvaltningen, till andra skolor, då jag arbetat så pass länge inom organisationen. Och blev erbjuden en betydligt bättre arbetsplats och skola i anslutning till att min sjukskrivning upphörde.
Fördelar
Vissa kollegor
Nackdelar
För mycket i hela verksamheten
Jag jobbade tack och lov en kort period på den skolan, men det var något av det värsta jag varit med om, i skolans värld. Ingen struktur på något plan och med en ledning som inte skötte sitt jobb. Detta smittade av sig på resten av verksamheten, med splittrade lärare och otroligt omotiverade elever.
Fördelar
Nackdelar
Allt för många
Det är ett hyfsat stimulerande arbete som elevassistent, dock är lönen under all kritik. Samt finns det inte mycket möjlighet att kunna klättra inom verksamheten och du är väldigt bunden till din titel, på gott och ont. Skolan är en enorm organisation, som behöver jobba och samarbeta på samtliga plan för att det skall bli så bra som möjligt, för både elever och personal. Arbetsbelastningen är rätt hög då fler och fler elever behöver stöd och har diverse åtgärdsprogram, samt skär Malmö stad ner på att anställa elevassistenter av olika anledningar. Så det är ofta högt tryck och många behov att tillgodose, vilket är energikrävande av en.
Fördelar
En del inflytande, hyfsat etablerat samarbete
Nackdelar
Ingen pedagogisk lunch, låg lön trots högskoleutbildning, högt tempo
Med återkopplande arbetsplats menar jag att man får mycket tillbaka. Den svåraste delen av jobbet är att dagligen försöka pussla ihop dagen så att där finns personal överallt. Den bästa delen av jobbet är de kollegor man kommit närmst och att man får mycket tillbaka av barnen.
El, tele och data Vi projektleder, projekterar, installerar och underhåller funktioner kring el, tele och data. Vi utför egenkontroller med åtgärdsprogram samt belysnings rådgivning. Allt med kostnadseffektivt tänkande.