Malmö stad

Recensioner från anställda på Malmö stad

Rolig arbetsmiljö, ibland hög tempo................
Trygg arbetsplats med tydlig policy och arbetsmiljö.
Fördelar
Förhållandevis arbetsmiljö
Nackdelar
är svårt när alla ska få tycka om allt att komma fram till en lösning
Att jobba inom Malmö Stad är bra. Man får vara delaktig i kurser och utbildningar . Man kan vara tillgänglig i vikariebanken och då även få prova på andra arbetsplatser. Jag jobbar natt och börjar kvällen med att få rapport om dagens och kvällens händelser. Därefter går man sin första runda och ser så att alla som behöver får sina nattmediner och att allt är bra med brukarna. Man har golvlarm som aktiveras när dom stiger upp från sängen . Man har tre tillsynstillfällen,men oftast blir det fler. På morgonen ger jag rapport till morgonpersonalen.
Fördelar
Kurser
Nackdelar
Lite bemanning
Working there was a wonderful experience and I had a lot of fun. My management was very helpful and supportive to us, which helped us develop in every aspect of a workplace making us better workers
Jag har genom åren lärt mig mycket genom alla människor man träffat men brist på utbildningar. Uselt ledarksap och många chefsbyten. Inte ofta man får uppskattning för det man gör,tyvärr.
Cyklar hem till brukare enl. schema ( Lapscare ) Utför det brukaren har på beviljat enl.bistånd.Det bästa delen är att man träffar många trevliga människor som har lång livserfarenhet men behöver min hjälp. Svåraste biten är att det är långa avstånd att cykla i ur och skur.
Fördelar
Trevliga möten med människor
Nackdelar
Stressigt och psykiskt påfrestande
Jag har ett roligt och utvecklande jobb där jag var 14:de dag får in nya patienter från sus med nya sjukdomar, dessa vårdar vi i hemmet till dom är friska nog att klara sig själv eller går över till hemtjänst. vi har patienter som är från 20 år till 105.
Det var kul och bra att hjälpa ensamkommande barn.
Säkert och tryggt att jobba på Malmö stad. Trivsamt och bra chefer.
Genom dessa åtta års arbete inom vården har jag upplevt båda positiva och negativa situationer. Jag har lärt mig mycket, olika yrkes utbildning där jag fått många delegering, hur man bemöter en brukare. Allt detta tar jag till mig och min erfarenhet ökar. En typisk arbetsdag genomförs att vi följer olika rutiner och planer. Vi hjälper brukarna genom dagen där vi duschar, städer, promenerar, gör olika aktiviteter med dem. För att underhålla brukarna brukar jag sjunga samt dansa för dem, baka bakelser och ge dem taktil massage. Det svåraste med jobbet är att när man träffar psykiska brukare som är elaka mot en genom att dem slår eller skäller på en. Detta kan i sin tur leda till att man utför arbetet på ett svårare sätt. Men bortser man från det så älskar jag ändå mitt jobb. Jag gillar att hjälpa människor och när dem blir glada så blir jag glad. Man upplever en gemensam glädjekänsla.
Fördelar
Jobb ger mig trygghet och glädje
Nackdelar
Jobba natt
Produktiv och rolig arbetsmiljö, jag tycker om mitt jobb. Mycket fritt arbete.
Fördelar
flexibel schema
Nackdelar
En dag är ingen annan lik. Interaktioner och samspel med olika brukare är inspirerande och lärorikt. Arbetskulturen innefattar viss sarkastisk jargong. Den psykosociala arbetsmiljön är inte bra. Den bästa delen av jobbet är alla de fantastiska brukare man dagligen träffar och umgås med. Vilka man strävar att ge en så meningsfull sysselsättning som möjligt.
Fördelar
Brukare, aktiviteter, Tydliggörande pedagogik
Nackdelar
arbetsplatskulturen
Väldigt stressigt , men tankeexperimenterande . Får se väldigt nya saker samt möta sköna människor
Varierande arbetsdagar. Självständigt arbete. Socialkompetens.
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Hög frånvaro.
Man som jag ger bistånd till insatser vårdtagarna är behov av. i slutänden finns ingen tid
Fördelar
Kontakten med den gamla
Nackdelar
Stress
Det var väldigt bra och jobba genom malmöstad. Man kände sig ganska trygg och det var rolig arbetsmiljö. vill så gärna få den chansen igen att få ett jobb genom malmöstad.
Tycker malmö stad är bra men vill ha ett jobb som är närmare mig eftersom jag har flyttat .
Trevlig personal och bra sammanhållning, man har alltid kul på jobbet med bra lön och förmåner!
Brist på undersköterskor vilket resulterar i att kompetensen inte alltid är bra. Sjuksköterskorna har för stor belastning vilket resulterar i att dem inte kan hjälpa brukarna på det sättet som hade behövts. Cheferna har flera boenden vilket gör att dem inte ser helheten på sina boenden. Det positiva är att personalen kämpar trots nedskärningar och personalbrist. Har en positiv inställning till arbetskollegor o brukare.
Nackdelar
Inga fördelar.
För mig är arbetsplatsen en trygghet,moroten var att tjänapengar bra arbetsklädsel, som skydda benen byxa bra material för ett sådant arbete, nackdel t-tröja med kort ärm, själv hade jag valt tröja med långa ärmar använde mina egna gamla tröjor. Collegetröja var för varmt att arbeta i mitt i sommarn,den passar bra i ute miljö och även på företag som är kyliga, vissa företag är inte så miljövänliga. Ljuset rymden i arbetslokaler är viktig.Trevnad blommor någon fin skål eller vas, tavlor.
Fördelar
Bullar, pålägg, tårta
Nackdelar
Lokaler på de olika företagen.
Mitt arbete var nydanande. Var med och utredde ett stort antal ärenden Varav ett flertal prövades i domstolen. Mycket bra kontakter med såväl blivande som etablerade restauratörer. Utbildade även i svensk alkohollagstiftning.
Fördelar
Delta i konferenser med fortbildning