Malmö stad

Recensioner från anställda som Undersköterska på Malmö stad

Undersköterska16 recensioner
Bra arbetsmiljö, jag har lärt mig att bemöta människa på ett bra sätt. speciellt att ha bra respekt med alla.
Possitiv ,plikttrogen ,i brinner för mitt arbete , har stor empati för andra människor , vill ha ordning och reda, noggrann , ansvarkännande och har lätt för samarbeta med andra etc.
Fördelar
Friskvård.
trivs med sitt arbete och detta är bästa delen av jobbet
den bästa dagen är att när jag har gjort ett bra jobb tillsammans med mina arbetskamrater och våra boende mår bra och får njuta och ha livskvalitet
Vakna på morgonen och vara glad att man ska jobba, trivas med kolleger, respektera varandra även om man har olika synpunkter på saker och ting, den svåraste delen av jobbet är när man känner att man inte är välkommen till sin arbetsplats, det bästa med jobbet är att man kan träffa olika personligheter och lära sig nya saker av varandra.
Fördelar
känna mig tillfredsställd, uppskattad, kunna ta eget ansvar.
Nackdelar
Känna att jag inte lär mig nåt, ingen respekt från kollegerna
Cyklar hem till brukare enl. schema ( Lapscare ) Utför det brukaren har på beviljat enl.bistånd.Det bästa delen är att man träffar många trevliga människor som har lång livserfarenhet men behöver min hjälp. Svåraste biten är att det är långa avstånd att cykla i ur och skur.
Fördelar
Trevliga möten med människor
Nackdelar
Stressigt och psykiskt påfrestande
Jag har ett roligt och utvecklande jobb där jag var 14:de dag får in nya patienter från sus med nya sjukdomar, dessa vårdar vi i hemmet till dom är friska nog att klara sig själv eller går över till hemtjänst. vi har patienter som är från 20 år till 105.
Säkert och tryggt att jobba på Malmö stad. Trivsamt och bra chefer.
Genom dessa åtta års arbete inom vården har jag upplevt båda positiva och negativa situationer. Jag har lärt mig mycket, olika yrkes utbildning där jag fått många delegering, hur man bemöter en brukare. Allt detta tar jag till mig och min erfarenhet ökar. En typisk arbetsdag genomförs att vi följer olika rutiner och planer. Vi hjälper brukarna genom dagen där vi duschar, städer, promenerar, gör olika aktiviteter med dem. För att underhålla brukarna brukar jag sjunga samt dansa för dem, baka bakelser och ge dem taktil massage. Det svåraste med jobbet är att när man träffar psykiska brukare som är elaka mot en genom att dem slår eller skäller på en. Detta kan i sin tur leda till att man utför arbetet på ett svårare sätt. Men bortser man från det så älskar jag ändå mitt jobb. Jag gillar att hjälpa människor och när dem blir glada så blir jag glad. Man upplever en gemensam glädjekänsla.
Fördelar
Jobb ger mig trygghet och glädje
Nackdelar
Jobba natt
Tycker malmö stad är bra men vill ha ett jobb som är närmare mig eftersom jag har flyttat .
Vi hade för stort område och tungt. Vi gick över till varannan helg som är gammalmodigt. Vantrivdes på stället men arbetskamraterna var helt underbara.
Nackdelar
Tungt och stressigt
Att arbeta med äldreboende skapar man trygghet och säkerhet.
Mycket varierat arbete men ändå kul, MSN träffar många olika människor.
Det är tryggt att jobba för Malmö Stad. En vanlig dag börjar med ett möte där man kollar av vad som hänt under kvällen/natten. Sen cyklar vi ut och följer våra schema, utför våra undersköterskeuppgifter. Vid lunch är man åter i lokalen och äter med kollegor sen kör man ut på eftermiddagsrundan och efter det är det dokumentering. Sista halvtimmen har vi återrapportering med kvällspasset. Den svåraste delen av jobbet är väl att man hade önskat att man hade haft mer tid hos varje brukare, eftersom det ingår mer och mer administrativa uppgifter på oss så känns tiden i bland lite knapp. Den bästa delen av mitt jobb är att varenda dag jag går hem så känner jag att jag har bidragit med mycket gott till mina brukare och som de brukar säga förgyllt deras dag.
Att vara den boendes högra hand från morgon till kväll. Det bästa är att få ge god omvårdnad till de boende och se till varje individs behov. Lära sig anpassa, vara lyhörd i dagliga arbetet. Jag har en god samarbetsförmåga med både boende och kolleger. Är både omtyckt och saknad.
När man bara vikariat har man inte tillgång på skriva avikelse. Jag har lärt mig mycket att vara i fokus om jobbet. Jag har inte svårt att komma överens med arbetskolligor. Mina svåraste delen om jobbet när nån kan hita på lögner som man inte har gjort, då bli man chockad och svårt på försvara sig. Den bästa delen av jobbet på vikariebanken som jag saknar är bokningar och bekräftelse den fick mig käna hur viktigt som helst att hjälpa till på olika ställena och jag lärde mig mycket av olika individer beteende, (roll båda pisitiv och negativ på mina ögon).