Malmö stad

Recensioner från anställda som Stödassistent på Malmö stad

Arbetade de senaste 5 åren, heltid, på ett LSS-boende för psykiskt sjuka. Jag trivdes relativt bra med underbara kollegor. Dock var det tråkigt med en del dö tid samt att många blev omplacerade och blir en del kontorssnack m.m. Hade en bra relation till chefen och allt flöt på bra tills jag gjorde en miss i h-rutan samt sjukskrev mig för depression. Blev avskedad omedelbart utan lön av chefen jag alltid hade bra kontakt med? Det var inget hejdå och jag fick ingen möjlighet att komma till arbetsplatsen för att säga hejdå till mina kollegor iheller. Allt det tog ganska hårt men för övrigt var det bra att jobba inom Malmö stad.
Fördelar
Vi hade önskeschema, Utb. i MBTI, jobba med människor som uppskattar ditt stöd
Nackdelar
Orättvisa löner, speciell chef, samt att man kan bli avskedad efter så många år utan ett tack eller ett avsked med kollegor.
Inte mycket att tillägga men kan säga att det finns bra stämning och bra arbetskollegor. Bra arbetsmiljö överhuvudtaget.
Fördelar
Vet ej
Nackdelar
Vet ej
Jag har genom åren lärt mig mycket genom alla människor man träffat men brist på utbildningar. Uselt ledarksap och många chefsbyten. Inte ofta man får uppskattning för det man gör,tyvärr.
Brist på undersköterskor vilket resulterar i att kompetensen inte alltid är bra. Sjuksköterskorna har för stor belastning vilket resulterar i att dem inte kan hjälpa brukarna på det sättet som hade behövts. Cheferna har flera boenden vilket gör att dem inte ser helheten på sina boenden. Det positiva är att personalen kämpar trots nedskärningar och personalbrist. Har en positiv inställning till arbetskollegor o brukare.
Nackdelar
Inga fördelar.