Malmö stad

Recensioner från anställda som Barnskötare på Malmö stad

Barnskötare10 recensioner
Det ssam jag känner mig orättvist på att det som har jobbad mer får mer möjligheter inte det som jobbar hårt och har förmågan att gå in i arbetsmarknaden och vara ett del i planering :(
Fördelar
Att har visa regler hjälper till at söka jobb och sina rättigheter
Nackdelar
Att reknar dagarna inte vad man har gört
Har bra renensioner från mina olika förskolor som jag har jobbat på och haft vikariat hos.
Jag lärde mig mycket av att jobba med Barn och tyckte om att jobba för Malmö stad!
Fördelar
Gratis lunch
Jag hälsar vänligt på mina kollegor och alla barn. Jag har lärt mig att det är lättare att arbeta om man ser positivt på saker och inte bara problem. Trots att det är ofta personal brist bör det finnas en positiv anda. Ledningen måste lyssna på sina arbetare och lyfta problemen om det finns och inte vara konflikt rädd. Den svåraste delen av jobbet är när man bara planerar och planerar och inte kommer till skott. När inget händer och bar koncentrat sig på ett problem vi har "inget folk" ställ in reflektionen. Bästa med jobbet är min arbetslag där vi kan skoja med varandra köra raka puckar och vill nå samma mål. Det näst underbara är när man kommer till sitt arbete och alla barnen möter upp en. Fantastiskt.
Fördelar
Gratis Lunch
Nackdelar
När man har kolleger som ser bara problem
Att jobba som barnskötare , är ett roligt och stimulerande jobb. Att få vara med och påverka barnen och deras lärande är ett viktigt jobb. Och att få ta hand om barnen på dagen är en förmån , och ett privilegium ...
Fördelar
Nära till jobb
Nackdelar
Med återkopplande arbetsplats menar jag att man får mycket tillbaka. Den svåraste delen av jobbet är att dagligen försöka pussla ihop dagen så att där finns personal överallt. Den bästa delen av jobbet är de kollegor man kommit närmst och att man får mycket tillbaka av barnen.
Grundskola : Augustenborgsskolan Gymnasie : Heleneholm Utbildning : HLR hjärt och lungräddning Utbildning : Orosanmälning Utbildning : Kränkning och distriminering Utbildning : Reggio Emilia
Jag är glad, positiv och mycket social som person . Mina bästa egenskaper är att jag anpassar mig lätt till nya situationer och till nya människor, flexible och i stort sett aldrig sjuk. Jag kan handskas med människor och tycker om att jobba hela tiden Mina starka sidor är att jag har ett år erfarenhet som barnskötare med barn mellan 1- 5 år och 9 års erfarenhet av undervisning engelska 7 år och 2 år administrativa anställningar i Irak och Jordanien, kan jag tillföra kvalitativ vidare utveckling i engelska språket på ett företag. Fördelaktig är också att jag är arabisktalande, utöver engelska och svenska. Personalansvar för mig innebär att lyfta fram mina medarbetare och ge dem tillräckligt med kunskap för att göra ett bra arbete och få dem att trivas. Jag jobbar med medarbetarsamtal, kompetensutveckling och eget ansvar. Grunden för mitt ledarskap bygger på delaktighet och tydlig målstyrning. Jag är en mycket positiv person som har lätt för att hitta nya vägar och idéer till lösningar samt gör alltid mitt jobb med största noggrannhet. Jag får ofta höra att min entusiasm smittar av sig och bidrar till en bättre stämning och arbete på vår avdelning. Som ni kan utläsa mitt cv så har jag provat på en del olika yrken och jag trivs bäst när jag får arbeta med människor eftersom jag är social och blir glad av att kunna vara behjälplig. Med detta hoppas jag att jag har väckt ert intresse och får chans att komma och presentera mig närmare. Kontakta mig gärna via mail :oghada77@yahoo.com Tack på förhand Med vänliga hälsningar Ghadah Al Mousa
Ingen dag är sig lik inom Förskolans värd så det leder till att man måste vara flexibel och lösningsinriktad, det svåra med jobbet är brist på personal och svårt att få planeringstid. Det bästa är när man ser att barnen har det bra och känner sig trygga. Mina arbetskollegor uppfattar mig som en stark person som ger 110 på jobb.
Jag har alltid gillat de kollegor jag har arbetat med under tidens gång, ja har lärt mig mycket och utvecklats som människa.