Mölndals stad

Recensioner från anställda på Mölndals stad

Dåliga cheffer, samordnare, vald av personal eller medarbetare.
Jag tycker Mölndals stad är bra, min arbetsplats är fyllde med lärdomar.
Morgon möte, planera och strukturera dagen tillsamman med mina kollegor.

Arbeta i team, vara stöd för mina kollegor. Ge trygghet och förtroende till deras anhöriga.

Det svåraste med jobbet är när det dyker upp sjuklockor på korttid, och man ska ändra om bemanningen.

Det bästa med jobbet är att man gör skillnad för en annan människa. Vi är en bra arbetsgrupp, vi är mån om varandra.
Fördelar
friskvårdsbidrag
Stort utrymme för utveckling. Budgetåtstramningen har påverkat hela staden negativt på flera områden men har stort förstående för arbetsgivare och deras utvecklingsarbeten.
Dem har professionell förhållningssätt i alla yrke. Snälla , man känner sig välkommen, de sprider glädje, Super bra, skulle rekommendera alla.
Fördelar
Man utvecklar sig mycket i der man gör, träffar nya människor, skapar kontakt, lär sig samverkan mellan barn ich föräldrar som är det viktigaste......
Nackdelar
Ingaaaaaa
Rätt ok men stressigt. Inga vikarier. Dålig återkoppling från chefer.
Det enda negativa med att jobba som jag gjorde var att man inte var på en och samma plats hela tiden utan du hoppade lite emellan alla dagisen
Fördelar
Man kunde äta med barnen
Jag fick hand om cirka fem barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och klarade inte av arbetsbördan.

Jag utvecklades och fick gemenskap med lärarlaget på mellanstadienivån.
Fördelar
Lunch för 6 kr som prickades av i bamba, Friskvård
I servicteamet träffar man dagligen
Härliga brukare
Nackdelar
Hade inte nån större kontakt med själv Mölndals stad. Men de flesta utav de cheferna jag hade var bra eller helt okej.
Arbetslaget är det som gör att jag stannar kvar på arbetsplatsen. Lönerna är för dåliga och det är svårt att kunna utföra ett jobb jag är nöjd med när det är för dåligt med planeringstid. Jag behöver mer tid till planering och reflektion över mitt arbete
Det är roligt och kreativt att vårda människor. Då 1979, var de flesta bundna till sängen med dropp och kateter.
Jag var ung och hade lätt för att lära. Arbetsuppgifterna med att byta blöjor och kläder samt mata de äldre var enkelt.

Det var svårt .med delade arbetstider. Bästa var kvällar och helger

Jag blev snabbt självgående. Trevlig personal som var lätt att jobba med och jag hade inga problem med chefen
Fördelar
Kunde vila i ett vilorum på rasten
Nackdelar
Tunga lyft, tungt porslin
Har ingen speciel åsikt om företaget. Arbetade där bara under ett par veckor.
Fördelar
vet ej
Nackdelar
vet ej
Cheferna var väldigt trevliga, såg alltid till att vi hade det bra.
belastande arbete, men annars är allt stukturerat bra.
Bra kommun att jobba i men tycker det var lite info om mycket saker, men annars nöjd med de människor jag mötte under jobbets tid.
Fördelar
bra personal
Nackdelar
vet ej
Tycker du om dåliga ledare, ingen möjlighet att utvecklas eller att inte få en normal lön med vettig utveckling så ska du ta anställning som kock i Mölndals stad
Fördelar
Låg kostnad för lunch
Nackdelar
Massor
Det är en omhändertagande miljö med försök och ambition att lösa varje individs behov av att växa och trivas
Hej !

Här nedanför ska jag presentera mig kort och kommer att hjälpa er med viktiga information som tydligt beskriver mig som person.

Jag söker det här jobbet då jag har en stark känsla för service och tycker om att möta och hjälpa människor framåt.

Jag är från Linköping, där jag 1987 tog studentexamen, Berzelius gymnasium 4-årig Tekniklinje, 1990 började jag studera på Umeå universitet. Min första tanke var att utbilda mig vidare och utveckla min tekniska kunskap. Men efter min tredje termin på universitetet valde jag att läsa inom samhällsvetenskapliga fakulteten. Efter första terminen på fakulteten upplevde jag att beslutet att byta från Natur- till samhällsvetenskap var bra och lyckat.

Efter universitetsutbildning och under åren i arbetslivet kunde jag tillämpa teorier och kunskaper som utbildningen erbjöd mig. Erfarenheter är inte lättillgängliga men kan uppnås i kombination med vilja och tron på sig själv.

Jag är bra på att vara flexibel, och har en god förmåga att hantera stressiga situationer. För mig är det viktigt att vara strukturerad. Att ha ge service med bra bemötande är ett måste. Jag har lärt mig att fatta självständiga beslut och bemöta människor med respekt.

Min ambition är att tillföra något till arbetet, där jag utvecklas och kan hjälpa andra att må bra. Bra arbetskamrater, gärna omväxlande arbetsuppgifter med successivt ansvar står på min önskelista.

Jag trivs både med att arbeta i grupp och självständigt och tycker om ett målinriktat arbete.

När det gäller arbete med funktionshindrade människor är det viktigt att arbeta med
 - mer...
Full fart på jobbet med en massa olika uppdrag. Trevliga kollegor men också en emellanåt stressig miljö med delvis bristande dokumentation som jag hoppas kunna bidra till att förbättra.
Fördelar
Många semesterdagar, trevliga kollegor. Hygglig lön.
Nackdelar
Långa arbetsdagar, oregelbundna tider vid vikariat, stressigt och underbemannat.
Jag gillar och trivs verkligen med att arbeta som vårdbiträde och vill gärna fortsätta att utvecklas inom detta område i framtiden. Jag gillar att ta ansvar över flera olika områden och jobba gärna med nya arbetsuppgifter. Som person är jag positiv, ordentligt, noggrann och ansvarsful och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp med andra.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Mölndals stad. Vår community är redo att svara.
3,6
3,3
3,1
2,9
3,4
Mölndals stad recensioner per plats