Lunds Universitet

Lunds Universitet – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

3,8Lön och förmåner

Hittade 6 recensioner som matchade sökningenVisa alla 13 recensioner

produktiv

bra, rolig, bra organiserad, tidliga länkar från arbetsledare, lite förflyttningar inom olika universiteter i området men väll organiserad, jag har lärt mycket och tycker att det gick bra

Fördelar

lön

Nackdelar

inte heltid och mycket vikariat på vikariat

osäker arbetsmiljö

Arbetet som forskare i sig är mycket stimulerande, dock arbetsvillkoren är osäkra med visstidsanställningar för forskare och finns få tjänster som ger mer än 1 års arbete och LAS lagen är nästan utnyttjad mot forskare än för deras skull. Jag har arbetat där i många år utan att få tillsvidareanställning och varje gång jag jobbat mer än 2 år så får jag lämna tjänsten istället för att få tillsvidare anställning, vilket har även resulterat i mycket oro kring arbetssituationen. Denna stressen präglar hela arbetsmiljön och mitt mående under denna tiden.

Fördelar

Friheten att bestämma sitt dagsschema mellan planering, utförande och analyser ...etc inom egna projekt

Nackdelar

osäkerheten kring arbetsformen, dvs hur länge man får stanna och jobba inom LU.

Produktiv arbetsmiljö fast utan möjligheten att arbeta i mer än 2 år för många

Arbetstrygghet beror mer på gruppen man jobbar med än på universitetsregler i allmänhet.

Fördelar

Kompensation

Nackdelar

Nästan omöjligt att få fast anställning

Trävlig arbetsmiljö

städning av lokaler och salar. fylla på städmaterial, lite receptionsarbete. i städning är jag fulländad, men har lärt mig att arbeta i grupp. mycket lite kontakt med ledning(chefer). arbetsplatskultur till belåtenhet. Svåraste delen i jobbet var att lära sig dataarbetet. bästa delen av jobbet var att arbeta i grupp och ett arbete med frihet under ansvar.

Fördelar

Frihet under ansvar

Min nuvarande tjänst

Leda ett leveransteam för att säkerställa snabb och korrekt leverans till kund. Övervaka dagliga aktiviteter för leveransteamet. Ansvara för att leveransproblem analyseras, felsöks och åtgärdas i enlighet med avtal. Utför resursallokeringar enligt leveranskrav. Utvärdera och fastställa utbildningsbehov inom leveransområdet. Inneha rollen som IT-systemförvaltare enligt förvaltningsmodellen. Utveckla rutinförbättringar för att uppnå kostnadseffektivitet och tidsbesparing. Budgetansvar för leveransområdet. Rapportera leveransstatus till kunderna och utveckla leveransdokumentation. Systematiskt samla in och dokumentera önskemål och synpunkter angående leveransen. Delta i utformning av lösningsförslag, offerter och presentationer tillsammans med kundansvarig. Genomföra interna regelbundna leveransmöten tillsammans med involverade medarbetare.

Fördelar

Inovativt, kreativt och trygghet

Nackdelar

Politiskt.

Trevlig arbetsmiljö

Jag börjar vanligtvis klockan 08.00 eller 09.00 och jobbar till klockan 16.00 eller 17.00. Två fikor med lunch. Jag har vanliga och relativt lätta service och monteringsjobb.

Fördelar

Gratis kaffe

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Universitet. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Lunds Universitet recensioner per plats

• Lunds Universitet
  • Balans mellan arbete och fritid
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?