Lunds Universitet

Lunds Universitet – recensioner om Ledarskap

Hittade 5 recensioner som matchade sökningenVisa alla 13 recensioner

Lärorikt och intressant

Hade en praktikplats vid sociologiska fakulteten. Upplevde det som lite monotont ibland, men intressant. Varierande takt, ibland mycket arbete. Lärde mycket, men önskar att jag kunde lära mig ännu mer. Hade lite tid, bara tre månader

Detaljer själv med kollega

Jag vill jobba på Lunds Universitet igen för att jag kunde planera mitt jobb själv för detaljerna tillsammans med kollega Arbetsuppgifterna i stort var beslutade av Ledningsgruppen bestående av 7 Professorer

osäker arbetsmiljö

Arbetet som forskare i sig är mycket stimulerande, dock arbetsvillkoren är osäkra med visstidsanställningar för forskare och finns få tjänster som ger mer än 1 års arbete och LAS lagen är nästan utnyttjad mot forskare än för deras skull. Jag har arbetat där i många år utan att få tillsvidareanställning och varje gång jag jobbat mer än 2 år så får jag lämna tjänsten istället för att få tillsvidare anställning, vilket har även resulterat i mycket oro kring arbetssituationen. Denna stressen präglar hela arbetsmiljön och mitt mående under denna tiden.

Fördelar

Friheten att bestämma sitt dagsschema mellan planering, utförande och analyser ...etc inom egna projekt

Nackdelar

osäkerheten kring arbetsformen, dvs hur länge man får stanna och jobba inom LU.

Trävlig arbetsmiljö

städning av lokaler och salar. fylla på städmaterial, lite receptionsarbete. i städning är jag fulländad, men har lärt mig att arbeta i grupp. mycket lite kontakt med ledning(chefer). arbetsplatskultur till belåtenhet. Svåraste delen i jobbet var att lära sig dataarbetet. bästa delen av jobbet var att arbeta i grupp och ett arbete med frihet under ansvar.

Fördelar

Frihet under ansvar

Nackdelar

Varitationsrikt men stressigt

Mycket variation i arbetsuppgifter och många resor positivt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Universitet. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Lunds Universitet recensioner per plats

• Lunds Universitet