Lunds Universitet

Lunds Universitet – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3,4Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 6 recensioner som matchade sökningenVisa alla 13 recensioner

Lärorikt och intressant

Hade en praktikplats vid sociologiska fakulteten. Upplevde det som lite monotont ibland, men intressant. Varierande takt, ibland mycket arbete. Lärde mycket, men önskar att jag kunde lära mig ännu mer. Hade lite tid, bara tre månader

Detaljer själv med kollega

Jag vill jobba på Lunds Universitet igen för att jag kunde planera mitt jobb själv för detaljerna tillsammans med kollega Arbetsuppgifterna i stort var beslutade av Ledningsgruppen bestående av 7 Professorer

Rolig och lärorik praktik

Jag kan inte ge mycket information om den här arbetsplatsen då jag endast praktiserade här i en vecka. Dock kan jag säga att det var mycket lärorikt och interessant.

osäker arbetsmiljö

Arbetet som forskare i sig är mycket stimulerande, dock arbetsvillkoren är osäkra med visstidsanställningar för forskare och finns få tjänster som ger mer än 1 års arbete och LAS lagen är nästan utnyttjad mot forskare än för deras skull. Jag har arbetat där i många år utan att få tillsvidareanställning och varje gång jag jobbat mer än 2 år så får jag lämna tjänsten istället för att få tillsvidare anställning, vilket har även resulterat i mycket oro kring arbetssituationen. Denna stressen präglar hela arbetsmiljön och mitt mående under denna tiden.

Fördelar

Friheten att bestämma sitt dagsschema mellan planering, utförande och analyser ...etc inom egna projekt

Nackdelar

osäkerheten kring arbetsformen, dvs hur länge man får stanna och jobba inom LU.

Produktiv arbetsmiljö fast utan möjligheten att arbeta i mer än 2 år för många

Arbetstrygghet beror mer på gruppen man jobbar med än på universitetsregler i allmänhet.

Fördelar

Kompensation

Nackdelar

Nästan omöjligt att få fast anställning

Min nuvarande tjänst

Leda ett leveransteam för att säkerställa snabb och korrekt leverans till kund. Övervaka dagliga aktiviteter för leveransteamet. Ansvara för att leveransproblem analyseras, felsöks och åtgärdas i enlighet med avtal. Utför resursallokeringar enligt leveranskrav. Utvärdera och fastställa utbildningsbehov inom leveransområdet. Inneha rollen som IT-systemförvaltare enligt förvaltningsmodellen. Utveckla rutinförbättringar för att uppnå kostnadseffektivitet och tidsbesparing. Budgetansvar för leveransområdet. Rapportera leveransstatus till kunderna och utveckla leveransdokumentation. Systematiskt samla in och dokumentera önskemål och synpunkter angående leveransen. Delta i utformning av lösningsförslag, offerter och presentationer tillsammans med kundansvarig. Genomföra interna regelbundna leveransmöten tillsammans med involverade medarbetare.

Fördelar

Inovativt, kreativt och trygghet

Nackdelar

Politiskt.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Universitet. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Lunds Universitet recensioner per plats

• Lunds Universitet