Lunds Kommun

Lunds Kommun – recensioner om Lön och förmåner

De betalar mycket för lite. Men jobben var ganska bra ibland.
Ingen investering i människor som arbetar socialt. Mycket dålig lön. Chefer gardenia koll och är ointresserade. Personalen mottar ingen utbildning.
Fördelar
Kaffe 🤷‍♀️
Nackdelar
Man går till jobbet och undrar om gårdagens beslut fortfarande gäller. Nya direktiv och rekommendationer sker lika tätt som månadslönen inkommer, detta gör att man skapar ett "yrkesjag" lika föränderligt som en kamelont.
Valet av chefskap får en att starkt misstänka nepotism.

Det svåraste är att förhålla sig till allt detta, som beroende av kontinuerlig inkomst är det riskfyllt att belysa ovan nämnda.

Det bästa är arbetet med klienterna.
Bra betalt och smarta system för att inte bli undervärderad.
Det är bara bra att jobba i Lunds Kommun, jag har lärt mig massor om min roll som spanska lärare. Dessutom bra lön, arbetstid och alltid kaffe :)
Almas molaiy heter jag. 23år gammal bor i Lund. Jag är nyexaminerad ekonom och redovisning assistent/ lönadministratör samt har jag goda erfarenhet inom andra yrkesområde också. Jag är en ansvarsfull och ambitiös person som kämpar för att nå mina mål. Hoppas att jag får den möjligheten att träffa er och berätta mer om mig själv.
För mig som timvikarie har det varit ett relativt simpelt jobb. Jag hade inte större ansvarsområden så som den fast anställda personalen hade. Ansvar för brukarna hade jag självklart då man åkte iväg på olika saker, gym, handling, bio, mm.
Jag har lärt mig mycket om just ansvar för andra människor det är ju ett arbete där jag är på plats för att hjälpa brukarna i sin vardag.
Fördelar
Mycket lärdom
Nackdelar
Inga speciella förmåner
Var då öppen för inovationer. Lätt att göra överenskommelser
Mycket jobbit arbetplats med mindre personal mycket att göra
Fördelar
grattis lunch
Nackdelar
Resurserna, salar osv dåliga.
Framförhållning i ämnen och arbetslag sågottsom obefintligt.

Lönedikriminering.Många obehöriga kollegor.

Dåligt stöd och engagemang av ledningen.
Fördelar
Fina elever
Nackdelar
Se ovan
Ej nöjd med denna arbetsgivare. Har under 30 år jobbat både som vårdbiträde,sjulvårdsbiträde men de senare 15 åren som gymnasielärare samt grundskolelärare.

De lönesätter lågt. De spelar alltid ut en speciellt om man går på vikariat. Vänder och vrider på så att glaset alltid är halvfullt; " du är ett okänt kort", "du saknar erfarenhet", "du är inte behörig i alla ämnen", " vi har alltid många sökanden" etc.

Har hört många röster som inte är nöjd med denna arbetsgivare.

Svaga skolledare som bryter ned sin personal genom ständiga påhopp eller låt gå mentalitet när det gäller personalmobbing.
Fördelar
Nära
Nackdelar
se ovan. Betalar dåligt.
Jag hade velat bara jobba måndag till fredag, endast dagtid. Än att jobba dag, sena kvällar och helger.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Drygt schema och arbetstider
En typisk arbetsdag utgjordes av ett pass på minst 10 timmar. Under ett arbetspass var alltid ungdomarna i fokus, jobbet innebär mycket relationsskapande men också gränssättande och är en fin balansgång där mellan. Det är ett arbete där ungdomarna ger dig otroligt mycket glädje.

Den svåraste delen av jobbet var att bemöta mycket av den psykiska ohälsa som fanns på de boendena där jag jobbade eftersom ingen i personalgruppen var utbildad för att kunna hantera sådana samtal eller situationer. Det bästa med jobbet var relationsskapande med ungdomarna och få ta del av deras utvecklingskurva.

Jag har lärt mig att bemöta människor på deras nivå, att uppskatta mitt eget liv och de förmåner svenskar har. Jag har lärt mig mycket om annan kultur och religion.

Ledningen och hela arbetsplatsen är till stora delar bra, det finns däremot stora brister när det kommer till kommunikation och effektivitet. Ledningen kan fatta beslut utan ordentlig insikt i boendenas situationer, vilket leder till icke-effektiva eller irrelevanta insatser. Det har också skapats en kultur där mycket är tillåtet att göras "imorgon", vilket till stora delar kommer uppifrån ledningen, när de bokar om möten eller inte återkopplar som de sagt etcetera skapar det en liknande kultur hos de som arbetar på boendena vilket leder till att många arbetsuppgifter inte blir slutförda inom rimlig tid.
Fördelar
Relationsskapande, utvecklande och lärorikt.
Nackdelar
Ineffektivt och bristande kommunikation.
En typisk dag kan vara att man blir uppringd om de ringer om det behöver vikaren eller inte. Sedan går man till jobbet från 8 till 4 ibland tidigare ibland senare.
Fördelar
Grattis lunch
Nackdelar
Inga kläder till vikarie
Att arbeta i Lunds kommun har gett mig möjlighet att använda TAKK, tecken som stöd.
Omväxlande arbete och olika elevnivåer.
Fördelar
Pedagogiska luncher
Nackdelar
Slag, tunga lyft, höga ljud
Pedagogisk måltid friskvård (bra). Saknar kontinuitet personalbrist saknar tid till boende
Som en sociologi med en i samhällsvetare från Damaskus universitet, skriver jag för att få information angående möjlig anställning hos er. Jag känner att det är viktigt att bibehålla ett verklighetsperspektiv under tiden man utvecklar sina kunskaper, vilket har medfört att jag finansierat mina studier med hjälp av inkomst från arbete. Jag har upptäckt att jag lär mig lika mycket I arbetslivet som jag lär mig mycket. Exempelvis erhöll jag under år 2006 en hel del praktiska erfarenheter inom området för gymnasieskolan . Jag inser att er första övervägning måste vara gällande kompetensen hos den som ansöker. Jag hoppas att min erfarenhet och utbildning som beskriven nedan föreslår hur jag kan stå er organisation till tjänst. Jag kan svenska bra och mitt modersmål som är arabiska.
Jobbar med olika typ människor det är mycket lärorik arbete plus man få mycket erfarenhet med att träffa personer med olika sjukdomar. Man har en roligt arbetsmiljö som kan sammarbeta med förståelse och omtänksamhet.
Arbetsdagarna var väldigt strukturerande med gamla superbra rutiner som anpassade allting väldigt mjukt. Efter att ha jobbat på Fästan i 2 månader så har jag utvevcklats otroligt mycket inom vård och service. Samt lyft och förflyttnings tekniker med hjälp av händer, stålift, taklift och turner. Jag har alltid varit anpassningsbar samt haft väldigt bra tålamod som person och efter detta arbete växte tålamodet ännu mer.

Jag är lite av en ledartyp, självklart kunde jag inte styra då jag sommarvikarierade för undersköterskor. Det jag gjorde var att när jag såg att personalen slöade eller var lite morgon vilsna så dirigerade jag de till att utföra vissa saker i syfte att arbetet skulle flyta på i fas så att vi hann med alla rutiner i kombination med de boendes krav.

Arbetskollegorna var underbara. De var väldigt effektiva, mänskliga och underhållande vilket gjorde att arbetspassen var väldigt bekväma , flexibla och effektiva.
Fördelar
trotts dagliga rutiner var alla arbetspass på något sätt olika
Nackdelar
Jag ser inga nackdelar med arbetet.
Bra jobb - det var intensiva dagar nere i arkivet. Stimulerande att få se ett arkiv växa fram genom hårt arbete.
Fördelar
Lönen
Nackdelar
Jobba på stengolv
En typisk arbetsdag för mig är att vakna klockan 6:00 för att göra mig i ordning till arbetet. Från klockan 6:30 till 9:00 väntar jag på ett samtal från min arbetsgivare. Arbetsgivaren säger vilken förskola jag kommer arbeta i just den dagen, och ibland hur många dagar jag kommer arbeta på denna plats. Mitt schema är flexibelt, vilket jag gillar.

På grund av att jag har arbetat på nästan alla förskolor i Lunds kommun har jag träffat många olika anställda, chefer och föräldrar. Jag har fått lära mig olika förskolors pedagogiska metoder, om hur de arbetar med barnen osv. Detta har varit det mest givande i detta yrket då jag har fått en mycket nyanserad bild av förskolan som verksamhet.

Det svåraste med jobbet är att vakna upp tidigt på morgonen och vänta på samtalet, då man ibland ändå ska börja sent.

Det bästa med arbetet är att få se hur de olika förskolorna arbetar och kunna få hjälpa dem om de vill med förbättring och utveckling, då mitt arbete låter mig se flera olika alternativa arbetsmetoder.
Fördelar
Nyanserat, utvecklande, flexibelt
Nackdelar
kräver lokalsinne
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Kommun. Vår community är redo att svara.
3,1
3,2