Lunds Kommun

Lunds Kommun – recensioner om Lön och förmåner

3.0Lön och förmåner

Hittade 24 recensioner som matchade sökningenVisa alla 56 recensioner

Bemötande trevlig personal

Det granska hög tamponger men så vi hjälpa vi åt’vi lära av nytt varje dag ’. Kunskap som leder är lyssna på andra hjälpa till ’ vi har kunskap för många. Att nye samman arbetar . Att fungera fri och trevligt mår varandra

Fördelar

Grattis lunch det skulle vara fint

Nackdelar

Att stress under lunchen viktigt tid

Chefen är ingen ledare. Man känner sig så värdelös

Många som tröttnat på chefen men ingen som bryr sig. Flera som har varit på mötte med chefen och hon meddelar inte i förväg. Vilket är olagligt. Hon tar in fig och påpekar dig och trycker på alla dina knappar. Hjärntvättning kallas det. Och hon bryr sig inte alls om hur du jobbar utan att du sköter dina tider. Resten skiter hon i.

Fördelar

Kaffe. Te. Mjölk.

Nackdelar

Dom vill att du städar deras kontor, Tvättar deras toaletter när man har liten lucka på schema. Ofattbart.

Trevliga arbetskamrater men konstig anställning. Svårt att få en fast tjänst.

Det var stressigt, dåliga arbetsrutiner och man fick ta mycket eget ansvar som ny anställd.

Fördelar

Arbetskläder, pedagogisk lunch

Nackdelar

Stressigt, oklara regler vid anställning.

Fin arbetsplats, usla chefer och problem i arbetsgrupp

Ingen investering i människor som arbetar socialt. Mycket dålig lön. Chefer gardenia koll och är ointresserade. Personalen mottar ingen utbildning.

Fördelar

Kaffe 🤷‍♀️

Nackdelar

Känslan av att vara en förbrukningsvara gör sig påmind alltför ofta.

Man går till jobbet och undrar om gårdagens beslut fortfarande gäller. Nya direktiv och rekommendationer sker lika tätt som månadslönen inkommer, detta gör att man skapar ett "yrkesjag" lika föränderligt som en kamelont. Valet av chefskap får en att starkt misstänka nepotism. Det svåraste är att förhålla sig till allt detta, som beroende av kontinuerlig inkomst är det riskfyllt att belysa ovan nämnda. Det bästa är arbetet med klienterna.

smh

De betalar mycket för lite. Men jobben var ganska bra ibland.

produktiv och trevlig miljö

Bra betalt och smarta system för att inte bli undervärderad.

Det är bara bra att jobba i Lunds Kommun, jag har lärt mig massor om min roll som spanska lärare. Dessutom bra lön, arbetstid och alltid kaffe :)

Bra arbetsmiljö

För mig som timvikarie har det varit ett relativt simpelt jobb. Jag hade inte större ansvarsområden så som den fast anställda personalen hade. Ansvar för brukarna hade jag självklart då man åkte iväg på olika saker, gym, handling, bio, mm. Jag har lärt mig mycket om just ansvar för andra människor det är ju ett arbete där jag är på plats för att hjälpa brukarna i sin vardag.

Fördelar

Mycket lärdom

Nackdelar

Inga speciella förmåner

Inovativt arbetsklimat

Var då öppen för inovationer. Lätt att göra överenskommelser

Ingen rolig utan mycket jobbit

Mycket jobbit arbetplats med mindre personal mycket att göra

Fördelar

grattis lunch

Nackdelar

Mkt dålig ledning och arbetssituation , resurser, förstort elevantal i tjänsten

Resurserna, salar osv dåliga. Framförhållning i ämnen och arbetslag sågottsom obefintligt. Lönedikriminering.Många obehöriga kollegor. Dåligt stöd och engagemang av ledningen.

Fördelar

Fina elever

Nackdelar

Se ovan

Många minus. Sök inte inom Lunds kommun.

Ej nöjd med denna arbetsgivare. Har under 30 år jobbat både som vårdbiträde,sjulvårdsbiträde men de senare 15 åren som gymnasielärare samt grundskolelärare. De lönesätter lågt. De spelar alltid ut en speciellt om man går på vikariat. Vänder och vrider på så att glaset alltid är halvfullt; " du är ett okänt kort", "du saknar erfarenhet", "du är inte behörig i alla ämnen", " vi har alltid många sökanden" etc. Har hört många röster som inte är nöjd med denna arbetsgivare. Svaga skolledare som bryter ned sin personal genom ständiga påhopp eller låt gå mentalitet när det gäller personalmobbing.

Fördelar

Nära

Nackdelar

se ovan. Betalar dåligt.

En dag är aldrig lik den andra

Jag hade velat bara jobba måndag till fredag, endast dagtid. Än att jobba dag, sena kvällar och helger.

Fördelar

Friskvårdsbidrag

Nackdelar

Drygt schema och arbetstider

Glädjefyllt arbete i behov av utvecklad kommunikation.

En typisk arbetsdag utgjordes av ett pass på minst 10 timmar. Under ett arbetspass var alltid ungdomarna i fokus, jobbet innebär mycket relationsskapande men också gränssättande och är en fin balansgång där mellan. Det är ett arbete där ungdomarna ger dig otroligt mycket glädje. Den svåraste delen av jobbet var att bemöta mycket av den psykiska ohälsa som fanns på de boendena där jag jobbade eftersom ingen i personalgruppen var utbildad för att kunna hantera sådana samtal eller situationer. Det bästa med jobbet var relationsskapande med ungdomarna och få ta del av deras utvecklingskurva. Jag har lärt mig att bemöta människor på deras nivå, att uppskatta mitt eget liv och de förmåner svenskar har. Jag har lärt mig mycket om annan kultur och religion. Ledningen och hela arbetsplatsen är till stora delar bra, det finns däremot stora brister när det kommer till kommunikation och effektivitet. Ledningen kan fatta beslut utan ordentlig insikt i boendenas situationer, vilket leder till icke-effektiva eller irrelevanta insatser. Det har också skapats en kultur där mycket är tillåtet att göras "imorgon", vilket till stora delar kommer uppifrån ledningen, när de bokar om möten eller inte återkopplar som de sagt etcetera skapar det en liknande kultur hos de som arbetar på boendena vilket leder till att många arbetsuppgifter inte blir slutförda inom rimlig tid.

Fördelar

Relationsskapande, utvecklande och lärorikt.

Nackdelar

Ineffektivt och bristande kommunikation.

Det är roligt att jobba med barn och kollegor

En typisk dag kan vara att man blir uppringd om de ringer om det behöver vikaren eller inte. Sedan går man till jobbet från 8 till 4 ibland tidigare ibland senare.

Fördelar

Grattis lunch

Nackdelar

Inga kläder till vikarie

Lärorikt

Att arbeta i Lunds kommun har gett mig möjlighet att använda TAKK, tecken som stöd. Omväxlande arbete och olika elevnivåer.

Fördelar

Pedagogiska luncher

Nackdelar

Slag, tunga lyft, höga ljud

Arbetsmiljön har blivitsämre pga lite resurser

Pedagogisk måltid friskvård (bra). Saknar kontinuitet personalbrist saknar tid till boende

Roligt arbetsmiljö

Jobbar med olika typ människor det är mycket lärorik arbete plus man få mycket erfarenhet med att träffa personer med olika sjukdomar. Man har en roligt arbetsmiljö som kan sammarbeta med förståelse och omtänksamhet.

En produktiv och rolig arbetsmiljö.

Arbetsdagarna var väldigt strukturerande med gamla superbra rutiner som anpassade allting väldigt mjukt. Efter att ha jobbat på Fästan i 2 månader så har jag utvevcklats otroligt mycket inom vård och service. Samt lyft och förflyttnings tekniker med hjälp av händer, stålift, taklift och turner. Jag har alltid varit anpassningsbar samt haft väldigt bra tålamod som person och efter detta arbete växte tålamodet ännu mer. Jag är lite av en ledartyp, självklart kunde jag inte styra då jag sommarvikarierade för undersköterskor. Det jag gjorde var att när jag såg att personalen slöade eller var lite morgon vilsna så dirigerade jag de till att utföra vissa saker i syfte att arbetet skulle flyta på i fas så att vi hann med alla rutiner i kombination med de boendes krav. Arbetskollegorna var underbara. De var väldigt effektiva, mänskliga och underhållande vilket gjorde att arbetspassen var väldigt bekväma , flexibla och effektiva.

Fördelar

trotts dagliga rutiner var alla arbetspass på något sätt olika

Nackdelar

Jag ser inga nackdelar med arbetet.

Roligt jobb

Bra jobb - det var intensiva dagar nere i arkivet. Stimulerande att få se ett arkiv växa fram genom hårt arbete.

Fördelar

Lönen

Nackdelar

Jobba på stengolv

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.4

• Lunds Kommun
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?