Lunds Kommun

Recensioner från anställda på Lunds Kommun

Hittade 54 recensioner som matchade sökningenVisa alla 56 recensioner

Bemötande trevlig personal

Det granska hög tamponger men så vi hjälpa vi åt’vi lära av nytt varje dag ’. Kunskap som leder är lyssna på andra hjälpa till ’ vi har kunskap för många. Att nye samman arbetar . Att fungera fri och trevligt mår varandra

Fördelar

Grattis lunch det skulle vara fint

Nackdelar

Att stress under lunchen viktigt tid

Chef

En korrupt ledning , som inte backar sin personal eller ser till vårdtagarnas/ personalens bästa.

Chefen är ingen ledare. Man känner sig så värdelös

Många som tröttnat på chefen men ingen som bryr sig. Flera som har varit på mötte med chefen och hon meddelar inte i förväg. Vilket är olagligt. Hon tar in fig och påpekar dig och trycker på alla dina knappar. Hjärntvättning kallas det. Och hon bryr sig inte alls om hur du jobbar utan att du sköter dina tider. Resten skiter hon i.

Fördelar

Kaffe. Te. Mjölk.

Nackdelar

Dom vill att du städar deras kontor, Tvättar deras toaletter när man har liten lucka på schema. Ofattbart.

En sorglig sörja till organisation.

En sorglig sörja av inkompetenta och lögnaktiga chefer som upprätthåller decennier av misskötsel av organisationen. Varje försök till förändring misslyckas kapitalt och organisationen har bara kvar att försöka pumpa upp sitt varumärke genom plattityder och osanningar som att vi har kul på jobbet.

Fördelar

Nackdelar

Alla tänkbara

bra arbetsmiljö

Jag kan arbeta med min idéer och det är bra är har min chef stöd.Min arbete är mycket stressig och vi kan avvända olika sätt att transportera oss mellan skolorna och cykel (som arbetsgivare köpte) hjälpa jätte mycket.Som modersmålslärare vi har mycket stöd på våra Projekten och detta och det betyder att vi är glada och vi ger 100% av vår varelse med glädje.

Trevliga arbetskamrater men konstig anställning. Svårt att få en fast tjänst.

Det var stressigt, dåliga arbetsrutiner och man fick ta mycket eget ansvar som ny anställd.

Fördelar

Arbetskläder, pedagogisk lunch

Nackdelar

Stressigt, oklara regler vid anställning.

OK extrajobb

OK extrajobb där man inte behöver anstränga sig alltför mycket. Bra om man är social. Vissa brukare ställer höga krav.

Fördelar

man får planera sin egen tid

Nackdelar

gnälliga brukare

Bra sammanhållning och trevliga medarbetarna

En bra arbetsplats med mång kulturella olikheter vilket gör jobbet så roligt

Fin arbetsplats, usla chefer och problem i arbetsgrupp

Ingen investering i människor som arbetar socialt. Mycket dålig lön. Chefer gardenia koll och är ointresserade. Personalen mottar ingen utbildning.

Fördelar

Kaffe 🤷‍♀️

Lugn och behaglig arbetsmiljö

Väldigt trevligt arbeta med bra ledarskap. Dessutom väldigt bra samarbete.

Produktiv och vänlig arbetsmiljö

Närhet till det mesta arbetsplats i Lund och mycket bra kollektivtrafik i kommunen och runt utanför kommunen.

Känslan av att vara en förbrukningsvara gör sig påmind alltför ofta.

Man går till jobbet och undrar om gårdagens beslut fortfarande gäller. Nya direktiv och rekommendationer sker lika tätt som månadslönen inkommer, detta gör att man skapar ett "yrkesjag" lika föränderligt som en kamelont. Valet av chefskap får en att starkt misstänka nepotism. Det svåraste är att förhålla sig till allt detta, som beroende av kontinuerlig inkomst är det riskfyllt att belysa ovan nämnda. Det bästa är arbetet med klienterna.

rolig och hjärtavärmande

det är inte konkurrenskraftig o få en intervju men det finns ett kompetens prov för att erbjuda befolkningen bra vård ändå. stiga upp lite tidigt men rimligt, typ klockan 6, om man har ett dags pass men det finns ju möjligheter att arbeta kvällar o nätter. ett sånt jobb är bara för de typer av människor som är roliga och ödmjuka, de sprider glädje och alltid är redo ätt hjälpa till en kollega, för annars är man inte skapad för ett sånt jobb. därför trivs man där.

Jag var förtroendevald

Mycket bra med besök i Tyskland många goda tips för förvaltning och styrelsearbete.

ingen bra sammanhållning

dåligt upplagt på den tiden jag jobbade i Lunds kommun

smh

De betalar mycket för lite. Men jobben var ganska bra ibland.

produktiv och trevlig miljö

Bra betalt och smarta system för att inte bli undervärderad.

Det är bara bra att jobba i Lunds Kommun, jag har lärt mig massor om min roll som spanska lärare. Dessutom bra lön, arbetstid och alltid kaffe :)

Alltid varit nöjd med jobbet.

Jag har bott i lund för flera år och jag verkligen tycker om att jobba här.

Jobb på skola

Trivs väldigt bra med att jobba på det här stället

Lunds kommun

Kommunen i behov av en del förbättringar inom skolan och förskolan.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.4

• Lunds Kommun
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?