Lunds Kommun recensioner av medarbetare

Hittade 23 recensioner som matchade sökningen Se alla 25 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Många minus. Sök inte inom Lunds kommun.
leg lärare i 4 ämnen (Tidigare anställd) –  Lund1 oktober 2018
Ej nöjd med denna arbetsgivare. Har under 30 år jobbat både som vårdbiträde,sjulvårdsbiträde men de senare 15 åren som gymnasielärare samt grundskolelärare.

De lönesätter lågt. De spelar alltid ut en speciellt om man går på vikariat. Vänder och vrider på så att glaset alltid är halvfullt; " du är ett okänt kort", "du saknar erfarenhet", "du är inte behörig i alla ämnen", " vi har alltid många sökanden" etc.

Har hört många röster som inte är nöjd med denna arbetsgivare.

Svaga skolledare som bryter ned sin personal genom ständiga påhopp eller låt gå mentalitet när det gäller personalmobbing.
Fördelar
Nära
Nackdelar
se ovan. Betalar dåligt.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Arbetsplatskultur
Glädjefyllt arbete i behov av utvecklad kommunikation.
Stödpedagog/Socialpedagog (Tidigare anställd) –  Lund6 september 2018
En typisk arbetsdag utgjordes av ett pass på minst 10 timmar. Under ett arbetspass var alltid ungdomarna i fokus, jobbet innebär mycket relationsskapande men också gränssättande och är en fin balansgång där mellan. Det är ett arbete där ungdomarna ger dig otroligt mycket glädje.

Den svåraste delen av jobbet var att bemöta mycket av den psykiska ohälsa som fanns på de boendena där jag jobbade eftersom ingen i personalgruppen var utbildad för att kunna hantera sådana samtal eller situationer. Det bästa med jobbet var relationsskapande med ungdomarna och få ta del av deras utvecklingskurva.

Jag har lärt mig att bemöta människor på deras nivå, att uppskatta mitt eget liv och de förmåner svenskar har. Jag har lärt mig mycket om annan kultur och religion.

Ledningen och hela arbetsplatsen är till stora delar bra, det finns däremot stora brister när det kommer till kommunikation och effektivitet. Ledningen kan fatta beslut utan ordentlig insikt i boendenas situationer, vilket leder till icke-effektiva eller irrelevanta insatser. Det har också skapats en kultur där mycket är tillåtet att göras "imorgon", vilket till stora delar kommer uppifrån ledningen, när de bokar om möten eller inte återkopplar som de sagt etcetera skapar det en liknande kultur hos de som arbetar på boendena vilket leder till att många arbetsuppgifter inte blir slutförda inom rimlig tid.
Fördelar
Relationsskapande, utvecklande och lärorikt.
Nackdelar
Ineffektivt och bristande kommunikation.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Rolig arbetsplats med högt i tak
Psykiatri handledare (Tidigare anställd) –  Lund9 augusti 2018
Rolig men inte så utvecklande arbetsplats.
Bra kollegor och tycker om att jobba runt människor
Fördelar
Självständigt
Nackdelar
Slitsamt och samordnare som inte lyssnar på personal och brukare
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Stor arbetsplats
SFI-lärare (Nuvarande anställd) –  Lund4 maj 2018
Många kloka och härliga kollegor
Intresserade och motiverade studenter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6NejRapportera
Trevlig arbetsplats, arbetsgivare lyhörd
Marketing Manager, Turism & Näringsliv (Nuvarande anställd) –  Lund22 januari 2018
Trevligt att cheferna på vår avdelning är lyhörda gentemot sina arbetstagare. Lyssnar och försöker lösa eventuella utmaningar som kan uppstå under vägen. Högt till tak. Satsar på personalen genom kompetensutveckling.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Det är roligt att jobba med barn och kollegor
Barnskötare (Nuvarande anställd) –  Lund6 december 2017
En typisk dag kan vara att man blir uppringd om de ringer om det behöver vikaren eller inte. Sedan går man till jobbet från 8 till 4 ibland tidigare ibland senare.
Fördelar
Grattis lunch
Nackdelar
Inga kläder till vikarie
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 2Rapportera
Lärorikt
Elevassistent (Nuvarande anställd) –  Vipan2 augusti 2017
Att arbeta i Lunds kommun har gett mig möjlighet att använda TAKK, tecken som stöd.
Omväxlande arbete och olika elevnivåer.
Fördelar
Pedagogiska luncher
Nackdelar
Slag, tunga lyft, höga ljud
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Arbetsmiljön har blivitsämre pga lite resurser
Undersköterska/skötare på demensboende (Nuvarande anställd) –  Lunds kommun25 juni 2017
Pedagogisk måltid friskvård (bra). Saknar kontinuitet personalbrist saknar tid till boende
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 2Rapportera
Sammanfattning
Barnkötare (Nuvarande anställd) –  Bränne21 maj 2017
Som en sociologi med en i samhällsvetare från Damaskus universitet, skriver jag för att få information angående möjlig anställning hos er. Jag känner att det är viktigt att bibehålla ett verklighetsperspektiv under tiden man utvecklar sina kunskaper, vilket har medfört att jag finansierat mina studier med hjälp av inkomst från arbete. Jag har upptäckt att jag lär mig lika mycket I arbetslivet som jag lär mig mycket. Exempelvis erhöll jag under år 2006 en hel del praktiska erfarenheter inom området för gymnasieskolan . Jag inser att er första övervägning måste vara gällande kompetensen hos den som ansöker. Jag hoppas att min erfarenhet och utbildning som beskriven nedan föreslår hur jag kan stå er organisation till tjänst. Jag kan svenska bra och mitt modersmål som är arabiska.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 4Rapportera
Roligt arbetsmiljö
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Lunds kommun15 april 2017
Jobbar med olika typ människor det är mycket lärorik arbete plus man få mycket erfarenhet med att träffa personer med olika sjukdomar. Man har en roligt arbetsmiljö som kan sammarbeta med förståelse och omtänksamhet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 5Rapportera
Arbetsplatskultur
Ny och bredare insyn och insikt inom LSS Ledsagning och dess klienters behov av ömsesidig förtroende
Ledsagare/Avlösare (Tidigare anställd) –  Lunds kommun1 april 2017
Det var mycket givande och för mig helt ny arbetsområde, då Den LSS klienten hade stort behov av hemspråktalande Ledsagare och Avlösare.
Jag har utvecklat mig mycket som person och starkare insikt inom LSS klienters särskilda och personliga behov av respekt och stark förtroende kontakt med deras ledsagare.
Tackar varmt för det givande och kunskapssökande perioden då, jag varit anställt hos Lunds Kommun.
Fördelar
Grattis fika
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 3Rapportera
En mång kulturel arbetsplats
Modersmålslärare (Tidigare anställd) –  Lund3 november 2016
Man är en kreativ pedagog med intresse för barn och ungdomar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 6Rapportera
Stressig
Vårdbiträde (Tidigare anställd) –  Södra Sandby21 september 2016
Bra arbetskollegor men en stressig arbetsmiljö. Önskar man fick mer tid med våra brukare!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
En produktiv och rolig arbetsmiljö.
Sommarvikarie (Tidigare anställd) –  fästan äldreboende11 augusti 2016
Arbetsdagarna var väldigt strukturerande med gamla superbra rutiner som anpassade allting väldigt mjukt. Efter att ha jobbat på Fästan i 2 månader så har jag utvevcklats otroligt mycket inom vård och service. Samt lyft och förflyttnings tekniker med hjälp av händer, stålift, taklift och turner. Jag har alltid varit anpassningsbar samt haft väldigt bra tålamod som person och efter detta arbete växte tålamodet ännu mer.

Jag är lite av en ledartyp, självklart kunde jag inte styra då jag sommarvikarierade för undersköterskor. Det jag gjorde var att när jag såg att personalen slöade eller var lite morgon vilsna så dirigerade jag de till att utföra vissa saker i syfte att arbetet skulle flyta på i fas så att vi hann med alla rutiner i kombination med de boendes krav.

Arbetskollegorna var underbara. De var väldigt effektiva, mänskliga och underhållande vilket gjorde att arbetspassen var väldigt bekväma , flexibla och effektiva.
Fördelar
trotts dagliga rutiner var alla arbetspass på något sätt olika
Nackdelar
Jag ser inga nackdelar med arbetet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 4Rapportera
varierande och lärorik
kontakttolk (Nuvarande anställd) –  Lund3 juli 2016
jag brinner att hjälp medmänniska vid behov särskilt när det handlar om asylsökande de so lämnat sin föräldrar och andra nära kära för att skydda sig och söker ett fredligt levnad där mänskligrättigheter genomsyra vardagsrutiner.
Fördelar
träffa med mäniskor och stå till hjälp
Nackdelar
fler gångar starta och sluta arbetet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 6Rapportera
Bra kommun
LOKALVÅRDARE (Nuvarande anställd) –  Lund12 maj 2016
Aldela uppgifter jag gör tycker jag om det är en bra kommun alla vänliga trevliga
Fördelar
ALLT ÄR BRA
Nackdelar
INGA ALLS
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 5Rapportera
Roligt jobb
Arkivassistent (Tidigare anställd) –  Lund23 april 2016
Bra jobb - det var intensiva dagar nere i arkivet. Stimulerande att få se ett arkiv växa fram genom hårt arbete.
Fördelar
Lönen
Nackdelar
Jobba på stengolv
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
Intressant och utvecklande arbetplats
Vikarieproffs (Nuvarande anställd) –  Lund27 april 2015
En typisk arbetsdag för mig är att vakna klockan 6:00 för att göra mig i ordning till arbetet. Från klockan 6:30 till 9:00 väntar jag på ett samtal från min arbetsgivare. Arbetsgivaren säger vilken förskola jag kommer arbeta i just den dagen, och ibland hur många dagar jag kommer arbeta på denna plats. Mitt schema är flexibelt, vilket jag gillar.

På grund av att jag har arbetat på nästan alla förskolor i Lunds kommun har jag träffat många olika anställda, chefer och föräldrar. Jag har fått lära mig olika förskolors pedagogiska metoder, om hur de arbetar med barnen osv. Detta har varit det mest givande i detta yrket då jag har fått en mycket nyanserad bild av förskolan som verksamhet.

Det svåraste med jobbet är att vakna upp tidigt på morgonen och vänta på samtalet, då man ibland ändå ska börja sent.

Det bästa med arbetet är att få se hur de olika förskolorna arbetar och kunna få hjälpa dem om de vill med förbättring och utveckling, då mitt arbete låter mig se flera olika alternativa arbetsmetoder.
Fördelar
Nyanserat, utvecklande, flexibelt
Nackdelar
kräver lokalsinne
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 24Nej 4Rapportera
Undersköterksa
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Eslöv, Lund19 februari 2015
Ta hand om patienterna.
Jag har lärt mig att ta blodprover, EKG, blodtryck mm
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 20Nej 10Rapportera
Ett bra jobb
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Lund,9 november 2014
Arbetet innebär mycket teknik, minne och tålamod. Vissa tunga lyft.
Fördelar
Träffa mönniskor
Nackdelar
Stressigt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 9Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lunds Kommun. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6