Ludvika Kommun

Recensioner från anställda på Ludvika Kommun

Ingen utbildning så man visste inte riktigt vad man skulle göra. Dåliga arbetstider då man bara fick hoppa in om det behövdes. Ingen kontakt med ledningen. Lärde mig ingenting.
Fördelar
Bra lön om nan fick jobba mycket.
Nackdelar
Det mesta andra..
Ludvika kommun det är inte bra för att det finns ingen jobbet i Ludvika
Ett LSS-boende för äldre de sista åren, så mycket psykiska problem och frågeställningar. Måste tänka på hur de olika människorna kan reagera på hur man uttrycker sig och exakt vilka ord man använder. Även risk för fysiskt våld, då en del har nivå som fyra-åringar.
Bra arbetsplats men fick sluta inom ludvika kommun då jag inte har relevant utbildning inom omsorg och Kommunen va tvungen att fastanställa mig.
Jobbar med att assistera boende i deras vardag. Hjälper till i deras hem med matlagning, handling och städning. Följer också med om boenden ska på läkarbesök.
Nackdelar
Ingen gratis parkering
Lärarjobbet är kul om man vill ha utmaningar, är stresstålig och beredd att jobba 45 timmar per vecka. Man måste även tycka om att ta mycket eget ansvar och vara ämneskunnig. Konflikthantering och flexibilitet är en stor del av vardagen.
Fördelar
En pedagogisk utmaning
Nackdelar
Arbetsbörda
Jag tycker hela systemet är helt kaos! Jag började jobna åt ludvika kommun i början av 2017 som timvikarie. Jag själv är utbildad undersköterska och har körkort, ja allt som krävs helt enkelt.
Trotts det blev jag behandlad som skit av både chefer och bemmaningen.

I början hade jag inte delegation, så jag pratade med bemmaningen om det och de ända dom svarade var "aha du får prata med din chef om det, det är inte mitt ansvar". Så jag gick till min chef och sa att jag behöver få delegering. Och hon sa bara "ah du får prata med ingmarie". Jag var förhelvete ny på jobbet hur skulle jag veta vem hon var? Så jag fick fråga en uttligare fråga om hon jobbade och hur hon såg ut. Chefen svarar bara "ah hon jobbar, hon har grått hår. Gå å prata med henne" men hon kunde liksom inte gå å visa mig vem hon var istället för att underlätta situationen.. så de slutade med att jag fick i princip gå runt å fråga nästan alla mina kolegor om de hette ingmarie i och med att alla i stort sätt var grå håriga av mina kollegor just på den arbetsplatsen (Lingongården6). Men ingen ville hjälpa mig med att få delegationen.. och det blev ju bara kaos när jag började mina pass eftersom det var hemtjänst och delegation skulle utges. Så fick springa runt å leta efter kolegor som istället kunde åka åt/med mig och dela ut medicinen. Senare går jag tillbaka till chefen och säger att ingen vill hjälpa mig med min delegation och du måste hjälpa mig med att få köra igång med att ta den. Sen sa hon "du kan väl dela ut ändå" (vilket jag absoolut inte gjorde) VADÅ DELA UT MEDICIN ÄNDÅ?!? Sjukaste jag hört.. så jag
 - mer...
Fördelar
Nackdelar
ALLT
Jag heter Mohammed Ali .Jag intresserad om de har jobbte
Det är bra man får stöd och hjälp om det skulle behövas, har inte upplevt något negativt
Fördelar
Omväxlande arbetsuppgifter
Nackdelar
Arbetsuppgifter plockas bort
Ett givande men krävande jobb. Otroligt härligt med barnen och deras entusiasmen. Kommer väldigt nära barnen då jag jobbar helger och kvällar.
Är utbildad lärare mot yngre åldrar och trots att behovet av utbildade pedagoger så väljer de bort mig med flit berättade Birgiita Nystedt för att jag för 15 år sen var tyst, blyg och försiktig . Enligt henne kunde man inte förändras har både lärar och förskollärar legitimation
Jag trivs är bra arbetsgivare.
Mycket att göra och har aldrig varit några problem.
Fördelar
Bra jobbarkompisar
Nackdelar
Finns inga
Träffar många intressanta människor både brukare/anhöriga och personalsom lär mig mycket p ga deras olika erfarenheter av livet. Arbetet är en utmaning genom att försöka stötta människor till ett bättre liv på grund av deras olika funktionshinder,vilket stärkt mig som person. Den svåraste delen av arbetet är besparingar av olika slag som kommunen för igenom och som inte gynnar arbetssituationen nämnvärt.
Fördelar
Möten med människor
Nackdelar
Besparingskrav och dåliga scheman
I Ludvika Kommun är alla välkomnande och har fantastiskt bra humör och uthållighet som man vill att folk ska ha.
Underbart!
Hej!  Här har ni mig, en glad, positiv och mycket social man i sina bästa år. Jag har lätt för att prata och umgås med olika typer av människor, unga som gamla.
Jag har nu jobbat i några säsonger på notgårdshemmet som ligger i Ludvika kommun. Notgårdsemmet är ett hem för invandrare mellan åldrarna 1418år, ett hem för ungdomar som kommer till Svergie ensama. Mina arbetsuppgifter där var att ta hand om dom, prata, och vara ett stöd för dom. En hjälpande hand helt enkelt.

Med denna presentation hoppas jag att jag gett er en inblick i hur jag är som person.

Med Vänliga Hälsningar Ismail Ali Abdi
En typisk arbetsdag innebar allt från att göra frukost till pensionärer och hjälp med lyft, hygien samt påklädning till att hjälpa till med avklädning samt läggning. Även städning samt handling ingick i de dagliga arbetsuppgifterna. Ludvika kommun har en bra ledning, man får reda på allt utan att behöva fråga själv. bra Arbetsvillkor.
Fördelar
Att kunna hjälpa andra människor som inte kan själva.
Nackdelar
Jag har nu fått dåliga chefer och politikerna börjar styra mer och mer.
jag trivdes så bra att jobba där men det är alla människor runt omkring som boende och arbetskamraterna som gör jobbet så mycket roligare.alla människor har olika behov,och man får anpassa sig efter det.har lätt att få kontakt och att man ska få känna trygghet när jag är på plats.inte rädd för att tala om om något är fel.
Nackdelar
man får ej jobba så mycket, då man börjar komma upp i lasdagar då blir dom att rygga tillbaka