Lomma kommun

Recensioner från anställda på Lomma kommun

Det är trevligt på vissa skolor och inte lika trevligt på andra. Stressnivån på yrket skiftar beroende på vilken skola man är hamnar på och hur bra kommunikationen är mellan administrationen och klassrummen.
en typisk arbetsdag som ledsagare är att få ut vårdtagaren på olika aktiviteter som de gillar att göra. Som avlösare brukar jag lösa av vårdtagarens förälder när de behöver hjälp med att få saker gjort hemma eller behöver åk iväg på olika ärenden.
Jobbar med bra kollegor som har bred kunskap på olika nivåer
Produktiv och rolig arbetsmiljö med trevliga kollegor.
Många omorganisationer, byte av chefer, mellanchefer, kollegor, Ingen möjlighet för kompetensutveckling, indrag av friskvård.
Jag arbetade på nyöppnat gruppboende för unga utvecklingsstörda i deras första boende.
Jag tycker att Alnarps förskola är en bra förskola att arbeta i för att man har fantastiska kollegier. Man utvecklas hela tiden. Den bästa delen är man får arbeta med barn.
Fördelar
friskvårdspeng
Arbetet gjorde att jag växte med min ledarskap, Jag har stor kunskap om många områden, vilket gjorde att jag fick ta väldigt många olika ämnen från matematik till musik. Jag fick även ha många olika åldrar men mest ungdomar som gick i årskurs 7-9. För att ha vad som krävs att arbeta var att ha självförtroende och lätt att prata inför folk. Strukturera upp lektion som ska anpassa sig på kort tid, men med hjälp av läraren som man var vikarie för. Det var ett spännande arbete med kort framförhållning. Därför kunde de bli en stressig miljö men ingen som påverkade mig. Anledningen varför jag inte fortsätter som lärare är på grund av att känslan av att växa som person finns inte där.
I det stora hela är Lomma kommun en bra kommun som utvecklas.
Ett bra sommarjobb då man fick vara ute hela dagarna från tidig förmiddag. Hade väldigt roligt de veckorna jag jobbade.
Fått bra lärdomar för arbetskarriären. Bra arbetsmiljö.
Jag vill jobba och träffa nya människor hela tiden prata med dem hjälpa dem
Fördelar
Bra
Nackdelar
Att man inte trivs
Självständigt arbete, möjlighet till samarbete med övriga skolsköterskor i kommunen, som kollegialt bollplank och stöd. Bra elevhälsa på skolorna, bra organisation med central resursenheten som alla skolsköterskor tillhör. En typisk arbetsdag, inplanerade hälsobesök, F-klass, skolår 2.4 och 7. Uppföljning av kontrollelever, vaccination, administration.
Fördelar
Möjlighet att äta tillsammans med elever i matsal till självkostnadspris
Jag trivs bra med mitt jobb som barn vikarie. Jag gillar att umgås med barn. Jag har mestadels arbetat med 2-5 år gamla barn. barn är väldigt söt och härlig. den ger mee energi när jag kan få dem att skratta och leka med dem. för mig är det lätt att kommunicera med mina kollegor även om jag är adetta blyg. Jag gillar att träffa nya människor och umgås.
Fördelar
bygga upp ett stort kontaktnät