Recensioner från anställda på Logent

Stor personalomsättning, dålig struktur.
Konsernchef saknar förmågan att driva bolaget
Min första anställning i denna staden när jag flyttade hit. Då hette de Logistik entreprenader men bytte sedan till Logent.

De lurade på pengar, gav inte rätt lön och om du blev sjukskriven så hittade de ursäkter för att inte ge dig rätt ersättning.

Var involverad i flera fack där de hade blivit anmälda för att inte gett ut rätt löner.

Svåger-politik, om de inte gillade dig så såg de till att mobba ut dig tills du slutade självmant.

Fick använda facket för att få rätt avslutning på min anställning hos dem.

Har sen dess hört från andra att det har inte blivit bättre.
Jag kan bara tala för bemanningen i Stockholm, men WOW vilka konsultchefer. Professionellt bemötande, gör alltid det lilla extra, svarar i telefon även på helger. Något som är positivt är även att de är ute minst en gång i veckan på kundföretaget vilket skapar en väldigt god stämning :)
Jobbade på företaget 2 år mellan 2014-2015. Kan bara säga en sak om Logent = KAOS. Platschefen vi hade vid ett stort projekt i Stockholm var oerhört snål - snålade på arbetshandskar och gnällde om att vi använder dem för mycket, snålade på arbetsredskap som behövdes för att utföra arbetet, om det inte skulle ta en evighet att göra det för hand, men så gnällde han (såklart) att saker tar lång tid att göra. Noll investeringar, bara sitta på kontoret och räkna vinst (förluster).

Arbetsledarna var kusiners kompisar som kände chefen som kände Bill Gates som i sin tur kände Tony Montana, som körde sina 3:e världs fasoner, fuskade och hittade på saker. Riktiga mytomaner. De hade sina favoriter bland alla arbetare som var behandlade bättre eller sämre beroende på deras status, relation och förmågan att vara uppkäftig och att snitcha ner sina kollegor (gällde framförallt deras kusiner/bröder/bästisar). Så mycket skitsnack har jag aldrig hört från dem två arbetsledarna som jag hörde från alla andra jag lärt känna under de 30 år jag lever. Riktigt svågerverksamhet. Det enda positiva på företaget som höll mig och de flesta "normala" 20 kollegor var lönen och sköna tider - som var skit bra efter att facket kom och upplyste oss om att under 7 månaders tid jobbade vi under fel avtal och vi fick för låga löner med fel OB, ÖT osv. osv. Lönen därefter var underbar, vi fick retro och platschefen var inte så glad över att vi vände oss till facket efter att vi kom på hans fiffel med "hängavtal", dåliga villkor, tider, men... varje månad minst 10 kollegor hade fel lön. Ena kollegan fick dubbla
 - mer...
Arbetsledning starkt psykopatiskt, både i Göteborg och Stockholm. Äcklig människosyn där man inte är vatten värd. Är du sjuk eller blir du skadad på jobbet så ger de noll stöd och avslutar din anställning.

Jag har jobbat 5 år i koncernen och vid årskiftet 18/19 lämnade jag för gott. Det var fina arbetskamrater som höll mig kvar. Idag är jag en gladare människa utan denna vidriga ledning. Tack och lov går det dåligt ekonomiskt och när de inte ens får handla på faktura längre både gällande arbetskläder och bensinkort så ser jag fram emot deras kommande konkurs
Fördelar
Arbetskamrayer
Nackdelar
Läs ovan
Kan inte tänka mig en värre arbetsplats att jobba på! Smutsigt och dammigt, svinkalla lokaler under vintern, tungt och osäkert jobb. Folk utan riktig utbildning och kompetens fick köra truck, allt från motviktstruck till stora dieseltruckar! Var med om en hel del påkörningar och skador på lokalen under mina år som anställd. Det förekom även användning av droger bland vissa i personalen, troligen p.g.a. den stressiga arbetsmiljön!
Ledningen var totalt inkompetent och skiter i dig som anställd med massa lögner om löneökningar som aldrig blev sanna. Maskiner som saknar delar av skyddsstaket och ras av tungt träemballage var daglig standard. Robotar som kastade kragar slumpmässigt och som nästan skadade de anställda samt maskinoperatörsutbildningar som var under all kritik!

Istället för att ge de anställda riktig utrustning och varmare kläder så stressade & klagade cheferna bara på en. Maskinerna lagades av personal utan utbildning och som ibland fick använda silvertejp och buntband eftersom att cheferna vägrade investera pengar på ett företag som "förra året omsatte 1,3 miljarder".

När arbetsmiljöverket skulle inspektera arbetsplatsen så tvingade cheferna alla att bära all skyddsutrustning så som hjälmar och att staketen skulle lappas ihop, men så fort de hade stuckit så sket ledningen fullständigt i om folk använde hjälmar eller klättrade in genom hålen i staketen istället för att slå på säkerheten genom dörrarna. Till och med högsta chefen knallade runt inne i lokalen utan skyddsskor och utan reflexväst trotts att han kräver att alla andra skall bära det.

Logent har skapat
 - mer...
Fördelar
Enbart den trevliga personalen!
Nackdelar
Precis allting var skit!, Inkompetent och otrevlig "Site Manager/Chef", Ofta fel på lönen!
Helt vidrig ledning. Strukturen under all kritik... säkerhetstänk finns inte. Är man sjuk blir man ifrågasatt... påpekar man säkerhetsbrister är man ett problem och gillar inte förmännen dig så motarbetas du tills att du inte vill vara kvar! Därav står terminalen med en hög personalomsättning!
Fördelar
Finns inga....
Nackdelar
Inga förmåner, osäker och farlig miljö
Logent is a place which brings safety amongs its workers. Most people have been at the position for many years and are helping the new workers to start.

Management are personal and friendly, frankly humane and have always been there to assist me.
Fördelar
Colleagues, manager, workplace, location, hours
Nackdelar
No growth in sight, monotone work.
Jobbade på logent som ett av min första jobb.
Var intressant och roligt i början, tills man insåg dem omänskliga kraven dom har på en, snacka får man helst inte utan det ända som ska göra är att man ska stå upp och packa omänskligt fort för att klara gränserna som krävs, klarar du inte det så är du ute direkt. Gruppledarna var schyssta men märktes att de favoriserade folk de kände väl och brydde sig mindre om de andra samt att de var alltid negativt att hjälpa om något gick fel ändå fast man var ny.

Ledningen märkte man inte mycket av utan kändes som de inte brydde sig alls om sina medarbetare och skötte bara sitt. Hjälpte heller inte att man var övervakad i stort sett hela tiden samt att man var tvungen att fråga för att gå på toa. Kändes som man var i ett fängelse med ingen frihet alls. Folk åkte in och ut, blev sparkade lätt om man inte klarade av de extrema kraven samt behandlade trogna anställda som jobbat där i år som skit genom att de slängde ut dem och tog in nytt folk.
Fördelar
Bra gemenskap hos medarbetarena
Nackdelar
Gruppledare, extrema krav, favoriseringar, ingen frihet eller arbetstrygghet
Gillar inte cheferna dig åker du ut med buller & bång, likaså om du tycker nåt( även positivt) Man måste fråga om lov att gå på toaletten. Ringer du o sjukanmäler dig för förkylning ifrågasätter dom dig om du har feber, har du inte det måste du jobba. Svarar dom inte på sjuktelefonen måste du ringa ända tills dom svarar, har även hänt att dom ringer tillbaks mitt i natten för att fråga vad man ville. Gruppledarna sitter i fikarummet o pratar högt om personer som sjukanmäler sig, tystnadsplikt vet dom inte vad det är. Ifrågasätter man lön efter kollektivavtal kan dom inte svara på det utan dom skyller på olika saker o inväntar att ens kontrakt ska löpa ut. Dom hotar med att gör du inte si o så åker du ut härifrån. Helst får man inte prata om facket heller för då är man inte heller omtyckt. Dom flesta har sitt första jobb där o tror att det ska gå till så på en arbetsplats men det ska det VERKLIGEN inte!!!
Gör rätt, gör om o skicka hela ledningen på kurs!!

Hot & vuxenmobbning hör inte hemma nånstans faktiskt!!
Fördelar
Arbetstiden, dagtid
Nackdelar
Får inte plats att få med allt här!!
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Bra uppgifter trivdes bra där, men kunde tyvärr inte förlänga mitt kontrakt.
En mycket fysiskt ansträngande arbetsmiljö med mycket damm, och mycket tunga lyft av samma lyft och rörelse typ konstant. arbetskollegor var fantastiska och höll sig som en familj ihop.
Den svåraste delen av jobbet var väl att man fick bära och göra så många tunga lyft konstant.

Den bästa delen av jobbet var när man fick branda blålådor från volvo emballage.
Fördelar
När man jobbade övertid, bjöd cheferna på mat.
Nackdelar
Att det kanske inte var det bästa arbetsmiljön i sig, på grund av det var ny startat.
Jag trivs bra på arbetsplats och jag hade trevliga arbetskollegor.
Se fler recensioner av Logent
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Logent. Vår community är redo att svara.
2,6
2,4