Ljungby Kommun

Recensioner från anställda på Ljungby Kommun

En mindre stad med många glada invånare. Förskolan jag jobbat på har nära till skratt och fick ett varmt välkomnande.
Fördelar
Pedagogiska luncher
Nackdelar
En del tunga lyft.
Jag tycker om barn så jag känner att det där jobbet passade mig mycket och personalen var hjälpsamma och hjälpte mig alltid när jag behövde hjälp det var underbart jobb.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Nackdelar
Lite stressigt
Har dålig personalpolitik.I mitt fall handlade det om en omplacering efter en stor operation där jag inte kunde gå tillbaka som undersköterska. Fick dåligt stöd av arbetsgivaren som inte löste min situation. De erbjöd mig jobb med hög och tung arbets belastning som jag ej fysiskt kunde klara av, trots att de i god tid hade fått information om min situation. Efter många och långa diskussioner slutade jag min anställning.Jag fick sex månads löner som kompensation.Många andra i samma situation har gått samma väg till mötes.
Fördelar
Rabatterade tränings kort. Ok arbets tider, oftast inga delade turer.
Nackdelar
Mer friskvård
Bra, Lärt mig bemöta andra rätt, hygien, hjälpa till. svåraste delen är att va på jobbet när inte personal är trevliga. Den bästa delen av jobbet är dem äldre på boendet.
jag har lärt mig att hur ska man kunna hantera sin stress när det är högt temp.
Roligt att har olika uppdrag på olika särskilda boende: strukturera; analysera problem; värdegrundsarbete gruppvis individuella casus som ligger mellan olika lagstiftningar... rekryterar sommarvikarier jobba tillsammans med vård_ & omsorgscollege...
En arbetsdag är fullt med nya uppgifter. Den svåraste delen av jobbet är grävning. Den bästa delen av jobbet är att inget är tidsbegränsad.
Mohammed Asable Ungdomspedagog Socialförvaltningen Ensamk barn-ungdom Ljungby kommun Kungshögsgatan 20, Ljungby 341 83 LJUNGBY Tel. 0737-10 87 03 Webbplats: www.ljungby.se Hej Jag heter Mohammed och jobbar som ungdomspedagog på ensamkommande barn i Ljungby. Har en tillsvidare anställning i Ljungby Kommun. Just nu är vi i en omorganisation som gör att jag tänker det är viktigt att titta mig runt omkring för ett annat jobb. Jag ser nu en annons om arbete hos er, Tänkte att detta skulle passa mig bäst, har arbetat i Stockholm som vaktmästare 1 år där jag skött bl.a. ismaskinen, gräsklippning på fotbolls planen och andra sysslor som städning av omklädningsrum m.m. Jag hoppas få boka ett möte med dig för att presentera mig närmare, Hoppas du har möjlighet att träffa mig, jag kommer förbi med mitt CV. Du får gärna ringa till Anette Ragnarsson Sektionschef för HVB-ensamkommande barn, för referenser. Hennes telefon nummer 0733-739826 Med vänlig hälsning Mohammed Asable
roligt och intensivt jobb dr man får ta hand om barn. kan bli lite långtrpkigt då de om vi har nåt o göra beror på om de kommer några barn. det är lixom aldrig garanterat att de kommer va barn där.
Fördelar
roliga kollegor
Nackdelar
jag ycker att det är välldigt kul och jobba med människor det är det jag vill göra o jag vill helst jobba efter skoltid och helger med
Fördelar
det e bra fördelar
Hej! Jag gillar att jobba på postnord därför att arbetsförhållanden är perfekt. Tack!
Fördelar
Gratis kafe
Nackdelar
ingenting
Som undersköterska är arbetet från dag till dag aldrig detsamma.
Tycker att Ljungby kommun är en bra arbetsgivare som satsar på utbildning t ex kurser i bemötande, vidareutbildning vid behov m m
Fördelar
Friskvård, kan vara med o påverka till viss del
Nackdelar
Inga större nackdelar men stressigt inom vissa områden
jag heter nebiyat och 18 år gammal . jag bor i Rataryd med svenska familj. jag har varit i Sverige nästan tre år. jag har jobbat på äldreboende på ljung Sätra.
Fördelar
grattis
Nackdelar
2år
40 åriga pigg 2 barns mamma. Som är aktiv och tycker om att prova på nya saker. Har jobbat som undersköterska i 21 år.
Den bästa delen att vara inom personlig assistent är att man dagligen vår träffa nya människor när man är ute och hitta på saker med vårdtagaren, men det är psykiskt att jobba också. Eftersom man är hos samma vårdtagare allt från 5-14 timmar. man får även vara med när en vårdtagare har dåliga och bra dagar.
Fördelar
träffa nya människor
Nackdelar
inte tilltäckligt med timmar
Jag kunde jobba där vidare, mycket trevliga människor men ska jag flytta till Älmhult kommun
Kul att arbeta med människor. Bra extrajobb som fungerar bra i kombination med studier.
Trivdes kanon! Bra arbetskamrater och chefer! .* . * .* .*** .**
Se fler recensioner av Ljungby Kommun