Liseberg

Recensioner från anställda på Liseberg

Bästa arbetsplatsen för ungdomar. Roligt, lärorikt och mer. Bästa jag har gjort.
Fördelar
Roliga kollegor, bra stämning
Nackdelar
Dålig lön
Det var mycket kul, alla var trevliga och välkomnande
Fördelar
Gratis luncher
Nackdelar
Vissa jobbiga kunder
Fantastik teamkänsla med härliga kollegor över alla avdelningar. Ett privilegium att få vara en glädjespridare som är del av att skapa minnen för livet.
Generellt sett en ganska trevlig arbetsplats i och med att man träffar många unga i samma ålder. Det roligaste händer oftast utanför arbetsplatsen när man går ut med kollegorna och hittar på saker.

Själva arbetet i sig är fruktansvärt, bland de sämre lönerna jag någonsin kommer att ha haft i mitt arbetsliv och väldigt många otrevliga besökare som kunde fälla de mest avskyvärda kommentarerna. Inte mycket hjälp fick man heller från cheferna och ledningen, det vara bara att sälja så mycket som möjligt.

Svårt att förstå vissa av personerna som blivit arbetsledare, de flesta är inte alls utbildade utefter de ansvaret de har utan är mer där för att göra karriär vilket är väldigt synd då det oftast drabbar arbetarna i den direkta verksamheten.

Eftersom min lön från Liseberg knappt räckte för att betala hyra, mat, studentlitteratur etc, fick det bli nog efter en säsong. Det var inte många som ville vara kvar, av det gänget jag jobbade med, av samma anledningen som mig. Lyckades skaffa mig ett riktigt kneg med bra betalt efter sommaren så att jag hade råd att betala hyran. Men kollegorna tar jag med mig för livet, tack!
Det var roligt att jobba på liseberg och få träffa så många olika människor och sprida glädje till alla gäster som var där. Ett bra första jobb efter studenten.
Tycker faktiskt att själva arbetsplatsen som sådan är fantastiskt rolig och man får verkligen träffa så många snälla medarbetare här. Vänner för livet! Däremot var jobbet i sig otroligt påfrestande, otrevliga besökare och arbetsledare som bara vill göra karriär och visa sig duktiga.

Lönen var hemsk, jag jobbade heltid där och fick knappt ut 15000kr innan skatt. Dessutom får man inget gehör från ledningen utan det handlar bara om att sälja mycket.

Jobbade där en säsong sedan fick jag ett riktigt jobb med bättre lön och arbetsförhållanden.
Liseberg är en rolig arbetsplats och rolig arbetsmiljö
Det var om man bortser från själva jobbet, ganska kul med kollegorna. Jag fick verkligen vänner för livet och vi hänger en del med varandra utanför jobbet numera.

Själva arbetet i sig var inte kul! Lönen var fruktansvärd för alla som är 18 och upp till 20 år. Kändes ibland som att jag inte fått ut alla pengarna i löneutbetalningen då man jobbat 40 timmar i veckan och knappt tjänat något alls.

Besökarna kunde vara riktigt otrevliga och vakterna höll hela tiden på att stöta på mig. Ibland kunde liksom 35-40 åriga gubbvakter komma fram och ragga på en, inte kul!!

Många väldigt märkliga grejer hände även när jag och mina tjejkollegor var ute på lisebergsfesterna. Bland annat var det en 35 årig parkvärd som försökte lura hem en berusad tjej till sig. Ingen trevlig företagskultur där inte.

Även många av mina arbetsledare kunde på arbetstid försöka ragga upp tjejer på de olika enheterna. De favoriserade personer de gillade och struntade fullständigt i de personer som inte ville vara en del av "gänget"

En sommar blev det och sökte därefter ett riktigt jobb som jag kunde försörja mig på.

Men mina kollegor var fantastiska och jag tar med mig dom som ett minne för framtiden.
Medarbetarna var överlag väldigt trevliga och ungdomliga! Många roliga event som vi gick tillsammans på och överlag ett mycket bra socialt umgänge.

Själva arbetet var inte det roligaste, framförallt inte att servera de många dryga besökarna i parken. Cheferna var inte heller speciellt hjälpsamma, var det 40 grader varmt i glasskiosken så var det så. Inget som någon i ledningen brydde sig speciellt mycket om. Kostade tydligen för mycket pengar med en liten AC, Liseberg omsätter 1 ca miljard kronor varje år...

Jag kunde som restaurangbiträde börja dagen med att hämta ut min kassa, gå till enheten och öppna den. Man måste vara på jobbet en bra tid innan man börjar då man inte får betalt för att byta kläder, hämta kassan eller att gå till sin enhet. Arbetstiden börjar från att man är på enheten.

Bästa delen, fantastiska medarbetare

Sämre delen, ledningen och cheferna

Jag ville egentligen ha ett annat jobb (Ikea) men där slutar sällan någon då den arbetsgivaren är väldigt generös och omtänksam. Som sista utväg fick jag ta Liseberg. Väldigt enkelt att få detta (skit)jobbet då mer än hälften slutar här efter varje ny säsong. Inte många som stannar här en längre tid vilket inte var fallet för ett par år sedan, då ville många fler jobba kvar här.

Jag slutade också efter denna säsongen då lönen var riktigt usel samt ingen lyhördhet från cheferna.
Trånga utrymmen för smink och ombyte. Dålig kommunikation mellan ledare och medarbetare. Roligt för den yngre, aktiva! Ett utmanande jobb på golvet. Lärde mig mycket om att arbeta i stora arbetslag.
It was very funny to work with other people in your age and with the same goals as you, since you not only made many friends at work but it also lead to better teamwork. It was a challenging job, but you learned a lot from it that have been in great use for other jobs.
Fördelar
Amazing colleagues
Nackdelar
Low salary
Väldigt rolig och lärorikt jobb, otroligt bra dynamik och sammanhållning mellan medarbetare både på och utanför arbete
Det var bra frågor. Svaren var också bra . Liseberg borde höja lönen .
mycket nöjd med arbetet men mer fläktar på sommaren då det är väldigt varmt och man håller på att dö
Jag tycker att Liseberg är ett underbart ställe där man kan lära känna nya personer hela tiden och trivs med underbara kollegor!
Skulle inte reka detta som en arbetsgivare till någon i min närhet.
Har jobbat extra på Liseberg under ungefär 2 år och det är hittills den bästa arbetsplatsen jag har varit på. Väldigt öppen och trevlig stämning bland kollegor samt bra och förstående chefer. Att sommarjobba här är perfekt för den som gillar högt tempo!
Jag har trivts jättebra att jobba på Liseberg. Skulle verkligen rekommendera andra att börja arbeta där. Ger mycket arbetslivserfarenhet.
Tar hand om sin personal och lär ut
Får åkband och gå in med vänner som även dom får åkband.

Kommunal ägd så parken sköts ordentligt .
Det var inte tryggt där vi jobbade som aktörer ute hos besökarna i parken. Besökarna kunde puttas och trakassera och en fick bita ihop mycket. Lönen var för låg för riskerna aktörerna utsatte oss för.
Jag jobbade under mina år på Liseberg på 3 avdelningar, Kaffe, Fastfood och parkvård. Jag skulle säga att dessa avdelningarna vara ganska lika varandra. Medarbetarna var det absolut bästa med Liseberg. Jag träffade vänner för livet och fick en bra erfarenhet genom att träffa så otroligt många olika personligheter.

Mina första år gjorde jag på fastfood och det var bland de bästa åren jag haft faktiskt. Vi hade olika event med bland annat kick off i slottskogen med grillning etc innan vi började arbeta tillsammans. Även avslutningsmiddagen som alla medarbetarna och cheferna var på varje höst var otroligt fin och trevlig. Sammanhållningen mellan medarbetarna mina första år var helt fantastisk

Dessa event tog ledningen sedan bort för att spara in pengar och minska på den sociala sammanhållningen mellan arbetarna.

Ju längre jag arbetade där desto fler försämringar genomförde ledningen. Bland annat tog de bort en 30 minuters rast på parkvård, minskade ner biljetterna som de anställda kunde ta med familj och vänner till parken för etc.

Det som var mest irriterande var nog de fåtal medarbetare som hela tiden fjäskade för arbetsledare och chefer för att kunna bli befordrade.Vissa kunde till och med sprida rykten om andra för att själv framstå som duktig. Tyvärr märktes det att vissa, inte alla, arbetsledare och chefer inte hade någon grundutbildning för sina tjänster då de lyssnade på allt som sades och började favorisera medarbetare i grupper.

När jag började på Liseberg var det väldigt många som hade jobbat där i många år och som ville komma tillbaka men ledningen
 - mer...
Fördelar
träffar vänner för livet
Nackdelar
brist på utbildade chefer