Linköpings kommun

Linköpings kommun – recensioner om Ledarskap

dåligt arbetsmiljö, högt tempo, dåligt ledning, mobbning och diskriminering förekommer
Personalen i caféet var fantastiska. Vi trivdes tillsammans och teamet arbetade som en enda organism. Samarbetet kom ur respekt och hänsyn till varandra samt en gemensam vilja att göra ett bra jobb. Tyvärr saknades en verksamhetsplan för caféet vilket resulterade i ständiga brandkårsutryckningar för cafépersonalen och att försöka planera dagarna var meningslöst.
Dem är mån om oss personal , bra arbetsvillkor och dem bryr sig.
En typisk arbetsdag började med att jag gick upp kl 06:15 för att hinna dit till 07:00. Sedan åkte vi fem, inklusive vår ledare till dagens arbetsuppgift, som kunde sträcka sig från att rensa ogräs till att klippa och fintrimma gräset på ett fält. Den ledare vi hade var väldigt bra. Hon utstrålade en känsla av lugn och kontroll över situationen och de motgångar vi stötte på hanterade hon professionellt och avslappnat vis. Det bästa med den arbetsplatsen var de människor jag jobbade med och den fina ledningen jag fick från min ledare. Det svåraste med jobbet var att bära tunga maskiner på ryggen under ett x- antal timmar om dagen.
Fördelar
Vi fick skjuts dit vi skulle jobba. Vi tilläts lyssna på musik/podcasts när vi jobbade
En typisk arbetsdag var en rolig dag. Den var rolig därför även fast du visste vilket schema du skulle följa och vilja elever du skulle vara bland kunde den alltid komma med något nytt; en konversation, en lek, ett tack, en lässtund eller närhet. Vissa dagar då jag borde kommit hem utmattad var jag istället fylld med energi som jag absorberat från kollegor och elever. Det är guldvärt. Det viktigaste jag lärde mig var något barnen indirekt visade mig, att göra det jag själv tycker om. Visst är det givet, det kommer nästan varje filur på jorden tycka men barn är fantastiska på att visa saker utan att mena det. De visade genuinitet, något jag tycker många vuxna tappar bort med tiden och dumdristigt viftar bort med någon förklaring kring att bli vuxen. Det svåraste var att bibehålla barnens egna jag och sätt att vara på i och med skolans struktur som ledsagar hur en bör vara som person. Därför trivs jag mycket bättre på fritids än i klassrummet där det är enklare att uppmuntra dessa sidor.
Fördelar
Alla har någon
> Många möten och omväxlande arbetsuppgifter > Att ingen dag är den andra lik, det gäller att vara öppen och flexibel > Lyhhörda och förtroendeingivande > Öppen och utvecklande > Att förstå och vara tillgänglig för varje individs behov > Att se en människors förändring, och uppvaknande
Trivdes bra med både arbetsuppgifter och arbetskamrater. Men på grund av flytt slutade jag min anställning.
Trivdes som undersköterska, slutade pga alla indragningar som då genomfördes. Vill nu prova igen om det är något för mig.
Omvårdnad före och efter operation. Jag har lärt mig arbetat som en barnsköterska på avdelning exempelvis kontroll, mobilisering, hygien, kapillär provet, CPAP och förbered inför operationer samt omvårdnad till patient mår bättre så fort som möjligt efter opererad. Min kollegor är väldigt trevlig och hjälpsam. De hjälpa varandra och snäll. Det är mycket bra att arbeta som ett team. Jag vara där som praktikant ändå känner mig rolig och trivs på alla arbetskollegor. Uppgift som är svårt för mig är att ta kapillär provet men jag fick tränade med min handledare nästa varje dag och det bli bättre och bättre men inte riktig lyckades. Den som jag är bästa på är att jag tycker att jag är ganska bra på mitt arbeta fast jag gjorde allt så bra som möjligt, för det ska bli bra för patienten själv att få gott vård som möjligt. Jag inte duktig eller kan allting men jag vill gärna utveckling mig och lära mig nytt!
Varit anställd sedan 1989..trivts bra i alla år...sa tyvärr upp mig 2014 pågrund av mobbad på jobbet./en konflikt m arbetslagsledare som blev ohållbar för mig.tyvärr missades det att göra en arbets skadeanmälan om mobbing på jobbet via facket...blev erbjuden vik i vakariepolen...men var med å startade dygnetruntfsk 1989.så jag beslöt då att säga upp mig själv.Nu arbets sökande...mvh
Fördelar
pedagogisk lunch
Nackdelar
inga..ev vid konflikter ngn utomstående utredare
Något nytt varje dag Mycket lärorikt Eget ansvar! ............................
Fördelar
Kunderna, Personal
Nackdelar
inget
En typisk arbetsdag är under kontorstid. Har lärt mig att samverka med olika andra aktörer. Ledningen bra, klok och tydlig. Mina arbetskollegor har varit från olika yrkeskårer, spännande möten. Den bästa delen med jobbet har varit all kunskap som man har fått från de andra yrkeskategorierna.
En typisk arbetsdag för mig är att ta kontakt med personer som jag inte har mött under natten , jag har lärt mig att människor måste ta vara på varandra mera det är svårt att ha någon ledning när personen i fråga vill ha ett enskilt samtal samma sak gäller arbetskollegor här gäller det att bygga upp ett förtroende. att kunna få personen i fråga att vi kommer överens med varandra det bästa är när vi har kommit så långt att vi kan prata med vad som helst och vi kan släppa problemen som var överhängande.
Fördelar
Få träffa mycket folk
Nackdelar
Att det finns så mycket folk med problem
det var tungt tufft o stressigt. Mycket svårt sjuka mäniskor många kom ifrån sjukhuset direkt o i dåligt skick. Första 3åren var det trevligt då var det äldre mäniskor som sökt sig till detta boende. Men dom sista åren var tuffa o nu är det kortisboende. Arbetskollegorna träffade jag när jag fick rapport för natten. Annars var dom jätte gulliga.
Fördelar
Lärde mig mycket fick gå på min egen magkänsla.
Nackdelar
en o kompetent chef som inte fick vara kvar.
Se fler recensioner av Linköpings kommun