Linköpings kommun

Linköpings kommun – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.6Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 9 recensioner som matchade sökningenVisa alla 27 recensioner

Produktiv arbetsmiljö

Produktiv arbete och snabb återkoppling. Utveckling, trivsel på arbetsplatsen, en bra kultur och bra ledarskap är avgörande för engagemanget i verksamheten.

Glada dagar

En typisk arbetsdag var en rolig dag. Den var rolig därför även fast du visste vilket schema du skulle följa och vilja elever du skulle vara bland kunde den alltid komma med något nytt; en konversation, en lek, ett tack, en lässtund eller närhet. Vissa dagar då jag borde kommit hem utmattad var jag istället fylld med energi som jag absorberat från kollegor och elever. Det är guldvärt. Det viktigaste jag lärde mig var något barnen indirekt visade mig, att göra det jag själv tycker om. Visst är det givet, det kommer nästan varje filur på jorden tycka men barn är fantastiska på att visa saker utan att mena det. De visade genuinitet, något jag tycker många vuxna tappar bort med tiden och dumdristigt viftar bort med någon förklaring kring att bli vuxen. Det svåraste var att bibehålla barnens egna jag och sätt att vara på i och med skolans struktur som ledsagar hur en bör vara som person. Därför trivs jag mycket bättre på fritids än i klassrummet där det är enklare att uppmuntra dessa sidor.

Fördelar

Alla har någon

kolloledare

ag ser mig själv som en social och engagerad ung man som är ute efter utvecklingsmöjligheter. Idrott och hälsa är två av mina stora intressen och jag är även social person som gillar att skapa kontakt och hjälpa andra vilket jag får en stor glädje av. Genom tidigare arbetserfarenhet som butiksarbetare i ICA så har jag utvecklats till en person som har en stor förståelse för service. Jag vet hur man handskas med människor och ser till att dem får det allra bästa service dem behöver.

Fördelar

eget schema

Nackdelar

En omväxlande och givande arbetsmiljö

> Många möten och omväxlande arbetsuppgifter > Att ingen dag är den andra lik, det gäller att vara öppen och flexibel > Lyhhörda och förtroendeingivande > Öppen och utvecklande > Att förstå och vara tillgänglig för varje individs behov > Att se en människors förändring, och uppvaknande

Varierande arbetsuppgifter

Trivdes bra med både arbetsuppgifter och arbetskamrater. Men på grund av flytt slutade jag min anställning.

God arbetsmiljö

Positiv arbetsmiljö där kunskap och lärande är i fokus.

Roligt att arbeta med människor

Trivdes som undersköterska, slutade pga alla indragningar som då genomfördes. Vill nu prova igen om det är något för mig.

Barnkirurgen är en trevlig avdelning

Omvårdnad före och efter operation. Jag har lärt mig arbetat som en barnsköterska på avdelning exempelvis kontroll, mobilisering, hygien, kapillär provet, CPAP och förbered inför operationer samt omvårdnad till patient mår bättre så fort som möjligt efter opererad. Min kollegor är väldigt trevlig och hjälpsam. De hjälpa varandra och snäll. Det är mycket bra att arbeta som ett team. Jag vara där som praktikant ändå känner mig rolig och trivs på alla arbetskollegor. Uppgift som är svårt för mig är att ta kapillär provet men jag fick tränade med min handledare nästa varje dag och det bli bättre och bättre men inte riktig lyckades. Den som jag är bästa på är att jag tycker att jag är ganska bra på mitt arbeta fast jag gjorde allt så bra som möjligt, för det ska bli bra för patienten själv att få gott vård som möjligt. Jag inte duktig eller kan allting men jag vill gärna utveckling mig och lära mig nytt!

En givande arbetsplats

Som förskolevikarie får man lära sig allt möjligt och erfarenheterna man får är ovärderliga. DE arbetskollegor jag fick på alla olika skolor jag var på var allt glada positiva och erfarna. Gillar man barn är detta ett perfekt jobb.

Lediga jobb på Linköpings kommun

Se fler jobb

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Linköpings kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.9

• Linköpings kommun