Linköpings kommun

Recensioner från anställda som Barnskötare på Linköpings kommun

Hittade 2 recensioner som matchade sökningenVisa alla 27 recensioner

Produktiv arbetsmiljö

Produktiv arbete och snabb återkoppling. Utveckling, trivsel på arbetsplatsen, en bra kultur och bra ledarskap är avgörande för engagemanget i verksamheten.

Glada dagar

En typisk arbetsdag var en rolig dag. Den var rolig därför även fast du visste vilket schema du skulle följa och vilja elever du skulle vara bland kunde den alltid komma med något nytt; en konversation, en lek, ett tack, en lässtund eller närhet. Vissa dagar då jag borde kommit hem utmattad var jag istället fylld med energi som jag absorberat från kollegor och elever. Det är guldvärt. Det viktigaste jag lärde mig var något barnen indirekt visade mig, att göra det jag själv tycker om. Visst är det givet, det kommer nästan varje filur på jorden tycka men barn är fantastiska på att visa saker utan att mena det. De visade genuinitet, något jag tycker många vuxna tappar bort med tiden och dumdristigt viftar bort med någon förklaring kring att bli vuxen. Det svåraste var att bibehålla barnens egna jag och sätt att vara på i och med skolans struktur som ledsagar hur en bör vara som person. Därför trivs jag mycket bättre på fritids än i klassrummet där det är enklare att uppmuntra dessa sidor.

Fördelar

Alla har någon

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Linköpings kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.9

Linköpings kommun recensioner per plats

• Linköpings kommun
  • Barnskötare