Linköpings kommun

Recensioner från anställda på Linköpings kommun i Linköping

Hittade 17 recensioner som matchade sökningenVisa alla 27 recensioner

Produktiv arbetsmiljö

Produktiv arbete och snabb återkoppling. Utveckling, trivsel på arbetsplatsen, en bra kultur och bra ledarskap är avgörande för engagemanget i verksamheten.

Rolig arbets miljö

Hur man gör nöjd arbetsgivarenKomma i tidAtt inte ha ett körkort

Fördelar

Allt va bra

Bra jobb

Linköpings kommun har bra jobb för yngre vilket leder till att man tidigt kommer ut i arbetslivet. Det ger än mer erfarenhet inför framtiden.

Ostrukturerat kaos

Personalen i caféet var fantastiska. Vi trivdes tillsammans och teamet arbetade som en enda organism. Samarbetet kom ur respekt och hänsyn till varandra samt en gemensam vilja att göra ett bra jobb. Tyvärr saknades en verksamhetsplan för caféet vilket resulterade i ständiga brandkårsutryckningar för cafépersonalen och att försöka planera dagarna var meningslöst.

Planning in the Arts and English language, Diverse teaching circumstance,

I enjoy working in Linköpings kommun. My job as English Mother tongue teacher takes me to ten different schools and I enjoy the diversity of students I work with as well as the teachers. In order to do my job I must plan lessons that are diverse in order to stimulate the learning of my students who have different levels of knowledge and are in various age groups, often different age groups within a class. It is challenging work, yet rewarding. As an artist I feel I have had some fine opportunities to exhibit and create public art in Linköping. As I also serve n the board of Directors of the Skådebana gallery in Linköping, I have had the chance to plan exhibits for the last nine years at the gallery. This sort of planning I have also done at ABF in Linköping, Sweden , when I was their cultural adviser and as well in Buffalo, New York when I was the Director of the Polish Communty Center and later as the Director of the Bethune Gallery at the State University of New York.

Fördelar

some schools offer free lunches, I receive funding for health oriented activities

Nackdelar

Much traveling, a bit difficult at times

en bra delat arbetsschema och arbetskamrater

En bra miljö kommer genom en bra arbetsschema och förtids planering vilket ger alltid redo för jobbet. Bra arbetskamrater ger trivs miljö på jobbet och mer respekt som individuellt.

Fördelar

alltid mental redo till jbbet

Nackdelar

det är lite abstrakt

Glada dagar

En typisk arbetsdag var en rolig dag. Den var rolig därför även fast du visste vilket schema du skulle följa och vilja elever du skulle vara bland kunde den alltid komma med något nytt; en konversation, en lek, ett tack, en lässtund eller närhet. Vissa dagar då jag borde kommit hem utmattad var jag istället fylld med energi som jag absorberat från kollegor och elever. Det är guldvärt. Det viktigaste jag lärde mig var något barnen indirekt visade mig, att göra det jag själv tycker om. Visst är det givet, det kommer nästan varje filur på jorden tycka men barn är fantastiska på att visa saker utan att mena det. De visade genuinitet, något jag tycker många vuxna tappar bort med tiden och dumdristigt viftar bort med någon förklaring kring att bli vuxen. Det svåraste var att bibehålla barnens egna jag och sätt att vara på i och med skolans struktur som ledsagar hur en bör vara som person. Därför trivs jag mycket bättre på fritids än i klassrummet där det är enklare att uppmuntra dessa sidor.

Fördelar

Alla har någon

En omväxlande och givande arbetsmiljö

> Många möten och omväxlande arbetsuppgifter > Att ingen dag är den andra lik, det gäller att vara öppen och flexibel > Lyhhörda och förtroendeingivande > Öppen och utvecklande > Att förstå och vara tillgänglig för varje individs behov > Att se en människors förändring, och uppvaknande

God arbetsmiljö

Positiv arbetsmiljö där kunskap och lärande är i fokus.

Roligt att arbeta med människor

Trivdes som undersköterska, slutade pga alla indragningar som då genomfördes. Vill nu prova igen om det är något för mig.

Barnkirurgen är en trevlig avdelning

Omvårdnad före och efter operation. Jag har lärt mig arbetat som en barnsköterska på avdelning exempelvis kontroll, mobilisering, hygien, kapillär provet, CPAP och förbered inför operationer samt omvårdnad till patient mår bättre så fort som möjligt efter opererad. Min kollegor är väldigt trevlig och hjälpsam. De hjälpa varandra och snäll. Det är mycket bra att arbeta som ett team. Jag vara där som praktikant ändå känner mig rolig och trivs på alla arbetskollegor. Uppgift som är svårt för mig är att ta kapillär provet men jag fick tränade med min handledare nästa varje dag och det bli bättre och bättre men inte riktig lyckades. Den som jag är bästa på är att jag tycker att jag är ganska bra på mitt arbeta fast jag gjorde allt så bra som möjligt, för det ska bli bra för patienten själv att få gott vård som möjligt. Jag inte duktig eller kan allting men jag vill gärna utveckling mig och lära mig nytt!

Härlig att hjälpa

Något nytt varje dag Mycket lärorikt Eget ansvar! ............................

Fördelar

Kunderna, Personal

Nackdelar

inget

Mångfald

En typisk arbetsdag är under kontorstid. Har lärt mig att samverka med olika andra aktörer. Ledningen bra, klok och tydlig. Mina arbetskollegor har varit från olika yrkeskårer, spännande möten. Den bästa delen med jobbet har varit all kunskap som man har fått från de andra yrkeskategorierna.

Bra

En typisk arbetsdag för mig är att ta kontakt med personer som jag inte har mött under natten , jag har lärt mig att människor måste ta vara på varandra mera det är svårt att ha någon ledning när personen i fråga vill ha ett enskilt samtal samma sak gäller arbetskollegor här gäller det att bygga upp ett förtroende. att kunna få personen i fråga att vi kommer överens med varandra det bästa är när vi har kommit så långt att vi kan prata med vad som helst och vi kan släppa problemen som var överhängande.

Fördelar

Få träffa mycket folk

Nackdelar

Att det finns så mycket folk med problem

En givande arbetsplats

Som förskolevikarie får man lära sig allt möjligt och erfarenheterna man får är ovärderliga. DE arbetskollegor jag fick på alla olika skolor jag var på var allt glada positiva och erfarna. Gillar man barn är detta ett perfekt jobb.

Min jobbdag

En typisk arbetsdag: Jag kommer till jobbet vid ca 14.00, de boende kommer hem mellan 15.00-16.00. Vi hjälper till med dusch och börjar laga mat. Alla äter tillsammans. Sedan kollar vi på tv eller går ärenden åt dem. Sedan är det dags att sova. Mina kollegor är jättebra! De trivs på jobbet och de är lätta att komma överens med. Jag kan inte se något som är speciellt svårt med mitt jobb. Det är väl om man infinner sig i en situation som kan vara svår att lösa. Till exempel tjatiga boenden som inte förstår verkligheten. Det bästa är att jag får träffa många och roliga människor. Ingen dag är det andra lik!

Fördelar

Friheten

Nackdelar

Att man som vikarie inte får all information

Värdefull arbetsplats.

Ta hand om, hjälpa barn och ungdomar så deras dagar blir så bra som möjligt. Lärdomen är att alla är vi olika, men lika värdefulla! Bra kollegor.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Linköpings kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.9

Linköpings kommun recensioner per plats

• Linköpings kommun
  • Linköping