Linköpings kommun
Recensioner från anställda på Linköpings kommun

tung arbets plats.

13 februari 2014
det var tungt tufft o stressigt. Mycket svårt sjuka mäniskor många kom ifrån sjukhuset direkt o i dåligt skick. Första 3åren var det trevligt då var det äldre mäniskor som sökt sig till detta boende. Men dom sista åren var tuffa o nu är det kortisboende. Arbetskollegorna träffade jag när jag fick rapport för natten. Annars var dom jätte gulliga.
Fördelar
Lärde mig mycket fick gå på min egen magkänsla.
Nackdelar
en o kompetent chef som inte fick vara kvar.
5 april 2019
Undersköterska - (Pågående tjänst) (Tidigare anställd) - Falköping
Dem är mån om oss personal , bra arbetsvillkor och dem bryr sig.
23 augusti 2016
Undersköterska (Tidigare anställd) - Linköping
Trivdes som undersköterska, slutade pga alla indragningar som då genomfördes. Vill nu prova igen om det är något för mig.
8 januari 2014
undersköterska (Nuvarande anställd) - Linköping, E
En typisk arbetsdag:
Jag kommer till jobbet vid ca 14.00, de boende kommer hem mellan 15.00-16.00. Vi hjälper till med dusch och börjar laga mat. Alla äter tillsammans. Sedan kollar vi på tv eller går ärenden åt dem. Sedan är det dags att sova.

Mina kollegor är jättebra! De trivs på jobbet och de är lätta att komma överens med.

Jag kan inte se något som är speciellt svårt med mitt jobb. Det är väl om man infinner sig i en situation som kan vara svår att lösa. Till exempel tjatiga boenden som inte förstår verkligheten.

Det bästa är att jag får träffa många och roliga människor. Ingen dag är det andra lik!
Fördelar
Friheten
Nackdelar
Att man som vikarie inte får all information