Linköpings kommun logo
Linköpings kommun

Recensioner från anställda på Linköpings kommun

Hittade 26 recensioner som matchade sökningenVisa alla 27 recensioner

Produktiv arbetsmiljö

Produktiv arbete och snabb återkoppling. Utveckling, trivsel på arbetsplatsen, en bra kultur och bra ledarskap är avgörande för engagemanget i verksamheten.

Entusiastiska medarbetare.

Kompetenta arbetsuppgifter. Arbetsglädje och samarbete med kolleger. Inte lön efter prestation.

Fördelar

Bra bidrg för friskvård

Nackdelar

Chefen har inte insyn på enskilda arbetsplatser

Rolig arbets miljö

Hur man gör nöjd arbetsgivarenKomma i tidAtt inte ha ett körkort

Fördelar

Allt va bra

Bra jobb

Linköpings kommun har bra jobb för yngre vilket leder till att man tidigt kommer ut i arbetslivet. Det ger än mer erfarenhet inför framtiden.

arbetsmiljö

dåligt arbetsmiljö, högt tempo, dåligt ledning, mobbning och diskriminering förekommer

Ostrukturerat kaos

Personalen i caféet var fantastiska. Vi trivdes tillsammans och teamet arbetade som en enda organism. Samarbetet kom ur respekt och hänsyn till varandra samt en gemensam vilja att göra ett bra jobb. Tyvärr saknades en verksamhetsplan för caféet vilket resulterade i ständiga brandkårsutryckningar för cafépersonalen och att försöka planera dagarna var meningslöst.

rolig

Dem är mån om oss personal , bra arbetsvillkor och dem bryr sig.

Planning in the Arts and English language, Diverse teaching circumstance,

I enjoy working in Linköpings kommun. My job as English Mother tongue teacher takes me to ten different schools and I enjoy the diversity of students I work with as well as the teachers. In order to do my job I must plan lessons that are diverse in order to stimulate the learning of my students who have different levels of knowledge and are in various age groups, often different age groups within a class. It is challenging work, yet rewarding. As an artist I feel I have had some fine opportunities to exhibit and create public art in Linköping. As I also serve n the board of Directors of the Skådebana gallery in Linköping, I have had the chance to plan exhibits for the last nine years at the gallery. This sort of planning I have also done at ABF in Linköping, Sweden , when I was their cultural adviser and as well in Buffalo, New York when I was the Director of the Polish Communty Center and later as the Director of the Bethune Gallery at the State University of New York.

Fördelar

some schools offer free lunches, I receive funding for health oriented activities

Nackdelar

Much traveling, a bit difficult at times

en bra delat arbetsschema och arbetskamrater

En bra miljö kommer genom en bra arbetsschema och förtids planering vilket ger alltid redo för jobbet. Bra arbetskamrater ger trivs miljö på jobbet och mer respekt som individuellt.

Fördelar

alltid mental redo till jbbet

Nackdelar

det är lite abstrakt

Processtödarje

Processtödjare uppdraget är att utveckla flerspråkighet i förskolan, genom att stötta pedagoger att skapa strateger att arbeta med flerspråkiga barn.

Fördelar

Självständigt arbete

Nackdelar

Var ganska många förskolor

Lediga jobb på Linköpings kommun

Se fler jobb

Det var intressant och lärorikt. Jag kände mig trygg ni min ledare och jag kan verkligen säga att jag trivdes

En typisk arbetsdag började med att jag gick upp kl 06:15 för att hinna dit till 07:00. Sedan åkte vi fem, inklusive vår ledare till dagens arbetsuppgift, som kunde sträcka sig från att rensa ogräs till att klippa och fintrimma gräset på ett fält. Den ledare vi hade var väldigt bra. Hon utstrålade en känsla av lugn och kontroll över situationen och de motgångar vi stötte på hanterade hon professionellt och avslappnat vis. Det bästa med den arbetsplatsen var de människor jag jobbade med och den fina ledningen jag fick från min ledare. Det svåraste med jobbet var att bära tunga maskiner på ryggen under ett x- antal timmar om dagen.

Fördelar

Vi fick skjuts dit vi skulle jobba. Vi tilläts lyssna på musik/podcasts när vi jobbade

Glada dagar

En typisk arbetsdag var en rolig dag. Den var rolig därför även fast du visste vilket schema du skulle följa och vilja elever du skulle vara bland kunde den alltid komma med något nytt; en konversation, en lek, ett tack, en lässtund eller närhet. Vissa dagar då jag borde kommit hem utmattad var jag istället fylld med energi som jag absorberat från kollegor och elever. Det är guldvärt. Det viktigaste jag lärde mig var något barnen indirekt visade mig, att göra det jag själv tycker om. Visst är det givet, det kommer nästan varje filur på jorden tycka men barn är fantastiska på att visa saker utan att mena det. De visade genuinitet, något jag tycker många vuxna tappar bort med tiden och dumdristigt viftar bort med någon förklaring kring att bli vuxen. Det svåraste var att bibehålla barnens egna jag och sätt att vara på i och med skolans struktur som ledsagar hur en bör vara som person. Därför trivs jag mycket bättre på fritids än i klassrummet där det är enklare att uppmuntra dessa sidor.

Fördelar

Alla har någon

kolloledare

ag ser mig själv som en social och engagerad ung man som är ute efter utvecklingsmöjligheter. Idrott och hälsa är två av mina stora intressen och jag är även social person som gillar att skapa kontakt och hjälpa andra vilket jag får en stor glädje av. Genom tidigare arbetserfarenhet som butiksarbetare i ICA så har jag utvecklats till en person som har en stor förståelse för service. Jag vet hur man handskas med människor och ser till att dem får det allra bästa service dem behöver.

Fördelar

eget schema

Nackdelar

En omväxlande och givande arbetsmiljö

> Många möten och omväxlande arbetsuppgifter > Att ingen dag är den andra lik, det gäller att vara öppen och flexibel > Lyhhörda och förtroendeingivande > Öppen och utvecklande > Att förstå och vara tillgänglig för varje individs behov > Att se en människors förändring, och uppvaknande

Varierande arbetsuppgifter

Trivdes bra med både arbetsuppgifter och arbetskamrater. Men på grund av flytt slutade jag min anställning.

God arbetsmiljö

Positiv arbetsmiljö där kunskap och lärande är i fokus.

Roligt att arbeta med människor

Trivdes som undersköterska, slutade pga alla indragningar som då genomfördes. Vill nu prova igen om det är något för mig.

Barnkirurgen är en trevlig avdelning

Omvårdnad före och efter operation. Jag har lärt mig arbetat som en barnsköterska på avdelning exempelvis kontroll, mobilisering, hygien, kapillär provet, CPAP och förbered inför operationer samt omvårdnad till patient mår bättre så fort som möjligt efter opererad. Min kollegor är väldigt trevlig och hjälpsam. De hjälpa varandra och snäll. Det är mycket bra att arbeta som ett team. Jag vara där som praktikant ändå känner mig rolig och trivs på alla arbetskollegor. Uppgift som är svårt för mig är att ta kapillär provet men jag fick tränade med min handledare nästa varje dag och det bli bättre och bättre men inte riktig lyckades. Den som jag är bästa på är att jag tycker att jag är ganska bra på mitt arbeta fast jag gjorde allt så bra som möjligt, för det ska bli bra för patienten själv att få gott vård som möjligt. Jag inte duktig eller kan allting men jag vill gärna utveckling mig och lära mig nytt!

roligt å utvecklande..mycket utbildninsdagar mm

Varit anställd sedan 1989..trivts bra i alla år...sa tyvärr upp mig 2014 pågrund av mobbad på jobbet./en konflikt m arbetslagsledare som blev ohållbar för mig.tyvärr missades det att göra en arbets skadeanmälan om mobbing på jobbet via facket...blev erbjuden vik i vakariepolen...men var med å startade dygnetruntfsk 1989.så jag beslöt då att säga upp mig själv.Nu arbets sökande...mvh

Fördelar

pedagogisk lunch

Nackdelar

inga..ev vid konflikter ngn utomstående utredare

Härlig att hjälpa

Något nytt varje dag Mycket lärorikt Eget ansvar! ............................

Fördelar

Kunderna, Personal

Nackdelar

inget

Mångfald

En typisk arbetsdag är under kontorstid. Har lärt mig att samverka med olika andra aktörer. Ledningen bra, klok och tydlig. Mina arbetskollegor har varit från olika yrkeskårer, spännande möten. Den bästa delen med jobbet har varit all kunskap som man har fått från de andra yrkeskategorierna.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Linköpings kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3,9

• Linköpings kommun