LINDEX

LINDEX – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

3,7Lön och förmåner

Hittade 28 recensioner som matchade sökningenVisa alla 61 recensioner

bra betalt men inget större ergonomiskt tänk

Fördelen med att arbeta på lager är lönen, det är bra betalt för ganska enkla arbetsuppgifter. Dock monotona uppgifter med viss variation. Jag fick problem med ryggen och dem pratade ej så mycket om hur man ska bära eller arbeta på ett ergonomiskt sätt.

Fördelar

Bra betalt

Nackdelar

Problem med ryggen, monotomt

Mobbing

Mobbing fullkomlig respektlöshet och noll hjälp från chefen. Fruktansvärt skulle aldrig vilja arbeta på just den lindex butiken igen. Lindex är i övrigt ett fantastiskt märke och bra lön och bra personalrabatt. Men just detta lindex är mobbing ett jätte problem och hemskt att arbeta under dessa förhållandena Jag fick ej förlängt trots löfte om förlängning då. Jag sakligt stog upp imot en av pers som mobbade mig!

Fördelar

Per rabatt

Nackdelar

Mobbing

...Bra arbete

Bra jobb i en trevlig atmosfär. Bra yrkesutbildning.

Fördelar

... Ny arbetserfarenhet

Nackdelar

... ny arbetserfarenhet

Härliga kollegor

Tight gäng och bra sammanhållning, som ny på jobbet känner du dig som en i gänget väldigt fort.

Fördelar

bra förmåner

Nackdelar

korta arbetspass

Utvecklande och rolig arbetsplats

Högt tempo och mkt eget ansvar Om man ha stort driv finns det många möjligheter att göra karriär och utvecklas Vi gör det tillsammans är en stor företagskultur Bästa delen utav jobbet var att det var en mkt varierad vardag men också att man kände sig mkt delaktig i beslut, att sätta strategier, mål och visioner i ledningsgruppen. Den svåra delen var att hantera stora personalförändringar i teamet, svårt att behålla erfarenhet och kunskap i rollerna pga mkt förflyttningar internt.

Produktivt och en underbar arbetsmiljö

Lindex har lärt mig så mycket, jag har träffat så underbara kollegor och chefer runt om i alla butiker om i Göteborg. Lindex är ett hårt arbetande företag som brinner för sina kunder och medarbetare. Fått enormt mycket kunskap och ser upp till många ledare inom lindex. Lindex öppnade upp en ny värld av det visuella inom butiken för mig som jag idag vill jobba med. Vi hade mycket skratt på jobbet och fanns alltid något att göra!

Trivdes bra!

Bra företag om man vill utvecklas inom jobbet och många möjligheter att klättra inom företaget

Fördelar

Träffa kunder å personal

Nackdelar

Inga heltidsanställda i butik

Inspirerande rolig arbetsmiljö.

Bästa delen med arbetet var att få vara del i ett team där vi skapade butiker och mötesplatser för framtidens konsumenter. Många spännande möten med duktiga och ambitiösa medarbetare, i hela koncernen.

Erfarna säljare med bra management.

Helt okej med trevliga kollegor och bra chef, enda problemet var att jag var den enda killen i butiken, vilket känndes konstigt.

Rolig arbetsmiljö

Jag har lärt mig ledarskap, och sälj. Vikten av en bra chef.

Produktiv och positiv arbetsmiljö där alla är välkomna

Min upplevelse var att alla är välkomna där och alla blir sedda, ingen är "dum" för att ha ställt en viss fråga för ingen fråga är dum -en sådan atmosfär är det där. Samtidigt är alla mycket professionella och motiverar en till att vilja göra sitt jobb på bästa sätt. Man har även förtroendet att man utför sitt jobb bra. Luncher och övriga raster är bra fördelat och det finns alltid hjälp att få om något skulle gå fel eller om man undrar över något. Upplärningen den första dagen (dagarna) var bra upplagd och uppstyrd. Den som visar en hur man gör går även genom ett papper där de bockar av allt så de vet att man har gått genom allt med den nya. Jag hade en mycket bra arbetsupplevelse av att ha jobbat på Lindex.

Fördelar

Bra ledare, positiviteten hos alla medarbetare som gör att man pushar sig själv.

Produktiv och rolig arabersmilön

Att man kan har rolig att hjälpa flera mäniskor där och produktiv och rolig arabetsmiliön.

Fördelar

Rolig att hjälpa människor

Nackdelar

inga förmånsr

Empresa agradável de trabalhar

Nessa empresa eu trabalhei como vendedora por um ano mais ou menos, comecei como praticante e tive a oportunidade de trabalhar por mais um tempo sempre que necessitavam de pessoas para cobrir funcionários fixos. Adorei trabalhar com o público e com MODA, o tipo de trabalho que funcionou muito bem para mim, pois sou muito interessada em moda, porém a concorrência é grande, já que para trabalhar nesse cargo, a empresa não exige curso superior, então, muitas moças e rapazes assim que terminam o colegial, procuram trabalhar como vendedores.

Fördelar

Era a minha segunda opção de profissão

Nackdelar

Concorrência é enorme

Modern och rolig arbetsmiljö

Full fart med mycket kunder och stor omsättning. Tydliga instruktioner kring kassa, butiksarbete. Strukturerat lager och bra kollegor.

Fördelar

Tydlighet

Nackdelar

kväll- och helgjobb. Låg utvecklingsmöjlighet

Bra lön, enkelt men ensidigt och tungt

Bra lön och skönt med fasta tider, dock tungt och ensidigt arbete.

Fördelar

Bra lön och fasta tider

Nackdelar

Tungt, ensidigt

Fun workspace

Lindex is a wonderful store to work at. The co workers and you all have the same work goal which is to increase sales for the store and meeting the budget demands. Therefore it is a collaborated effort in the store to meet both individual and overall goals.

Fördelar

fair breaks

Nackdelar

long hours

Gav lön

Allt som har med butiksarbete. Jobbade deltid på olika linde runtom i stockholm.

Lärofyll och rolig arbetsplats

En typiskt arbetsdag på Lindex börjar med att man packar upp varor som man sedan galgar upp och hänger ut i butik. Man bemöter alla olika sorters kunder varje dag vilket är väldigt lärorikt då alla bemötanden och situationer är olika. Man sin egen avdelning som man ansvarar för. Ser till att det är påfyllt och städat. Att jobba inom Lindex har lärt mig vikten av god kundservice och att arbeta tillsammans i ett team. Jag är inte heller rädd för att ta eget ansvar och att prova på nya saker. Man lär sig att se lösningar istället för problem. I min roll på Lindex bemöter jag kunder dagligen och jag är flexibel i mina arbetsuppgifter. Jag samarbetar med mina kollegor, coachar och uppmuntrar mina medarbetare samtidigt som jag hela tiden tar ansvar för min egen utveckling och resultat. Det bästa med jobbet är att alla dagar inte är sig lika. Man utvecklas och lär sig nya saker varje dag.

Fördelar

Personalrabatt

Lagerarbete

En arbetsdag för mig ser ut som så att jag börjar kl 07:00. Nu har jag min huvudavdelning på kosmetikavdelningen, där jag plockar och lagrar in kosmetiskaprodukter. Roterar till en annan avdelning, utlastningen. Där har vi hand om all utlevereras från hela lagret. Jag har fått lära mig mycket, på många olika avdelningar. Jag kan alla avdelningar bra. Ledningen har jag inte så mycket förtroende för. Det känns inte som att idéer och synpunkter inte tas hand om direkt, ibland inte alls. Vilket är tråkigt då vi försöker komma på idéer som kan göra arbetet bättre och smidigare. Mina arbetskollegor är i blandade åldrar och jag kommer bra överens med alla. Det är mycket teamwork och även självständigt arbete. Det svåraste delen av jobbet är att det är svårt att motivera sig eller bli motiverad. Den bästa delen av jobbet är när jag får komma till utlastningen. Där händer det mycket och vi har många deadlines under dagen. Teamwork på den avdelningen är ytterst viktigt.

En rolig och hållbar arbetsgivare

Kvinnan, Framtiden och miljön står i centrum när det gäller Lindex. Mycket pengar satsas på att få en hållbar tillverkning av kläder.

Fördelar

Massage, förmånliga priser i butikerna

Nackdelar

Svårt att söka sej till andra avdelningar

utmanande och spännande arbetsmiljö

Nytänkande och utvecklande , lyhörda och tryggt. Lätt att klättra i karriärstegen om man vill. Trevlig atmosfär hela vägen från huvudkontor, lager ner till butik

Fördelar

personalrabatt

Nackdelar

friskvårdsbidraget

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos LINDEX. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• LINDEX
  • Balans mellan arbete och fritid
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?