LINDEX recensioner av medarbetare

Hittade 31 recensioner som matchade sökningen Se alla 38 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Erfarna säljare med bra management.
Säljare (Tidigare anställd) –  Sollentuna15 september 2019
Helt okej med trevliga kollegor och bra chef, enda problemet var att jag var den enda killen i butiken, vilket känndes konstigt.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
okej
säljare - vikariat, kosmetika, underkläder (Tidigare anställd) –  Avesta kommun5 juni 2019
Bra arbetslag, Var ett bra första jobb man fick lära sig mycket om butiksvärlden. Men ledningen var inge höjdare otydliga budskap.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Rolig arbetsmiljö
Ställföreträdande butikschef (Tidigare anställd) –  Sollentuna5 februari 2019
Jag har lärt mig ledarskap, och sälj. Vikten av en bra chef.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Produktiv och positiv arbetsmiljö där alla är välkomna
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborg15 januari 2019
Min upplevelse var att alla är välkomna där och alla blir sedda, ingen är "dum" för att ha ställt en viss fråga för ingen fråga är dum -en sådan atmosfär är det där. Samtidigt är alla mycket professionella och motiverar en till att vilja göra sitt jobb på bästa sätt. Man har även förtroendet att man utför sitt jobb bra. Luncher och övriga raster är bra fördelat och det finns alltid hjälp att få om något skulle gå fel eller om man undrar över något. Upplärningen den första dagen (dagarna) var bra upplagd och uppstyrd. Den som visar en hur man gör går även genom ett papper där de bockar av allt så de vet att man har gått genom allt med den nya. Jag hade en mycket bra arbetsupplevelse av att ha jobbat på Lindex.
Fördelar
Bra ledare, positiviteten hos alla medarbetare som gör att man pushar sig själv.
Produktiv och rolig arabersmilön
Säljchef (Tidigare anställd) –  Säffle7 oktober 2018
Att man kan har rolig att hjälpa flera mäniskor där och produktiv och rolig arabetsmiliön.
Fördelar
Rolig att hjälpa människor
Nackdelar
inga förmånsr
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Trivsamt arbete.
Säljare (Nuvarande anställd) –  Karlskrona kommun6 september 2018
Att jobba på Lindex har jag lärt mig mycket av! Ett exempel är hur man bemöter en kund på bästa sett. Och där har jag också sett hur mycket jag utvecklats som person, bland annat i sättet jag uttalar och rör mig.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
bra
praktik (Tidigare anställd) –  Nässjö3 september 2018
älskar det, bra kedja. Man lär sig mycket. absolut ett brA jobb
Fördelar
allt
Nackdelar
inget
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Empresa agradável de trabalhar
Vendedora (Tidigare anställd) –  Suécia25 juni 2018
Nessa empresa eu trabalhei como vendedora por um ano mais ou menos, comecei como praticante e tive a oportunidade de trabalhar por mais um tempo sempre que necessitavam de pessoas para cobrir funcionários fixos. Adorei trabalhar com o público e com MODA, o tipo de trabalho que funcionou muito bem para mim, pois sou muito interessada em moda, porém a concorrência é grande, já que para trabalhar nesse cargo, a empresa não exige curso superior, então, muitas moças e rapazes assim que terminam o colegial, procuram trabalhar como vendedores.
Fördelar
Era a minha segunda opção de profissão
Nackdelar
Concorrência é enorme
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 6Rapportera
produktiv och rolig arbetsmiljö
Prao (Tidigare anställd) –  Uddevalla2 maj 2018
Roligt och lärorik arbetsplats, ett stort plus med kundbemötande.
Modern och rolig arbetsmiljö
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Växjö2 maj 2018
Full fart med mycket kunder och stor omsättning. Tydliga instruktioner kring kassa, butiksarbete. Strukturerat lager och bra kollegor.
Fördelar
Tydlighet
Nackdelar
kväll- och helgjobb. Låg utvecklingsmöjlighet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra lön, enkelt men ensidigt och tungt
Varuhanterare (Tidigare anställd) –  Partille17 april 2018
Bra lön och skönt med fasta tider, dock tungt och ensidigt arbete.
Fördelar
Bra lön och fasta tider
Nackdelar
Tungt, ensidigt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
bra miljö
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Partille19 februari 2018
Jag har Jobbat som lagerarbetare på Lindex i Partille. Jobbat bland annat med att lossa container, köra truck och tomma kartonger till lådor även sortera kläder. och jag trivdes.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 7Rapportera
Arbetsplatskultur
Ett företag med mycket förändringar på gång.
Butikschef (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun5 februari 2018
Ett företag med mycket förändringar på gång. Många härliga människor som jobbar inom företaget.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
Busy workplace with little challenge.
Sales Assistant/Customer Service (Tidigare anställd) –  SE27 november 2017
I would hang clothes on hangers and clean up, making every department look good. I wasn't there for long but the management didn't take us seriously and thats why I left, there wasn't much of a challenge either it was the same thing every day.
I think that was the hardest part of the job, doing the same thing all the time. The most enjoyable part was being by the register and helping customers.
Fördelar
short days
Nackdelar
boring duties
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Fun workspace
Sales woman (Nuvarande anställd) –  Stockholm11 september 2017
Lindex is a wonderful store to work at. The co workers and you all have the same work goal which is to increase sales for the store and meeting the budget demands. Therefore it is a collaborated effort in the store to meet both individual and overall goals.
Fördelar
fair breaks
Nackdelar
long hours
Gav lön
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm14 augusti 2017
Allt som har med butiksarbete. Jobbade deltid på olika linde runtom i stockholm.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Lärofyll och rolig arbetsplats
Säljare (Nuvarande anställd) –  Linköping21 april 2017
En typiskt arbetsdag på Lindex börjar med att man packar upp varor som man sedan galgar upp och hänger ut i butik. Man bemöter alla olika sorters kunder varje dag vilket är väldigt lärorikt då alla bemötanden och situationer är olika. Man sin egen avdelning som man ansvarar för. Ser till att det är påfyllt och städat.

Att jobba inom Lindex har lärt mig vikten av god kundservice och att arbeta tillsammans i ett team. Jag är inte heller rädd för att ta eget ansvar och att prova på nya saker. Man lär sig att se lösningar istället för problem. I min roll på Lindex bemöter jag kunder dagligen och jag är flexibel i mina arbetsuppgifter. Jag samarbetar med mina kollegor, coachar och uppmuntrar mina medarbetare samtidigt som jag hela tiden tar ansvar för min egen utveckling och resultat.

Det bästa med jobbet är att alla dagar inte är sig lika. Man utvecklas och lär sig nya saker varje dag.
Fördelar
Personalrabatt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16NejRapportera
Lagerarbete
Varuhanterare (Nuvarande anställd) –  Partille14 mars 2017
En arbetsdag för mig ser ut som så att jag börjar kl 07:00. Nu har jag min huvudavdelning på kosmetikavdelningen, där jag plockar och lagrar in kosmetiskaprodukter. Roterar till en annan avdelning, utlastningen. Där har vi hand om all utlevereras från hela lagret.

Jag har fått lära mig mycket, på många olika avdelningar. Jag kan alla avdelningar bra.

Ledningen har jag inte så mycket förtroende för. Det känns inte som att idéer och synpunkter inte tas hand om direkt, ibland inte alls. Vilket är tråkigt då vi försöker komma på idéer som kan göra arbetet bättre och smidigare.

Mina arbetskollegor är i blandade åldrar och jag kommer bra överens med alla. Det är mycket teamwork och även självständigt arbete.

Det svåraste delen av jobbet är att det är svårt att motivera sig eller bli motiverad.

Den bästa delen av jobbet är när jag får komma till utlastningen. Där händer det mycket och vi har många deadlines under dagen. Teamwork på den avdelningen är ytterst viktigt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Bra arbetsplats
Arbetade vid behov, praktiserade även där (Tidigare anställd) –  Skövde12 januari 2017
Fick stå i kassan, larma kläder, fick gjälpa kunder. Plocka ordning i butiken, stryka kläder till skyltdockorna!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
En rolig och hållbar arbetsgivare
IT Supporttekniker (Nuvarande anställd) –  Partille och Göteborg21 oktober 2016
Kvinnan, Framtiden och miljön står i centrum när det gäller Lindex. Mycket pengar satsas på att få en hållbar tillverkning av kläder.
Fördelar
Massage, förmånliga priser i butikerna
Nackdelar
Svårt att söka sej till andra avdelningar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos LINDEX. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,1