Lidl

Lidl – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

Det är en bra plats att jobba men om du är man eller utländsk så har du nästan ingen chans att fick bättre position där. Dem vill ha bara ung tjejer, också dem ger kontigt tillfäligga kontrakt som är jättemärkligt. Sen när du jobba mer en tid att det stor på kontrakt så måste du vänte tills februari att få den pengar. Inte bra tycker jag.Bra för tjejer och sommar arbeterar men inte man eller äldre folk.
Fördelar
bra lön när du få timmar
Nackdelar
ingen progression om du är man
Inskränkta, otrevliga och barnsliga chefer som utan provokation eller anledning hittar på rykten och sprider det till din nya arbetsgivare.Ingen som helst konstruktiv kritik i arbetet bortsett från att man får höra hur dåligt man gör ifrån sig.Inga riktiga förklaringar för hur saker går till utan man blir inkastad direkt i arbetet.Sämsta arbetsgivaren jag haft, utan tvekan.
Fördelar
Inga.
Nackdelar
Allt.
Jobbade 4 år på Rosersberg lager i all avdelningar. Behandlar folk som djur och tjurar pengar från lönen . Om någon klaga över då får ingen fast jobb. Aldrig rekommendera någon köpa mat från Lidl. Finns skit mycket råttor i hela laget. Lidl säljer även allt kross mat som har hygien.
Jobbade fyra år och det är värsta arbets miljö och inkompetent arbetsledning. Gäller bara kompisar miljö. Lidl Tjuvar arbetarens lön och växer. Varor behandlas som skit. Aldrig köpte varor från Lidl .
Tjafs, lönerna betalades inte ut i tid. Stress, omänskligt högt tempo. Inga riktiga raster. För få I personalen vissa dagar. Mycket höga lyft som ska göras på kort tid. Inget att rekommendera.
Fördelar
Du får en gratis mugg. Är det enda positiva under hela min arbetstid.
Nackdelar
Allt är skit. Finns bättre jobb. Jobbar hellre som lokalvårdare.
Dålig arbetsplats med dåliga låtsaschefer. Det är hemskt så börja inte jobba där..
Lidl i hallsberg är det värsta jag varit med om! Chefen kan ingenting än att klaga på anställda, skickade in kontrakt försent så det blev krångel med lönen varje månad.. drog in facket och blev av med jobbet pga det.. Ne Fyfan! Aldrig mer
Negativt: Allt gick på tid, oavsett hur mycket man skulle baka eller plocka upp skulle man vara klar inom en viss tidsram. - Arbetsledarna är otrevliga och utnyttjar nya arbetare. De förväntar att man ska komma in och jobba när som helst, även fast man är ledig. Säger man att man inte kan/vill utan att ha en specifik anledning till det, snackar de skit om en. Ledighet är inget som prioriteras och du lär inte bli favoriten hos chefen om du tackar nej till pass. - Tunga luft vid upplock av varor, förutom det fick jag dessutom jobba i mina egna jeans som redan har slitits ut under den tiden jag jobbat där. För stora skor hade jag också, och fick inga nya arbetskläder trots att jag jobbat där i 2 månader. Flera av dem som redan jobbat där i över ett halvår hade fått jobba i sina egna kläder. - Mycket att göra varje pass. Hinner man inte med någonting som står på listan blir det ett jävla liv, och sura blickar från arbetsledarna/chefen. Kan berätta hur mycket skit om helst om det här jobbet men tänker att jag stannar där. Det enda ”positiva” är väl att lönen är helt okej, men det är inte värt det när man knappt kan sova om nätterna för att man vet vad som väntar på jobbet nästa dag.
Eftersom jag praoade fick jag inte direkt någon lön, men jag fick erfarenhet och det var ett kul yrke, men hade jag gjort om det hade jag helst fått betalt!
Fördelar
Nya vänner!
Nackdelar
Kan inte komma på någon nackdel.
Working at Lidl taught me productiveness and efficiency in all work tasks I was presented with. Picking a pallet, baking or sitting by the cash register all had to be done within a certain time limit and so I improved my appreciation for communication and discipline. Most importantly it taught me to maintain a positive attitude despite how stressful the work might actually be. The main downside to my personal experience was the leadership but the colleagues sure made the hours go by quick.
Fördelar
Social
Nackdelar
Long hours, large workload that isn't compensated
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.
En dag som butikschef på Lidl innebär både praktiska och administrativa arbetsuppgifter.
Vanligt arbetsplats.. man får jobba olika tider på dygnet vilket är bra då man har möjlighet att planera in annat.
Det bästa med jobbet är att ingen dag är sig lik. Att man träffar på nya människor varje dag och lär sig ny saker.
För mycket att sitta i kassan, ibland fick man sitta 5 timmar i sträck utan att få sträcka på sig, inte ok
Som affärsmodell har lidl alltid lågbemanning, vilket gör att de som egentligen håller till i kassan ska kombinera kassarbete med städning, kundservice, påfyllnad utav varor m.m. Vid mycket folk så hinner man inte alltid och butiken kan se rörig ut. Fastanställer sällan, mestadels stf butikschefer som får fastanställning.
oavsett om du gör bra ifrån dig får du bara höra hur du kan göra bättre och höja tempot, gör du dåligt ifrån dig får du utskällning.. jag jobbade 16 timmar övertid, åkte hem och sov i 4 timmar och jobbade 8 timmar sen igen och jag kände inte att det uppskattades.. dåligt chefer, känns som att dem driver slavar istället för att leda en! dålig lön och du kommer få ta "skit" från kunder även fast att det dem inte tycker om (med affären) inte har något med dig att göra.. du bara jobbar där och får inte bestämma något
Fördelar
finns alltid jobb och folk som sjukar sig
Nackdelar
dålig lön, du får bara höra kritik, kunder drar ut ilskan över dig, du får inte säga något tillbaka, du gör som alla säger, du har ALLA sysslor där (ingen fast position)
Jag har arbetat med olika chefer, i olika befattningar och i olika butiker. Det är som på alla andra företag: Har man en bra chef och tydligt ledarskap så blir jobbet så mycket bättre. Nu är jag i en butik där jag har det kanon och kan nog inte få det bättre, men i en annan butik jag var i tillfälligt så har det varit helt tvärt om - där hade jag sagt upp mig om jag varit kvar. Nu arbetar jag enbart med non-food, alltså den delen i butiken som inte innehåller något ätbart - kläder, köksmaskiner, leksaker m.m. En vanlig dag kan se ut såhär : Börjar mellan kl 6 och 8 beroende på om det är kampanjstart eller inte (det är på måndagar och torsdagar. Kör då ut ny kampanj till öppning kl 8), städar ordning och viker kläder, komprimerar och bygger ihop varorna på borden om det är lite varor kvar, kör vid behov ut varor från lagret som det finns mycket av, ser till att allt är prismärkt. Varorna sorteras upp efter kategori, ex kök, damkläder, verktyg m.m. Registrerar varor i handdatorn som ska ner till lagret, reklamerar varor som saknas vid leverans. Kan även vid behov få varor skickade till mig från andra butiker eller skicka varor till dem. Då får man räkna genom allt, så man skickar och tar emot rätt antal. Det svåraste är nog att få tiden att räcka till och ibland kommer allt på en gång och då får man prioriterar så gott det går. Det bästa me jobbet: Överlag skulle jag säga att detta är den bästa tjänsten man kan ha i butik på Lidl. Jag jobbar enbart dagtid, inga helger och har flexibla arbetstider 3 av 5 dagar i veckan. Jag har det så pga att jag arbetar själv i butiken - mer...
Fördelar
Arbetstiderna och nya varor att jobba med 2 gånger i veckan.
Nackdelar
Tiden räcker inte alltid till. Skulle även önska mer friskvårdsbidrag, då det i det stora hela är väldigt tungt att ex plocka upp frukt, som mina kollegor gör. Även sitta i kassan sliter mycket på kroppen.
Ett bra företag för den som vill utvecklas och göra karriär
Nackdelar
bästa företaget att arbeta för,att utvecklas samt klättra uppåt i stegen.
Fördelar
möjlihet att utvecklas inom företaget
Nackdelar
Den är en arbetsplats som är lätt att arbeta på men dem gör det svårt för en att utvecklas med organisationen.