Lidl

Lidl – recensioner om Lön och förmåner

3.5Lön och förmåner

Hittade 37 recensioner som matchade sökningenVisa alla 7,886 recensioner

Bra jobb att ta mellan att söka nått b ättre

Det är en bra plats att jobba men om du är man eller utländsk så har du nästan ingen chans att fick bättre position där. Dem vill ha bara ung tjejer, också dem ger kontigt tillfäligga kontrakt som är jättemärkligt. Sen när du jobba mer en tid att det stor på kontrakt så måste du vänte tills februari att få den pengar. Inte bra tycker jag. Bra för tjejer och sommar arbeterar men inte man eller äldre folk.

Fördelar

bra lön när du få timmar

Nackdelar

ingen progression om du är man

Hemskt men man vänjer sig

En arbetsplats som absolut inte är till för alla. Högt tempo ständigt och det förväntas att du ska vara elit snabb i allting som du gör. Håller med de flesta andra recensionerna. Mycket skitsnack bland kollegorna, ledningsteamet är helt ok dock lämnar dom alltid alla i skiten, det är inte många som orkar stanna på denna arbetsplats men när du blivit härdad så är det som vardag. Första veckorna/månaden är nog hemsk för alla.

Fördelar

Presentkorten vi har fått

Nackdelar

Endast 30 min rast på 9 timmar o 45 min jobb.

Sämsta arbetsplatsen

Jag har jobbat i många andra butiker men just på Lidl känner man sig som ett slav. Dåliga chefer som särbehandlar, kollegor som pratar bakom din rygg. Inga bestämda tider hur länge du ska sitta i kassan eller hur många dagar du ska sitta i kassan, Du måste hitta någon kollega som vill lösa ut dig vid lunch. Dålig arbetsmiljö. Har tyvärr ingenting positivt att säga om denna företag.

Fördelar

Nackdelar

Stress, frustration

Stressig och pushig arbetskultur

Man förväntas jobba tills man stupar. Skitsnack haglar och skillnaden mellan chefer och anställda klargörs direkt. I lidls idealvärld ska du gå ner på knä när Distriktschefen kommer på besök. De glömmer vilka det är som gör jobbet på golvet som betalar deras löner.

Fördelar

Nackdelar

Hög personalomsättning, tungt, praktiskt omöjligt många arbetsuppgifter som ska hinnas med.

Stress och trakasserier

Arbetsplatsen är den värsta jag jobbat på även efter min erfarenhet av tidigare matvarukedjor. Här fick man stressa dygnet runt, bli uppringd på i stort sett alla sina lediga dagar och uppleva sexuella trakasserier eller elakheter av en anställd som ingen, alltså ingen vågade gå emot, inte ens chefen då denna anställd ställde upp med kort varsel och så vidare. Jag hade ont i magen hela tiden jag jobbade där och de enda som gav bra stöd var några enstaka kvinnor på arbetsplatsen. Om ni ska jobba här - var beredd på orimliga krav, "ledningen" som kapar personal mitt i sommaren vilket adderar ännu mer stress och lite eller ingen frihetskänsla på lediga dagar.

Fördelar

Voucher mitt i sommaren på 500 kronor....

Nackdelar

Stress, tunga lyft, dålig ledning, trakasserier

Dåliga chefer & ledare

Fruktansvärt dåliga chefer och arbetsledare. Kommer aldrig mer söka jobb inom LIDL.

Fördelar

Fanns inga.

Nackdelar

Ynka 5% i medarbetarrabatt.

Challenging the time, working with different culture that we learn how to communicate to do better job

Love to work with Lidl as my experience there I know that job as my pocket plus its keeping me practicing the languages that I know. By Lidl we make the distribution of the foods to lidls store its a kind that make you beasy AL day

värsta arbetsmiljö

Jobbade 4 år på Rosersberg lager i all avdelningar. Behandlar folk som djur och tjurar pengar från lönen . Om någon klaga över då får ingen fast jobb. Aldrig rekommendera någon köpa mat från Lidl. Finns skit mycket råttor i hela laget. Lidl säljer även allt kross mat som har hygien.

Värsta arbets liv

Jobbade fyra år och det är värsta arbets miljö och inkompetent arbetsledning. Gäller bara kompisar miljö. Lidl Tjuvar arbetarens lön och växer. Varor behandlas som skit. Aldrig köpte varor från Lidl .

Värdelösa arbetsförhållanden

Tjafs, lönerna betalades inte ut i tid. Stress, omänskligt högt tempo. Inga riktiga raster. För få I personalen vissa dagar. Mycket höga lyft som ska göras på kort tid. Inget att rekommendera.

Fördelar

Du får en gratis mugg. Är det enda positiva under hela min arbetstid.

Nackdelar

Allt är skit. Finns bättre jobb. Jobbar hellre som lokalvårdare.

Lediga jobb på Lidl

Se fler jobb

Lidl hallsberg värdelöst

Lidl i hallsberg är det värsta jag varit med om! Chefen kan ingenting än att klaga på anställda, skickade in kontrakt försent så det blev krångel med lönen varje månad.. drog in facket och blev av med jobbet pga det.. Ne Fyfan! Aldrig mer

Värsta arbetsplatsen jag varit på i mitt liv

Negativt: Allt gick på tid, oavsett hur mycket man skulle baka eller plocka upp skulle man vara klar inom en viss tidsram. - Arbetsledarna är otrevliga och utnyttjar nya arbetare. De förväntar att man ska komma in och jobba när som helst, även fast man är ledig. Säger man att man inte kan/vill utan att ha en specifik anledning till det, snackar de skit om en. Ledighet är inget som prioriteras och du lär inte bli favoriten hos chefen om du tackar nej till pass. - Tunga luft vid upplock av varor, förutom det fick jag dessutom jobba i mina egna jeans som redan har slitits ut under den tiden jag jobbat där. För stora skor hade jag också, och fick inga nya arbetskläder trots att jag jobbat där i 2 månader. Flera av dem som redan jobbat där i över ett halvår hade fått jobba i sina egna kläder. - Mycket att göra varje pass. Hinner man inte med någonting som står på listan blir det ett jävla liv, och sura blickar från arbetsledarna/chefen. Kan berätta hur mycket skit om helst om det här jobbet men tänker att jag stannar där. Det enda ”positiva” är väl att lönen är helt okej, men det är inte värt det när man knappt kan sova om nätterna för att man vet vad som väntar på jobbet nästa dag.

Det var ett roligt yrke, hade alltid något att göra!

Eftersom jag praoade fick jag inte direkt någon lön, men jag fick erfarenhet och det var ett kul yrke, men hade jag gjort om det hade jag helst fått betalt!

Fördelar

Nya vänner!

Nackdelar

Kan inte komma på någon nackdel.

Inge bra arbete

Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.

omöjligt att göra rätt

oavsett om du gör bra ifrån dig får du bara höra hur du kan göra bättre och höja tempot, gör du dåligt ifrån dig får du utskällning.. jag jobbade 16 timmar övertid, åkte hem och sov i 4 timmar och jobbade 8 timmar sen igen och jag kände inte att det uppskattades.. dåligt chefer, känns som att dem driver slavar istället för att leda en! dålig lön och du kommer få ta "skit" från kunder även fast att det dem inte tycker om (med affären) inte har något med dig att göra.. du bara jobbar där och får inte bestämma något

Fördelar

finns alltid jobb och folk som sjukar sig

Nackdelar

dålig lön, du får bara höra kritik, kunder drar ut ilskan över dig, du får inte säga något tillbaka, du gör som alla säger, du har ALLA sysslor där (ingen fast position)

Flexibelt och frihet under ansvar

Jag har arbetat med olika chefer, i olika befattningar och i olika butiker. Det är som på alla andra företag: Har man en bra chef och tydligt ledarskap så blir jobbet så mycket bättre. Nu är jag i en butik där jag har det kanon och kan nog inte få det bättre, men i en annan butik jag var i tillfälligt så har det varit helt tvärt om - där hade jag sagt upp mig om jag varit kvar. Nu arbetar jag enbart med non-food, alltså den delen i butiken som inte innehåller något ätbart - kläder, köksmaskiner, leksaker m.m. En vanlig dag kan se ut såhär : Börjar mellan kl 6 och 8 beroende på om det är kampanjstart eller inte (det är på måndagar och torsdagar. Kör då ut ny kampanj till öppning kl 8), städar ordning och viker kläder, komprimerar och bygger ihop varorna på borden om det är lite varor kvar, kör vid behov ut varor från lagret som det finns mycket av, ser till att allt är prismärkt. Varorna sorteras upp efter kategori, ex kök, damkläder, verktyg m.m. Registrerar varor i handdatorn som ska ner till lagret, reklamerar varor som saknas vid leverans. Kan även vid behov få varor skickade till mig från andra butiker eller skicka varor till dem. Då får man räkna genom allt, så man skickar och tar emot rätt antal. Det svåraste är nog att få tiden att räcka till och ibland kommer allt på en gång och då får man prioriterar så gott det går. Det bästa me jobbet: Överlag skulle jag säga att detta är den bästa tjänsten man kan ha i butik på Lidl. Jag jobbar enbart dagtid, inga helger och har flexibla arbetstider 3 av 5 dagar i veckan. Jag har det så pga att jag arbetar själv i butiken -

Fördelar

Arbetstiderna och nya varor att jobba med 2 gånger i veckan.

Nackdelar

Tiden räcker inte alltid till. Skulle även önska mer friskvårdsbidrag, då det i det stora hela är väldigt tungt att ex plocka upp frukt, som mina kollegor gör. Även sitta i kassan sliter mycket på kroppen.

Sammanfattning

Jag arbetade i Sverige på Finspång på olika ställen som Lidl, vårdboende och Restauranger med pub. Jag har haft jättemycket erfarenhet med de olika uppgifterna omvård, servitör och medarbetare på Lidl. Det vill jag säga det kan arbetsgivare få omedelbart ett förtroende av mig när ser han hur jag jobbar. Jag är en pålitlig och trevlig person och jag kan svenska jättebra.

Bra företag

Ett bra företag för den som vill utvecklas och göra karriär

rolig arbetsmiljö

bästa företaget att arbeta för,att utvecklas samt klättra uppåt i stegen.

Fördelar

möjlihet att utvecklas inom företaget

Rolig arbetsmiljö

Jag började mina arbetsdagar vid 8:00 för att börja packa ner alla frysvaror och se till så att vi var redo för att öppna. Efter att vi öppnat så gick man runt i affären och hjälpte kunder samt att man såg till så att allt så fint och rent ut. Sedan vid 12:00 så slutade jag jobbet.

Fördelar

Korta arbetsdagar

stressigt arbetsdag

5 pallar frukt på morgonen som en person ska klara på 2 timmar

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lidl. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.2

Baserat på 7,886 omdömen