Lidl

Lidl – recensioner om Ledarskap

Ett extremt lärorikt arbete där service och effektivitet är a och o
Inskränkta, otrevliga och barnsliga chefer som utan provokation eller anledning hittar på rykten och sprider det till din nya arbetsgivare.Ingen som helst konstruktiv kritik i arbetet bortsett från att man får höra hur dåligt man gör ifrån sig.Inga riktiga förklaringar för hur saker går till utan man blir inkastad direkt i arbetet.Sämsta arbetsgivaren jag haft, utan tvekan.
Fördelar
Inga.
Nackdelar
Allt.
Hej, Jag har jobbat mest med bake off och kassa personal på Lidl .Jag har jobbat nästan 2 år .Jag tyckte om mycket med mina kollegor dem va trevliga vi hade jätte kul på jobbet ,men jag va inte nöjd betalning sett när man jobbar över tid på Lidl .Då får man ledigt istället för att få betald .
Jobbade 4 år på Rosersberg lager i all avdelningar. Behandlar folk som djur och tjurar pengar från lönen . Om någon klaga över då får ingen fast jobb. Aldrig rekommendera någon köpa mat från Lidl. Finns skit mycket råttor i hela laget. Lidl säljer även allt kross mat som har hygien.
Väldigt högt tempo och mycket stress men med rätt team så klarar man allt.
Jobbade fyra år och det är värsta arbets miljö och inkompetent arbetsledning. Gäller bara kompisar miljö. Lidl Tjuvar arbetarens lön och växer. Varor behandlas som skit. Aldrig köpte varor från Lidl .
Tjafs, lönerna betalades inte ut i tid. Stress, omänskligt högt tempo. Inga riktiga raster. För få I personalen vissa dagar. Mycket höga lyft som ska göras på kort tid. Inget att rekommendera.
Fördelar
Du får en gratis mugg. Är det enda positiva under hela min arbetstid.
Nackdelar
Allt är skit. Finns bättre jobb. Jobbar hellre som lokalvårdare.
Dålig arbetsplats med dåliga låtsaschefer. Det är hemskt så börja inte jobba där..
Lidl i hallsberg är det värsta jag varit med om! Chefen kan ingenting än att klaga på anställda, skickade in kontrakt försent så det blev krångel med lönen varje månad.. drog in facket och blev av med jobbet pga det.. Ne Fyfan! Aldrig mer
Negativt: Allt gick på tid, oavsett hur mycket man skulle baka eller plocka upp skulle man vara klar inom en viss tidsram. - Arbetsledarna är otrevliga och utnyttjar nya arbetare. De förväntar att man ska komma in och jobba när som helst, även fast man är ledig. Säger man att man inte kan/vill utan att ha en specifik anledning till det, snackar de skit om en. Ledighet är inget som prioriteras och du lär inte bli favoriten hos chefen om du tackar nej till pass. - Tunga luft vid upplock av varor, förutom det fick jag dessutom jobba i mina egna jeans som redan har slitits ut under den tiden jag jobbat där. För stora skor hade jag också, och fick inga nya arbetskläder trots att jag jobbat där i 2 månader. Flera av dem som redan jobbat där i över ett halvår hade fått jobba i sina egna kläder. - Mycket att göra varje pass. Hinner man inte med någonting som står på listan blir det ett jävla liv, och sura blickar från arbetsledarna/chefen. Kan berätta hur mycket skit om helst om det här jobbet men tänker att jag stannar där. Det enda ”positiva” är väl att lönen är helt okej, men det är inte värt det när man knappt kan sova om nätterna för att man vet vad som väntar på jobbet nästa dag.
Väldigt högt tempo, där man måste vara alert samt stresstålig.
Mobbar och utnyttjar ny personal. Speciellt de yngre som ej vågar säga i från och som ej vet sina rättigheter
Lidl var ett ganska lungt jobb till skillnad från Espresso House. Jag fick för det mesta packa upp varor i min egen takt och hjälpa kunderna hitta det de sökte.
Fördelar
Trevlig personal, inte för stressigt.
Nackdelar
Pendla länge, ont i rygg och pen pga tunga varor.
Tyvärr ett företag som driver personalpolitik där det är för hög arbetsbelastning vilket gör att många slutar och man hela tiden får nya medarbetare och får jobba med att lära upp mer än att utveckla.
Fördelar
Tjänstebil
Nackdelar
Stressigt och man blir aldrig färdig och höga krav.
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.
En dag som butikschef på Lidl innebär både praktiska och administrativa arbetsuppgifter.
Som affärsmodell har lidl alltid lågbemanning, vilket gör att de som egentligen håller till i kassan ska kombinera kassarbete med städning, kundservice, påfyllnad utav varor m.m. Vid mycket folk så hinner man inte alltid och butiken kan se rörig ut. Fastanställer sällan, mestadels stf butikschefer som får fastanställning.
oavsett om du gör bra ifrån dig får du bara höra hur du kan göra bättre och höja tempot, gör du dåligt ifrån dig får du utskällning.. jag jobbade 16 timmar övertid, åkte hem och sov i 4 timmar och jobbade 8 timmar sen igen och jag kände inte att det uppskattades.. dåligt chefer, känns som att dem driver slavar istället för att leda en! dålig lön och du kommer få ta "skit" från kunder även fast att det dem inte tycker om (med affären) inte har något med dig att göra.. du bara jobbar där och får inte bestämma något
Fördelar
finns alltid jobb och folk som sjukar sig
Nackdelar
dålig lön, du får bara höra kritik, kunder drar ut ilskan över dig, du får inte säga något tillbaka, du gör som alla säger, du har ALLA sysslor där (ingen fast position)
Jag har arbetat med olika chefer, i olika befattningar och i olika butiker. Det är som på alla andra företag: Har man en bra chef och tydligt ledarskap så blir jobbet så mycket bättre. Nu är jag i en butik där jag har det kanon och kan nog inte få det bättre, men i en annan butik jag var i tillfälligt så har det varit helt tvärt om - där hade jag sagt upp mig om jag varit kvar. Nu arbetar jag enbart med non-food, alltså den delen i butiken som inte innehåller något ätbart - kläder, köksmaskiner, leksaker m.m. En vanlig dag kan se ut såhär : Börjar mellan kl 6 och 8 beroende på om det är kampanjstart eller inte (det är på måndagar och torsdagar. Kör då ut ny kampanj till öppning kl 8), städar ordning och viker kläder, komprimerar och bygger ihop varorna på borden om det är lite varor kvar, kör vid behov ut varor från lagret som det finns mycket av, ser till att allt är prismärkt. Varorna sorteras upp efter kategori, ex kök, damkläder, verktyg m.m. Registrerar varor i handdatorn som ska ner till lagret, reklamerar varor som saknas vid leverans. Kan även vid behov få varor skickade till mig från andra butiker eller skicka varor till dem. Då får man räkna genom allt, så man skickar och tar emot rätt antal. Det svåraste är nog att få tiden att räcka till och ibland kommer allt på en gång och då får man prioriterar så gott det går. Det bästa me jobbet: Överlag skulle jag säga att detta är den bästa tjänsten man kan ha i butik på Lidl. Jag jobbar enbart dagtid, inga helger och har flexibla arbetstider 3 av 5 dagar i veckan. Jag har det så pga att jag arbetar själv i butiken - mer...
Fördelar
Arbetstiderna och nya varor att jobba med 2 gånger i veckan.
Nackdelar
Tiden räcker inte alltid till. Skulle även önska mer friskvårdsbidrag, då det i det stora hela är väldigt tungt att ex plocka upp frukt, som mina kollegor gör. Även sitta i kassan sliter mycket på kroppen.
Jobbar på Lidl i 4 år. Jag är en glad och trevlig tjej som tycker om att ta ansvar och gr alltid 100% av mig själv. Är strukturerat och noggran med mitt jobb. Ställer alltid upp när det behövs. Jag söker detta jobb för att jag vill utvecklas och variera lite mellan jobben.
Fördelar
Positiv stämning.
Nackdelar
Tynga lift.
Jag arbetade i Sverige på Finspång på olika ställen som Lidl, vårdboende och Restauranger med pub. Jag har haft jättemycket erfarenhet med de olika uppgifterna omvård, servitör och medarbetare på Lidl. Det vill jag säga det kan arbetsgivare få omedelbart ett förtroende av mig när ser han hur jag jobbar. Jag är en pålitlig och trevlig person och jag kan svenska jättebra.