Lidl

Lidl – recensioner om Kultur

Ett extremt lärorikt arbete där service och effektivitet är a och o
Inskränkta, otrevliga och barnsliga chefer som utan provokation eller anledning hittar på rykten och sprider det till din nya arbetsgivare.Ingen som helst konstruktiv kritik i arbetet bortsett från att man får höra hur dåligt man gör ifrån sig.Inga riktiga förklaringar för hur saker går till utan man blir inkastad direkt i arbetet.Sämsta arbetsgivaren jag haft, utan tvekan.
Fördelar
Inga.
Nackdelar
Allt.
Hej, Jag har jobbat mest med bake off och kassa personal på Lidl .Jag har jobbat nästan 2 år .Jag tyckte om mycket med mina kollegor dem va trevliga vi hade jätte kul på jobbet ,men jag va inte nöjd betalning sett när man jobbar över tid på Lidl .Då får man ledigt istället för att få betald .
Jobbade 4 år på Rosersberg lager i all avdelningar. Behandlar folk som djur och tjurar pengar från lönen . Om någon klaga över då får ingen fast jobb. Aldrig rekommendera någon köpa mat från Lidl. Finns skit mycket råttor i hela laget. Lidl säljer även allt kross mat som har hygien.
Väldigt högt tempo och mycket stress men med rätt team så klarar man allt.
Jobbade fyra år och det är värsta arbets miljö och inkompetent arbetsledning. Gäller bara kompisar miljö. Lidl Tjuvar arbetarens lön och växer. Varor behandlas som skit. Aldrig köpte varor från Lidl .
Tjafs, lönerna betalades inte ut i tid. Stress, omänskligt högt tempo. Inga riktiga raster. För få I personalen vissa dagar. Mycket höga lyft som ska göras på kort tid. Inget att rekommendera.
Fördelar
Du får en gratis mugg. Är det enda positiva under hela min arbetstid.
Nackdelar
Allt är skit. Finns bättre jobb. Jobbar hellre som lokalvårdare.
Dålig arbetsplats med dåliga låtsaschefer. Det är hemskt så börja inte jobba där..
Lidl i hallsberg är det värsta jag varit med om! Chefen kan ingenting än att klaga på anställda, skickade in kontrakt försent så det blev krångel med lönen varje månad.. drog in facket och blev av med jobbet pga det.. Ne Fyfan! Aldrig mer
Negativt: Allt gick på tid, oavsett hur mycket man skulle baka eller plocka upp skulle man vara klar inom en viss tidsram. - Arbetsledarna är otrevliga och utnyttjar nya arbetare. De förväntar att man ska komma in och jobba när som helst, även fast man är ledig. Säger man att man inte kan/vill utan att ha en specifik anledning till det, snackar de skit om en. Ledighet är inget som prioriteras och du lär inte bli favoriten hos chefen om du tackar nej till pass. - Tunga luft vid upplock av varor, förutom det fick jag dessutom jobba i mina egna jeans som redan har slitits ut under den tiden jag jobbat där. För stora skor hade jag också, och fick inga nya arbetskläder trots att jag jobbat där i 2 månader. Flera av dem som redan jobbat där i över ett halvår hade fått jobba i sina egna kläder. - Mycket att göra varje pass. Hinner man inte med någonting som står på listan blir det ett jävla liv, och sura blickar från arbetsledarna/chefen. Kan berätta hur mycket skit om helst om det här jobbet men tänker att jag stannar där. Det enda ”positiva” är väl att lönen är helt okej, men det är inte värt det när man knappt kan sova om nätterna för att man vet vad som väntar på jobbet nästa dag.
Väldigt högt tempo, där man måste vara alert samt stresstålig.
Mobbar och utnyttjar ny personal. Speciellt de yngre som ej vågar säga i från och som ej vet sina rättigheter
Eftersom jag praoade fick jag inte direkt någon lön, men jag fick erfarenhet och det var ett kul yrke, men hade jag gjort om det hade jag helst fått betalt!
Fördelar
Nya vänner!
Nackdelar
Kan inte komma på någon nackdel.
Lidl var ett ganska lungt jobb till skillnad från Espresso House. Jag fick för det mesta packa upp varor i min egen takt och hjälpa kunderna hitta det de sökte.
Fördelar
Trevlig personal, inte för stressigt.
Nackdelar
Pendla länge, ont i rygg och pen pga tunga varor.
Tyvärr ett företag som driver personalpolitik där det är för hög arbetsbelastning vilket gör att många slutar och man hela tiden får nya medarbetare och får jobba med att lära upp mer än att utveckla.
Fördelar
Tjänstebil
Nackdelar
Stressigt och man blir aldrig färdig och höga krav.
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.
En dag som butikschef på Lidl innebär både praktiska och administrativa arbetsuppgifter.
Bidrog till mycket goda erfarenheter och var väldigt engagerande. De överordnade var snälla samt tydliga med sina instruktioner.
Kan varmt rekommenderas som arbetsplats, men endast för dig som gillar att arbeta i team, för varandra, högpresterande och gillar fysiskt tungt jobb.
Packa sortera och hålla miljön ren. Att hålla ordning och reda. Negativa kunder. Locka till kunder med en god karktär.
Som affärsmodell har lidl alltid lågbemanning, vilket gör att de som egentligen håller till i kassan ska kombinera kassarbete med städning, kundservice, påfyllnad utav varor m.m. Vid mycket folk så hinner man inte alltid och butiken kan se rörig ut. Fastanställer sällan, mestadels stf butikschefer som får fastanställning.