Lidl

Recensioner från anställda på Lidl

Ett extremt lärorikt arbete där service och effektivitet är a och o
Inskränkta, otrevliga och barnsliga chefer som utan provokation eller anledning hittar på rykten och sprider det till din nya arbetsgivare.Ingen som helst konstruktiv kritik i arbetet bortsett från att man får höra hur dåligt man gör ifrån sig.Inga riktiga förklaringar för hur saker går till utan man blir inkastad direkt i arbetet.Sämsta arbetsgivaren jag haft, utan tvekan.
Fördelar
Inga.
Nackdelar
Allt.
Det är en bra plats att jobba men om du är man eller utländsk så har du nästan ingen chans att fick bättre position där. Dem vill ha bara ung tjejer, också dem ger kontigt tillfäligga kontrakt som är jättemärkligt. Sen när du jobba mer en tid att det stor på kontrakt så måste du vänte tills februari att få den pengar. Inte bra tycker jag.Bra för tjejer och sommar arbeterar men inte man eller äldre folk.
Fördelar
bra lön när du få timmar
Nackdelar
ingen progression om du är man
Love to work with Lidl as my experience there I know that job as my pocket plus its keeping me practicing the languages that I know. By Lidl we make the distribution of the foods to lidls store its a kind that make you beasy AL day
Jag vill gärna ta bort lidl från mitt minne. Finns inte värre.
Fördelar
Ingen.
Nackdelar
Allt
Hej, Jag har jobbat mest med bake off och kassa personal på Lidl .Jag har jobbat nästan 2 år .Jag tyckte om mycket med mina kollegor dem va trevliga vi hade jätte kul på jobbet ,men jag va inte nöjd betalning sett när man jobbar över tid på Lidl .Då får man ledigt istället för att få betald .
Många som jobbar bryr inte om sina uppgifter. Därför de lämnar många ansvar på personen som behöver jobba och ha sin ansvar på sitt jobb.
Jobbade 4 år på Rosersberg lager i all avdelningar. Behandlar folk som djur och tjurar pengar från lönen . Om någon klaga över då får ingen fast jobb. Aldrig rekommendera någon köpa mat från Lidl. Finns skit mycket råttor i hela laget. Lidl säljer även allt kross mat som har hygien.
Väldigt högt tempo och mycket stress men med rätt team så klarar man allt.
Jobbade fyra år och det är värsta arbets miljö och inkompetent arbetsledning. Gäller bara kompisar miljö. Lidl Tjuvar arbetarens lön och växer. Varor behandlas som skit. Aldrig köpte varor från Lidl .
Tjafs, lönerna betalades inte ut i tid. Stress, omänskligt högt tempo. Inga riktiga raster. För få I personalen vissa dagar. Mycket höga lyft som ska göras på kort tid. Inget att rekommendera.
Fördelar
Du får en gratis mugg. Är det enda positiva under hela min arbetstid.
Nackdelar
Allt är skit. Finns bättre jobb. Jobbar hellre som lokalvårdare.
Dålig arbetsplats med dåliga låtsaschefer. Det är hemskt så börja inte jobba där..
Lidl i hallsberg är det värsta jag varit med om! Chefen kan ingenting än att klaga på anställda, skickade in kontrakt försent så det blev krångel med lönen varje månad.. drog in facket och blev av med jobbet pga det.. Ne Fyfan! Aldrig mer
Negativt: Allt gick på tid, oavsett hur mycket man skulle baka eller plocka upp skulle man vara klar inom en viss tidsram. - Arbetsledarna är otrevliga och utnyttjar nya arbetare. De förväntar att man ska komma in och jobba när som helst, även fast man är ledig. Säger man att man inte kan/vill utan att ha en specifik anledning till det, snackar de skit om en. Ledighet är inget som prioriteras och du lär inte bli favoriten hos chefen om du tackar nej till pass. - Tunga luft vid upplock av varor, förutom det fick jag dessutom jobba i mina egna jeans som redan har slitits ut under den tiden jag jobbat där. För stora skor hade jag också, och fick inga nya arbetskläder trots att jag jobbat där i 2 månader. Flera av dem som redan jobbat där i över ett halvår hade fått jobba i sina egna kläder. - Mycket att göra varje pass. Hinner man inte med någonting som står på listan blir det ett jävla liv, och sura blickar från arbetsledarna/chefen. Kan berätta hur mycket skit om helst om det här jobbet men tänker att jag stannar där. Det enda ”positiva” är väl att lönen är helt okej, men det är inte värt det när man knappt kan sova om nätterna för att man vet vad som väntar på jobbet nästa dag.
Väldigt högt tempo, där man måste vara alert samt stresstålig.
Mobbar och utnyttjar ny personal. Speciellt de yngre som ej vågar säga i från och som ej vet sina rättigheter
Eftersom jag praoade fick jag inte direkt någon lön, men jag fick erfarenhet och det var ett kul yrke, men hade jag gjort om det hade jag helst fått betalt!
Fördelar
Nya vänner!
Nackdelar
Kan inte komma på någon nackdel.
Lidl var ett ganska lungt jobb till skillnad från Espresso House. Jag fick för det mesta packa upp varor i min egen takt och hjälpa kunderna hitta det de sökte.
Fördelar
Trevlig personal, inte för stressigt.
Nackdelar
Pendla länge, ont i rygg och pen pga tunga varor.
Tyvärr ett företag som driver personalpolitik där det är för hög arbetsbelastning vilket gör att många slutar och man hela tiden får nya medarbetare och får jobba med att lära upp mer än att utveckla.
Fördelar
Tjänstebil
Nackdelar
Stressigt och man blir aldrig färdig och höga krav.
Working at Lidl taught me productiveness and efficiency in all work tasks I was presented with. Picking a pallet, baking or sitting by the cash register all had to be done within a certain time limit and so I improved my appreciation for communication and discipline. Most importantly it taught me to maintain a positive attitude despite how stressful the work might actually be. The main downside to my personal experience was the leadership but the colleagues sure made the hours go by quick.
Fördelar
Social
Nackdelar
Long hours, large workload that isn't compensated
Inte roligt att jobba där på Lidl, rekomenderar att inte jobbar där.